Pınar Yeniyiğit
iletisim@bursadabugun.com

Çataltepe'de 'Tak' diye ortaya çıkan skandal! İşte detaylar...

17 Aralık 2024 Salı, 12:32

Hep söyledim, söylüyorum...

Ve bu gidişle anlaşılan yine de bayağı bir müddet söyleyeceğim;

"Gazetecilik mesleğini yıllardır kalemim döndüğünce icra ediyorum;

'Titan' saadet zincirinden (Bursa'da iki gün süren toplantılarına katılıp zincirin perde arkasında para alışverişinin nasıl döndüğü bilgisine görüntüleriyle ulaşan Türkiye'de ilk gazeteciyim), Bursa'nın 'Tosuncuk'una kadar sadece Türkiye'de değil dünyada da konuşulan dolandırıcılık zincirlerini en ince detaylarına değin yazıp çizdim;

Amma velakin 'Çataltepe' kadar çetrefillisini ne duydum, ne  gördüm, ne de yazdım değerli okur...

Öylesine karışık, karmaşık ve de bulanık bir mevzu ki şu Çataltepe;

Misal;

Kördüğümün çözümü adına tam

-'Bu kez tamam artık devamı çorap söküğü gibi gelir'

Diyor insan..

Ama mümkün mü?

Tak!... Karşınızda öyle bir düğüm buluyorsunuz ki?

Vallahi de billahi de çözebilene aşk olsun...

Bu arada yeri gelmişken anımsatayım;

Binlerce esnafın mağdur edildiği bu kördüğüm proje ile ilgili gelinen noktada; 

Son olarak Çevre Şehircilik ve İklim Değişlikliği Bakanı Murat Kurum ile gerçekleşen o mühim görüşmenin ardından  karara bağlanan  'Valilik Zirvesi' de yapıldı.

Hafta sonu haberlere de konu olan bu görüşmede ne oldu peki?

Vali Erol Ayyıldız'ın hakemlik ettiği görüşmede AK Parti İl Başkanı Davut Gürkan, BTSO Başkanı İbrahim Burkay, BESOB Başkanı Fahrettin Bilgit, ÇATSANDER Başkanvekili Aydın Çitil, Dokumacılar Odası Başkan Vekili Mehmet Kuş, BESKOOP Başkanı Erol Köse ile bu kurum ve kuruluşların bazı yetkilileri de hazır bulundu.

İşte bu görüşmeye damgasını vuran birkaç mühim anektot;

*'Çataltepe'nin asıl sahibi başlangıçta para ödeyen BESOB ve üyeleridir. Sıkıntının çözümü için acilen değer tespit raporu ortaya konulmalıdır'

(Bursa Valisi Erol Ayyıldız)

*'Çataltepe Projesi her ne kadar yasal gibi olsa da hakkaniyetli ve adil değildir'

(AK Parti Bursa İl Başkanı Davut Gürkan)

*'Bu proje mutlaka Bursa'ya bir değer olarak kazandırılmalıdır ve bunun için de gerekli olan yol haritası arazi değerinin ve hak sahiplerinin haklarının bağımsız bir denetçi kuruluş tarafınca ortaya konulmasından geçmektedir'

(BTSO Başkanı İbrahim Burkay)

*'Bursa esnafı mağdurdur. Adil çözüm bekliyoruz'

(Besob Başkanı Fahrettin Bilgit)

*Çataltepe'de kooperatife yapılan devir yasal değildir. BESOB Yetkisi olmadan milyar dolarlık araziyi BESKOOP adlı bir bilinmez tüzel kişiliğe altın tepside sunmuştur'

(ÇATSANDER)

*'Biz bugüne kadar herşeyi doğru yaptık. Süreç bu şekilde ilerlerse üye kayıpları ve aidat ödememe gibi durumlar  yaşanıp, proje değer kaybına uğrayacaktır'

BESKOOP Başkanı Erol Köse...

Şimdi  'Değer tespit güncellemeleri yapılaması kararı' nın alındığı  o toplantıda verilen her biri birbirinden önemli  bu mesajları yazın bir kenara ...

Bendeniz de geçiyorum efendim yazımın başlığındaki Çataltepe ile alakalı şu skandal boyuta ...

Hani dedim ya 'Tam bu kördüğümü çözüldü' derken...

'Tak' ortaya bir devasa düğüm daha çıkıyor diye Çataltape'de!

