Bursa'nın Mudanya ilçesinde yalnız yaşayan 70 yaşındaki bir adamın yaşadığı evde biriken çöp yığınları nedeniyle dışarı çıkamadığı ortaya çıktı. Sağlık sorunları yaşayan yaşlı adamın 112 Acil Çağrı Merkezi'ni arayarak yardım istemesi üzerine ekipler harekete geçti. Evde karşılaşılan manzara ise görenleri şaşkına çevirdi.
Olay, Mudanya ilçesi Orhangazi Caddesi üzerindeki beş katlı bir apartmanda yaşandı. İddiaya göre eşinden boşandıktan sonra psikolojik sorunlar yaşamaya başlayan ve çocuklarıyla da irtibatı kesilen Mehmet Sedat G., uzun süredir tek başına yaşamını sürdürüyordu.
Son günlerde dairesinden yoğun kötü kokular gelmesi apartman sakinlerinin dikkatini çekerken, yaşlı adamı bir süredir gören olmadı. Evin içinde biriken çöp yığınlarının bazı noktalarda yaklaşık bir metre yüksekliğe ulaştığı öğrenildi.
"İçim yanıyor ve çok açım" sözleri duygulandırdı
Sağlık durumu kötüleşen ve evden çıkamayacak hale gelen Mehmet Sedat G., cep telefonuyla 112 Acil Çağrı Merkezi'ni arayarak yardım istedi. İhbarın ardından apartman yöneticisi ve bina görevlileri eve girerek yaşlı adama ulaştı.
Çöp yığınlarının arasında bulunan yatağında yatan Mehmet Sedat G., kendisine yardım etmek için gelenlere, "İçim yanıyor ve çok açım. Bana su ve meyve suyu verir misiniz?" diyerek yardım talebinde bulundu.
Yaşlı adama önce pantolon giydirildi, ardından kemer yerine kullanılmak üzere bir kablo bağlanarak güvenli şekilde evden çıkarılması sağlandı.
Hastaneye kaldırıldı, çöp ev için çalışma başlatıldı
Evden çıkarılan Mehmet Sedat G., bina önünde hazır bekleyen sağlık ekiplerine teslim edildi. İlk müdahalesi olay yerinde yapılan yaşlı adam, ambulansla Mudanya Devlet Hastanesi'ne kaldırılarak tedavi altına alındı.
Yetkililer, Mehmet Sedat G.'nin tedavisinin sürdüğünü belirtirken, uzun süredir atıklarla dolu olduğu tespit edilen evde temizlik ve hijyen çalışmalarının başlatılacağı öğrenildi. Olay, yalnız yaşayan yaşlı bireylerin sosyal destek ve düzenli takibinin önemini bir kez daha gündeme getirdi.
Kaynak: DHA
Bursa Bölge, 2026.06.28 13:23