Yeniden Refah Partisi Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Sedat Yalçın, Bursada Bugün'ü ziyaret etti. İznik'te surların dışında bir Tarım AVM kurulmasının altını çizen Yalçın, Bursa'nın artık denizinin de kullanılabilir olması gerektiğini vurguladı.
CEREN SÜMBÜL / BURSADA BUGÜN
Bursada Bugün'ü ziyaret eden Yeniden Refah Partisi Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Sedat Yalçın, şehirlerin değişimi ve dönüşümünde çok ciddi büyük sermayelere ihtiyacı olduğunu açıkladı. Yalçın, "O sermayeyi büyük olasılıkla belediye bütçeleriyle çözmemiz olası değil. Mutlaka şehre bir kaynak akışı yapmamız lazım bunun içinde şehirlerin göstergelerini uluslararası standartlara getirmeniz gerekiyor. Bir şehre bir yatırımcının gelebilmesi için o şehre çevre politikalarını çok dikkate almamız lazım. Sermayeyi bu şehre çekme noktasında aslında geçmişte büyük aşamalar geçirmiş Bursa. Büyük sermayeler de gelmiş. Aslında çok yeni büyük yatırımlarda istemiyor Bursa. Çünkü Bursa fiziki kapasite sınırlarını zorluyor şu anda. Bir şehrin sonsuz bir büyüme imkanı yok. Çünkü taşıma kapasitesi var şehrin. Örneğin şu an 3 milyon nüfusumuz var. Peki bu nüfusa yetecek su kaynağımız var mı? Bunu çok net konuşmamız lazım. Ulaşım bu nüfusu taşıyabiliyor mu? Alt yapımız bu nüfusu taşıyabiliyor mu? Göllerimiz, nehirlerimiz bu şehrin atıklarını kaldırabiliyor mu? Bu soruları alt alta yazıp artı eksilerini çıkartıp başarılı olanlarına başarılı diyeceğiz. Başarılı olmayanları da şehrin daha nasıl büyümesi gerektiğini oturup o nüfus belgesine göre karar vermemiz gerekiyor. Bir kontrolsüz büyüme kapasitesi var şehrin. Yerel yönetimlerin mutlaka bunun üstünde çalışması gerekiyor. Bu şehir kontrollü büyümeli" dedi.
"KİMİN NE YAPTIĞI BİLİNMİYOR"
Deprem konusunda esas sorun kent içinde kalmış sanayilerin şehrin dışına vurması olduğunun altını çizen Yalçın, Anadolu şehirlerinin artık eskisi gibi sosyal hayatı olmayan, karanlık şehirler olmadığını belirtti. Yalçın, "Birçoğunun ulaşım sorunu çözüldü, sosyal altyapısı var. Dolayısıyla oralarda da sanayi tesisleri yapılabilir. Bizim sanayi bölgemizin de dönüşümüne ihtiyacı var hem binaların hem de dijital dönüşümüne ihtiyacı var. Şimdi bu taşınma işlemini çok güzel bir planlamayla yapılabilir. Bunu sanayicilerimizle oturup konuşmalıyız. Kapasiteyi arttırmayacaksınız mevcut kapasitenizle teknolojinizi yenileyerek daha büyük kar edeceksiniz. Bunu yaptığınız zaman şehirde konut, ulaşım talebi azalacak. Nüfusu kontrol altına almış olacaksınız. Çokta makul Yeşil OSB Projeleri var Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nın onu hızla hayata geçireceksiniz. Bazı fabrikaların atıkları başka bir fabrikanın ham maddesi olarak kullanılıyor. Bu çalışmaları mesela Bursa'da çok rahat yapmak lazım. Bunlar zor şeyler değil ama bir bilinmezlik var. Kimin ne yaptığı bilinmiyor" diye ifade etti.