İşte o 'Tak' kısmı var ya mevzunun hani... Tam da o kısım   projenin mimarı BESOB'un önceki dönem başkanı bizim Arif Tak'ı enteresan bir biçimde işaret ediyomuş aslında da haberim yokmuş.

Daha da çok merak ettiniz öyle değil mi o skandal boyutun ne olduğunu şimdi..

Sıkı durun o zaman!

Bundan tam üç yıl önceydi değerli okur;

Çataltepe ile ilgili iddiaları yazılarıma yansıtmaya başlayalı henüz 3-5 ay olmuştu sanırım...

Bu arada proje BESOB'a ait olduğu için tabii ki sıklıkla Odalar Birliği Başkanı Arif Tak'a da sözkonusu iddialar ile ilgili yazılarımda sorular soruyor ve kendisinden cevap beklediğimi özellikle vurguluyordum.

Bu süreç bir müddet devam etti.

Ardından Kendisine ulaşabilmek için sürekli arama yaptığım amma velakin bir türlü yanıt alamadığım o telefon numarasını bir kez daha aradım ve telefon açılınca da Arif Tak'a hakkındaki eleştirilere ve savlara neden yanıt vermediğini ısrarla sordum ve o telefon görüşmesinde kendisine cevap hakkını bir canlı yayında kullanmasının esnaf nezdinde ciddi anlamda dikkate alınacağını söyledim.

O da bu teklifime beklemediğim bir şekilde cevap verdi ve canlı yayında Çataltepe konulu söyleşiyi kabul etti.

Sonrasında BESOB'un Bursa Organize Sanayi Bölgesi'ndeki binasından gerçekleştireceğimiz yayın günü geldi çattı.

Yine yeri gelmişken aktarayım;

Arif Tak'a yayında net  ve de şu ana kadar Kendisine sorulamayan soruları soracağımı ve de dobra dobra hiçbir soru işaretine meal vermeyecek cevaplar beklediğimi özellikle belirttim.

Anlayacağınız 'Tak' bu yayını bu şartlarda kabul etmişti... Yayına başladık.

Program yayınına dair ilgili linki izlemeniz için buraya bırakıyorum. Videoyu izlemek için tıklayınız 

BESOB Başkanı olarak otuz küsür yıldır neler yaptığını anlattıktan sonra Arif Tak'a;

TOKİ yani devlet garantisi ile ilerleyen bir projeyi neden kooperatife devrederek sürdürmeyi tercih ettiniz? Bu devir nasıl, neden ne şekilde oldu ? Diye sual ettim.

'Takkkk' diye cevap verdi Arif Tak ve aynen şöyle söyledi;

-Tabii Bizim Kooperatif Başkanı ile beraber Ankara'ya gidiyoruz. İstanbul'a gidiyoruz. TOKİ ile görüşmek için. Çünkü Ankara'da ve İstanbul'da da yerleri var.

O anda soruyorum ben tabii ki doğal olarak

- O zaman Siz o anlarda kooperatifi kurmuştunuz öyle mi? Diye.

Arif Tak'ın verdiği yanıt;

-Yok yok daha kurmamıştık kooperatifi.. Gittik TOKİ Başkanı'na dedi ki bana; "Arif ağabey sonra Fatih Belediye Başkanı oldu kendisi Mehmet Ergün Turan Çaykaralı bizden kendisi. İyi bir insan Allah selamet versin ona. Arif ağabey biz bu işi yapamayacağız galiba. Memuruma verecek param yok vallahi. Ondan sonra biraz durduk, afalladık. Ardından dedi ki bu arsayı bana verin!..."

-Şahsına mı istedi yani TOKİ Başkanı araziyi? Diye de sordum hemen;

-Tabii ki... diyerek cevap verdi Tak!...

-O zaman biz tamamen 125 milyon falan para ödemiştik işte altyapıya şuraya buraya. "300 milyon vereyim size arsayı bana verin" dedi. Tekrar tekrar soruyorum bu nokta da Tak'a;

-Düşünün yani TOKİ başkanı kendine özel istedi sizden Çataltepe arazisini öyle mi?...

-Evet ...vereceğiz araziyi 175 milyon kar verecek bize...

İşte üç yıl önce Tak ile yaptığım o canlı yayında söylediği bu flaş cümleler uzun süredir aklıma takılır dururdu...

Kısmet işte...

Dün itibariyle dönemin TOKİ Başkanı şimdi ise İstanbul Fatih Belediye Başkanı Mehmet Ergün Turan'ın telefon numarasına ulaştım ve direkt Kendisini aradım.

