Bakan Mehdi Eker, ''Yunanistan'ın bizden kaçan balıkları hiçbir şekilde avlama şansı yok'' dedi.
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı'nda, AA Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Kemal Öztürk ile AA editörlerinin sorularını yanıtladı.
Bakan Eker, ''Balıkçılıkta yapılan yeni düzenlemeye sektörden bazı eleştiriler geldi. Derinlik mesafesinin artırılmasının balık tutmayı zorlaştırdığını, giden balıkların Yunanistan'da avlandığını söylüyorlar. Bu eleştirileri nasıl değerlendiriyorsunuz'' sorusu üzerine, bu eleştirilerin çok haklı olmadığını söyledi.
''Yunanistan'ın bizden kaçan balıkları hiçbir şekilde avlama şansı yok'' diyen Eker, ''Çünkü derinlik, bizim 24 metreye çıkarıp da şu anda balıkçılarımızın şikayet ettiği husus, Yunanistan'da 50 metre. Biz 18 metreden 24'e çıkardık'' şeklinde konuştu.
Düzenlemenin amacını anlatan Bakan Eker, ''Gelecekte mevcut balıkçılarımızın çocukları ve torunları da balıkçılık yapacaksa, bu tedbirleri almamız lazım'' dedi.
Tohum ihracatı
Eker, başka bir soru üzerine de Türkiye'nin artık 100 milyon doların üzerinde tohum ihracatı olduğunu vurguladı.
TÜBİTAK'tan en çok istifade eden kamu kuruluşu
Bakanlığının 58 araştırma enstitüsü olduğunu ifade eden Eker, onların tamamının üniversitelere ve özel sektöre açtıklarını kaydetti.
Eker, şöyle devam etti:
''Bizim alt yapımızdan istifade edebiliyorlar. Müşterek çalışmalar, projeler yapıyoruz. Mesela şunu söyleyeyim, çok iftihar ettiğimiz bir konu. Kamu kuruluşları içinde TÜBİTAK'ın en büyük müşterisi Tarım Bakanlığı'dır. Bunun tercümesi şu, TÜBİTAK'ın araştırma fonlarından en fazla parayı alan bakanlık, Tarım Bakanlığı'dır.''
Diyarbakırspor'un kayyuma kalması çok üzücü
Bakan Eker, ''Diyarbakırspor'un durumu hakkındaki düşüncelerinin'' sorulması üzerine de çok üzüldüğünü belirterek, ''Bir ilin, Diyarbakır gibi geçmişte Süper Lig'de oynamış takımının, bu şekilde kayyuma kalması çok üzücü'' ifadelerini kullandı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Ekonomi, 2012.09.25 11:22