"BURSA ARTIK BİR DENİZİNİ DEĞERLENDİRSİN"
Sedat Yalçın, Bursa'nın su problemine değinerek Uludağ'dan gelen suyun öneminden bahsetti. Ardından Yalçın, şehrin trafik sorununa parmak bastı. Yalçın, "Bursa'nın en büyük sorunu bu. Burada ne yapmak lazım? Şehrin kuzey ve güneyine 2 tane uydu kent gerekiyor. Güney de dağ ilçelerimize yakın uygun yerlerde muazzam bir tarım ve hayvancılığına da kırsal turizme yatkın bir uydu kent planlamak gerekiyor. Çoğu emeklinin de hızla o şehre gideceğini düşünüyorum. Şehrin yoğunluğunun da azaltılması açısından önemli. Kuzey'de kurulacak şehir de akıllı bir şehir olacak. Sıfır atıkla kendi enerjisini üreten bir şehir olacak ve turizm şehri olacak. Deniz kıyısında olacak. Bursa artık denizini değerlendirsin. Şu an da Bursa'nın bir denizi var ama hiç faydalanamadığımız bir denizimiz var" dedi.
"BİZ BURSA'NIN DA BİR SOSYAL PLANI OLMASINI İSTİYORUZ"
Sahada neler yaşandığını yerel yöneticilerin bildiğini belirten Yalçın, bir şehrin mutlaka bir sosyal planı olması gerektiğinin altını çizdi. Yalçın, "Bu sosyal planın içine gelir düzeyi belli bir rakamın altına düşen herkes giriyor. Vatandaş diyor ki, benim başıma bir iş geldiğinde ben o planın içinde olağan üstü bir sıkıntı yaşamam. Avrupa'da bunu uygulayan çok şehir var. Hiçbiri mağduriyet yaşamıyor. Biz Bursa'nın da bir sosyal planı olmasını istiyoruz. Devletin yetişemediği, eksik bıraktığı alanları yerel yönetim olarak tamamlayacağız. Mesela, hiçbir öğrenci karnı aç okula gitmemeli. Böyle bir şey olabilir mi? Öğrencilerin barınma sorunu da çok önemli bir konu. Aşırı ev kiraları nedeniyle okulu bırakan öğrenciler var. Bunlar hep radarda olmalı" diye belirtti.
"ŞEHRİN BİR CAMİ SORUNU YOK"
Sedat Yalçın'a, kendi başkanlığında Ayasofya Müzesinin camiye dönüştürülmesiyle Bursa'da yabancı turist sayısında ciddi bir azalış göstermesi ardından Belediye Başkanı olması durumunda tekrardan müze haline dönüşüp dönüşmemesi soruldu. Yalçın, şu açıklamalarda bulundu: "İznik'te camilerle ilgili Osmanlı, Selçuk, Cumhuriyet Döneminde yapılan ciddi bir liste var 20'ye yakın. Şehrin bir cami sorunu yok. Osmanlı Dönemi'nde oluşan çok güzel mahalleleri var o camilerin olduğu İznik'in. Orada zaten Ayasofya'nın olduğu yerde 4 metre orijinal zemini aşağıda. Aslında orası şu anda dondu halinde. Sağlıklı bir durumu yok. Oranın kazıya girmesi lazım. Bir orijinal zemini bulunması lazım. Buradaki Ayasofya'da içine girdiğinizde çok küçük bir yer. Orada ne namaz kılınacak yer var ne de Kilise olacak yer de yok. Sembolik bir anlamı var. Onları oturur şehirle değerlendiririz. Mesela o olaydan sonra oraya Fransız turist gelmiyormuş. Hakikaten rahatsız olmuşlar. Bunlara biz kültürel miras olarak bakmalıyız"
"İZNİK'İN BİR TARIM AVM'YE İHTİYACI VAR"
İznik'in yaşadığı esas soruna değinen Yalçın, tarım satışlarına değindi. Yalçın, "Surların içinde tarımsal faaliyetlerle ilgili dükkanlar var. Traktör satanda var, gübre satanda var, tohum satanda var, çapa satanda var. İznik'e hiç yakışmıyor o görüntü. Sokaklardan geçemiyorsunuz. Surların dışında, girişinde İznik'in bir tarım AVM'ye ihtiyacı var" dedi.
Bursa Bölge, 2024.01.26 08:46