Bursa Büyükşehir Belediyesi, çevre temizliğine dikkat çekmek adına Sıfır Atık Yönetimi Çalıştayı düzenlendi.
HABER: MERVE DENİZ EKİCİ - GÖRÜNTÜ: İBRAHİM SARIKAYA / BURSADA BUGÜN
Bursa Büyükşehir Belediyesi çevre temizliği adına Sıfır Atık Yönetimi'ne dikkat çekiyor. Sıfır Atık politikasının uygulanmasında yaşanan zorluklar ve çözüm önerileri konularının konuşulacağı Sıfır Atık Yönetimi Çalıştayı Merinos AKKM'de gerçekleştirildi.
11-12 Aralık 2024 tarihlerinde 2 gün sürecek olan Sıfır Atık Çalıştayı, ilk gününde Ambalaj Atık Yönetimi konusunda öneri ve fikirler konuşulacak.
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, atık yönetiminin Bursa için önemine değinerek konuşmasına başladı. Bozbey, "Çevre Koruma Kontrol Daire Başkanlığı'nın bu çalıştayı çok önemli. Türkiye'de önemli sayılacak çalıştaylarından bir tanesi. Atık yönetiminin ne kadar önemli olduğunu bilenlerdeniz. Bunu bilen kişiler olarak kentte atık yönetimini sorun olmayacak düzeyde yönetmek ve gelecek kuşağa havası ve çevresi temiz olan bir Bursa'yı bırakmak zorundayız. Çevre dostu Bursa, sürdürülebilir bir gelecek için bu adımı atmıştır" ifadelerini kullandı.
"ÇÖZÜME ULAŞACAĞIMIZ BİR ÇALIŞTAY OLMASINI BEKLİYORUZ"Çalıştay konusunda umutlu olduğunu ve atıklar konusunda pek çok çözüm önerisi çıkacağını beklediğini belirten Başkan Bozbey, "Tehlikeli atıklar var. Bu atıkların toplanıp bertaraf edilmesi gerekir. Nasıl olacağı nasıl yapılacağı bu çalıştayda tartışılıp çeşitli çözüm önerileri ortaya koyulacak. Bu sorunlara fikir alışverişinde bulunulup bir çözüme ulaşacağımız bir çalıştay olmasını bekliyoruz" dedi.
İlçe belediyelerin atık uygulamalarını takip ettiğini ifade eden Başkan Bozbey, "İlçe belediyelerimizin sıfır atık uygulamalarını yakından takip ediyorum. Bu sorunu sorun olmaktan çıkarıp birlikte ne yapabiliriz, sıfır atık konusunu nasıl en iyi şekilde uygularız diye toplantılar gerçekleştiriyoruz. İlçe belediyelerimizle yaptığımız konuşmalarda ambalaj atıkları konusunu çok konuştuk. Bu sorunu da ortada kaldırmamız gerekiyor. Bu çalıştayda mevzuattan kaynaklı sorunların da tespiti yapılacağı için Bakanlık düzeyinde takip ederek düzeltilmesi konusunda Bakanlığa önerilerimizi sunacağız" şeklinde konuştu.
"ÇÖZÜMLERİMİZLE BU DURUMU SORUN OLMAKTAN ÇIKARABİLİRİZ"Başkan Bozbey, "Atık yönetimi sadece çevresel bir sorun değil. Toplumsal sağlığı da etkileyen ve ekonomik olarak da sürdürülebilirliği sağlayan, doğal kaynaklarımızı da koruyan bir anlayışa sahip. O yüzden atık yönetimi çok önemli. Üzerinde durulup çalışılması gereken önemli bir konudur. Bursamızda sadece evsel değil sanayi atıklarının da olduğunu biliyoruz. Kentimizin sanayiyle barışık yaşaması, birbiriyle barışık yaşayan bir kent olmalı. Tüketim alışkanlıklarımız değişiyor. Bu konuyu akılcı ve bilimle çözümler bularak sorun olmaktan çıkarabiliriz. Biz biliyoruz ki bu kentin önemli sorunlarından bir tanesi hava kirliliği, çevre kirliliği, derelerin kirliliği. Bunlar son derece önemli. Trafiğin de hava kirliliğine etkisi var. Derelerin yada küçük kanalların yanından geçerken sizlerin de fark ettiği gibi bir çok atığa rastlıyoruz. Bunların da önlenmesi için çalıştayda masalarda bunlar da tartışılıp bir karar çıkacaktır eminim" ifadelerini kullandı.