Kendimi tanıttıktan sonra, Çataltape projesini hatırlatıp, Arif Tak ile gerçekleştirdiğim canlı yayında BESOB eski Başkanı'nından o dönemde sözkonusu milyar dolarlık araziyi şahsına isteyip istemediğini sordum.

O anda aldığım cevap  yalnızca oldukça sert bir ses tonuyla 'Ne demek istiyorsunuz siz Hanımefendi ? suali oldu ister istemez tabii ki  ...

Ben o yayındaki moderatör olduğumu ve yayının kaydının bulunduğunu söyleyince Başkan Ergün Turan bana hemen o kaydı gönderir misiniz ? dedi. Telefonu kapatıp kaydı gönderdim.

Ardından beş on dakika sonra dönüp beni aradı Mehmet Ergün Turhan ve aynen şöyle konuştu;

-"Asla böyle bir şey olamaz. Ne demek bu? Pınar Hanım şimdi anladım sizin neyi anlattığınızı. Arif Bey o zaman bize ulaştı ve esnafın ödemeleri yapmadığını bu nedenle darda olduklarını defaatle söyledi. Biz de o zaman durumu değerlendirdik ve kurdukları kooperatife araziyi devrettik. Pınar hanım Arif Tak akıl tutulması mı yaşıyor ya da nedir bilmiyorum ama benim bu araziyi şahsıma istemek gibi bir durumum olamaz, olmaz. Demek bende çok büyük para varmış. O zamanın parası ile 300 milyon para verebiliyorsak demek ki birkaç milyar dolar param olması lazım. İnanılır gibi değil. Arif Başkan aklını yitirmiş olmalı."

Bu açıklamasının sonrasında konuyu kaleme alacağımı da ifade ettim ve Kendisi de 'Tabii ki yazabilirsiniz dedikten sonra iyi akşamlar dileyip telefonu kapattım.

Şimdi anladınız mı 'Tak ' diye ortaya çıkan skandal derken ne demek istediğimi?

Mehmet Ergün Turan o zaman Arif Tak'ın dediği gibi milyon dolarlık araziyi şahsına istememiş.

 Ve  her nedense o dönemde Arif Başkan'ın söylediği gibi  kooperatifin esamesi okunmuyor ise,

Tam da o zamanda Arif Tak İstanbul Ankara TOKi'de mekik dokuduğu sıralarda yanında kendisinin ifadesiyle 'Kooperatif Başkanı' neden varmış ki o vakit?

Nereden çıkmış o kooperatif başkanı?

Ve de Arif Tak Çataltepe arazisini zamanın TOKİ Başkanı Mehmet Ergün Turan'ın şahsına bizzat istediği iddiasında acep neden bulunmuş olabilir ki acaba?

Siz bütün bunların hepsini düşüne durun...

Ben de Arif Tak'ın bu yazıya dair cevap hakkının saklı olduğunu belirtip şimdilik sağlıcaklı kalın dileğimi ileteyim.

Bakalım Arif Tak'tan bir yanıt gelecek mi? Bendeniz beklemekteyim efendim.

Yazarın Diğer Yazıları

Acep nedendir O beyhude çabalar? Yanıtı bu yazıda...
07 Aralık 2024 Cumartesi, 19:04

Dikkat: Bu yazı yüksek düzeyde empati gerektirmektedir!
05 Aralık 2024 Perşembe, 09:41

O başkanın 'Aklına Sağlık!'
29 Kasım 2024 Cuma, 19:11

Dişil enerjiyle zinhar Nirvana'ya ulaşılmaz... Nedenlerini bizzat anlattım!
25 Kasım 2024 Pazartesi, 12:43

Bir zahmet her isteyen öğretmen olamasın...
24 Kasım 2024 Pazar, 15:35

Anahtar Parti'ye dair her şey bu yazıda
19 Kasım 2024 Salı, 13:39

Öfkeyle kalkıp zararla oturmayın!
13 Kasım 2024 Çarşamba, 21:08

Flaş...Flaş...Flaş! Çataltepe düğümü çözülüyor! Ayrıntılar sadece bu yazıda...
08 Kasım 2024 Cuma, 23:11

Sizce başkan şimdi 'iyi' mi yoksa 'kötü' mü yaptı?
08 Kasım 2024 Cuma, 18:10

Demedi demeyin 'Siyaseten' bu yazı okunur!
06 Kasım 2024 Çarşamba, 18:36

Tüm Yazılar