İsmetiye'de mühürlenmesine rağmen işletilen boya fabrikasının kapatılmasını isteyen mahalle sakinlerinin tepkisi büyüyor. Zehir solumak istemediklerini belirten İsmetiye sakinleri, fabrika kapanana kadar mücadele edeceklerini belirterek, fabrikanın önüne kuru ağaç bıraktı.
Rabia DENİZ/BURSADABUGUN.COM
Osmangazi'ye bağlı İsmetiye Mahalle'sindeki tekstil boya fabrikası, mahalle sakinlerinin sağlığını tehdit etmeye devam ediyor. Mahallenin tam göbeğinde bir ilköğretim okulunun yanında bulunan ruhsatsız fabrika, mühürleme kararına rağmen işletiliyor. Yaklaşık iki hafta önce usulsüz bir şekilde çalışmaya devam eden boyahaneye tepki gösteren vatandaşlarla işletme sahipleri arasında arbede yaşanırken, mahalle sakinleri kararından vazgeçmiyor. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Valilik, Osmangazi Belediyesi ve Büyükşehir Belediyesi'ne onlarca kez dilekçe veren İsmetiye sakinleri, bugün yine fabrikanın önünde toplanarak, zehir solumak istemediklerini bir kez daha haykırdı.
MÜHÜRLENDİ AMA...
Fabrikanın faaliyete geçmesi ile birlikte çıkardığı dumanların çevreye pis kokular yaydığını belirten mahalle sakinleri, yıllar önce fabrikanın kapatılması için imza kampanyası başlattı ancak başarılı olamadı. Mühürlendikten kısa bir süre sonra tekrar faaliyete geçen tekstil boya fabrikasının ruhsatsız olduğunu iddia eden vatandaşlar, "Fabrikanın çalışması ile çevreye kirli dumanlar yayılmaya başladı. Mahallede yaşanamaz bir durum ortaya çıktı. Bizler sağlımızdan endişe ediyoruz" dedi.
"TEHDİT EDİLİYORUZ"
Boyahanenin kömür kazanlarından çıkan duman nedeniyle zehir soluduklarını belirten mahalle sakini İbrahim Büyükertaş, işletme sahipleri tarafından tehdit edildiklerini söyledi. 2011 yılından bu yana hukuk mücadelesi verdiklerini belirten Büyükertaş, alınan tüm kararlara rağmen fabrikanın kapanmadığını ve kanunlara uyulmadığını savundu. Evlerinde pencerelerini açamadıklarını belirten köylüler, yetkililerin seslerini duymasını istedi.
FABRİKA ÖNÜNE AĞAÇ BIRAKTILAR
4 yıl önce el değiştiren fabrika daha önce doğalgazla çalıştırılırken, maliyet nedeniyle kömür kullanan işletme bölgedeki meyve ağaçlarını kuruttu. Bu kez çocuklarla yaşlıların da bulunduğu eylemde vatandaşlar, boyahaneden çıkan suların ağaçlarını kuruttuğunu belirterek, fabrikanın önüne kuru ağaç bıraktı.
MÜCADELEYE YARGI YOLU
İsmetiye sakinlerine destek DOĞADER ve Kimya Mühendisleri Odası'ndan geldi. Bugün yapılan eyleme katılan Kimya Mühendisleri Odası Bursa Şube Başkanı Ali Uluşahin ile DOĞADER Başkanı Murat Demir, konuyla ilgili suç duyurusunda bulunduklarını, mücadeleyi yargıya taşıyacaklarını söyledi. Her türlü tekstil fabrikasının atıklarının denetlenmesi gerektiğini kaydeden Kimya Mühendisleri Odası Bursa Şube Başkanı Ali Uluşahin, "Tehlikeli kimyasallar içeren bu tür atıkların insanların bulunduğu yerlerde olması sağlığı olumsuz etkiler. Kimyasal ürünlerle uğraşan sanayilerin organize sanayi bölgelerine taşınması gerekiyor" ifadelerini kullandı. İkamet edilen yerlerden mutlaka uzak bulundurulması gereken tekstil boya fabrikalarının ruhsat alamayacağını ifade eden DOĞADER Başkan Yardımcısı Caner Gökbayrak da, fabrikanın okulun yanında bulunmasının büyük bir faciaya neden olabileceğini söyledi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2013.09.13 11:30