Bursa'yı vahşi atıklardan kurtarmalıyız. Hamitler'de arkadaşlarımız oranın gazını almak için çalışıyor ki önlendi. Bizi civardaki komşularımız bizi nasıl eleştirseler de sorunu en aza indirmiş olduk. Sadece koku değil orada patlama tehlikesi olan bir gaz var. O gazın çevreye vereceği zararı düşünmeliyiz. Çöp depolama alanlarının çoğunda bu sorun var. Bu yüzden 17 ilçemizdeki depo alanlarıyla ilgili arkadaşlarımız rehabilitasyon çalışmalarını sürdürüyor. Amacımız o depo alanları yeşil ve ağaçlandırılmış alanlara nasıl çevirebiliriz. Bursa'ya yeşil alan olarak kazandırma çabalarımız devam ediyor. Sıfır atık konusunda ısrarımızı sürdürmek ve özellikle ayrıştırmayla ilgili bu eğitimi vermek, çocuklarımıza küçük yaşta bunları anlatmak, çevre konusunda neler olması gerektiğini onların iyi bir çevreci olmaları için çalışacağız. Hepimiz çevreci olmak zorundayız. Hepimizin çöp ayrıştırmayı öğrenmesi gerekiyor. Atıkların toplanması konusunda çok geride olduğumuzu biliyorum. Bunu tam tersine çevirip, diğer kentlerin önüne geçecek bir hedef koyup ilerlememiz gerekiyor" açıklamalarında bulundu.
Başkan Bozbey'in konuşmasının ardından Bursa Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Müdürlüğü'nden Çevre Mühendisi Leyla Cebeci, katılımcılara 'Sıfır Atık' konulu bir sunum gerçekleştirdi. Cebeci, Bursa'da Sıfır Atık Belgesi alan ilçe belediyelerini sıraladı. Osmangazi Belediyesi, İnegöl Belediyesi, Nilüfer Belediyesi, Yıldırım Belediyesi, Mustafakemalpaşa Belediyesi, Karacabey Belediyesi, Yenişehir Belediyesi ve Mudanya Belediyesi olmak üzere 8 ilçe belediyesinin sıfır atık belgesi alan belediyeler olduğu açıklandı.
Çevre Mühendisi Leyla Cebeci, sıfır atık belgesi alamayan belediyeler ve alamama nedenleri konusunda da bir sunum gerçekleştirdi. Cebeci, 17 Bursa ilçesinin tamanının Sıfır Atık Belgesi alma yükümlülüğünün bulunduğunu belirterek Gürsu Belediyesi'nin Sıfır Atık Belgesi için gerekli yükümlülükleri yerine getirerek başvuru yapacakları konusunda bilgi verdiklerini söyledi. Cebeci, "Gemlik Belediyesi, Keles Belediyesi, İznik Belediyesi, Büyükorhan Belediyesi, Kestel Belediyesi, Harmancık Belediyesi, Orhangazi Belediyesi ve Orhaneli Belediyesi'nin genel olarak belge alamama sorunları düşünüldüğünde 'Atık Getirme Merkezi yer sorunu, atıkların toplanması için lisanslı firma bulamama ve mali yetersizlikler' kaynaklı hususlar anlaşılmaktadır" açıklamalarında bulundu.
Bursa Bölge, 2024.12.11 09:42