Aysın Komitgan ve Hasan Boztürk'ün sunduğu 'Biz Bize' programının bugünkü konuğu Yeniden Refah Partisi Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Sedat Yalçın oldu. Yalçın, "Bursa bir sürprize hazır olsun. Bu kent telafisi imkansız yerlere gidiyor" dedi.
HABER MERKEZİ / BURSADA BUGÜN
Biz Bize programının bugünkü konuğu Yeniden Refah Partisi Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Sedat Yalçın oldu.
Yeniden Refah Partisi Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Sedat Yalçın'ın açıklamalarından satır başları şöyle;
Sahada şu anda kampanya tam anlamıyla gerçekleşiyor. Güzel bir kampanya yürütüyoruz ve bozulmamasını arzu ediyoruz. Ben bütün ilçeleri dolaşıyorum. Gittiğim her ilçede beraber siyaset yaptığım ilçe ve belediye başkanları karşılamaya geliyorlar. Hepsine teşekkür ediyorum. Benim görev aldığım hiçbir partiden ayrıldıktan sonra insanlarla ilişkim kesilmedi. Binlerce insanla diyaloğum devam etti. Bize bir haksızlık yapıldı, teşkilatlar da farkında. Bu siyaset hedefle yapılan bir şeydir. Millete hizmet için bu işi yapıyoruz, ömrümüzü teşkilatlarla geçirmek için siyaset yapmıyoruz. Seviyesiz ve düzeysiz olaylar da dönüyor siyasette. Sizin haberiniz olmaz, Ankara'da mevkisi olan insanlara bir şeyler anlatırlar. Haberiniz olsa cevap verirsiniz fakat bilemiyorsunuz.
"BURSA'NIN ÇOK AĞIR SORUNLARI VAR"
Bizim siyaset yapma şeklimiz, ben 8 tane basın toplantısı yapacağım. Bursa'nın çok ağır sorunları var. Boş siyasi söylemlerle, 'Bursa gülecek, Bursa ağlayacak, varsa yoksa Bursa' gibi söylemlerle trafik sorununu nasıl çözeceksin? Kestel'de kadın 'annem babam hava kirliliğinden kanser oldu, ben de olacağım' diyor, nasıl çözeceksin? DSÖ, 10 promil hava kirliliği belirlemiş, Nilüfer'de bu oran 70'e çıkıyor. Bunu hiç konuşmayacak mıyız? Hepimiz tehdit altındayız. Mekansal yerleşim nasıl olacak, bir stratejimiz olmayacak mı? Boşluk bırakırsanız rol kaparlar. Bu iş büyükşehirin görevi fakat bunu BTSO planlıyor. BTSO'da işin içinde olsun fakat büyükşehirin planlaması lazım. Bursa'nın fiziki kapasitesi ve nüfusu var. Bunun uyumlu gitmesi gerekiyor.
"BARAJLARIMIZ DİP SEVİYEYİ GÖRDÜ"
İnsanların içeceği su problem olmaya başladı. Barajlarımız dip seviyesini gördü. Küresel ısınma diye bir dert var fakat kimse konuşmuyor. Tarihin en sıcak yazını geçen sene geçirdik. Bizim su kaynaklarımız giderek azalıyor. Kentin verisi yok şu an. Ulaşım, çevre, su verilerinin toplanması ve sunulması gerekiyor. Fakat bu veriler yok.
"ORTAM YARATILIRSA BU ŞEHRE YATIRIM YAPACAK ÇOK İNSAN VAR"
Belediyenin klasik gelir ve giderlerini karşılaştırmalısınız. Personel, enerji, ulaşım gibi giderler var. Bunları karşılarsınız. Biraz da yatırım için bir bütçe ayırabiliyorsanız ayırırsınız. Şu an gidişat o yönde, ayrılan bütçeyle bir şey yapılamıyor. Bu konuda birikmiş problemler var. Nüfus öngörülenden fazla artıyor. Türkiye Cumhuriyeti'nin de çok finansal açığı var, borç alıyoruz. Artık borç almak da zor oluyor. Zorlanmasının sebebi belirli kriterler var, verdikleri paranın geri döneceğinden emin olmak istiyorlar. Bu belediye için de geçerli. Bu şehre yatırım yapacak çok insan var. Bursalılar, Bursalı yatırımcılar başka şehirlere yatırım yapıyor çünkü o zemin Bursa'da yaratılmıyor. Çok sayıda iş, yatırım Bursa'nın özel sektörüyle birlikte yürütülebilir. Birçok proje yap işlet devret modeliyle yapılabilir. Bunların hepsinin planlamasını biz çalıştık. Önerdiğimiz her başlıkta projeler var projelerin finansmanının belediye bütçesiyle alakası yok. Bu şehirin rantının Bursalılara kullandırıldığında hiçbir kaynak sorunu yaşanacağını düşünmüyorum. Şeffaf olduğunuzda, hesap verebilir ve denk bütçe yaptığınızda çok ciddi şeyler olacak.
"KONUT YÖNETİMİYLE İLGİLİ KONUT FABRİKASI KURUYORUZ"
Siyah incir üretim köylerimiz var bizim. Bunları iki ve üç katına çıkaracak tespit edilmiş alanlar var. Bursa'nın siyah incir üretimini kesinlikle arttırması gerekiyor. Çünkü müşterisi ve parası hazır. Kadın kooperatiflerini çok iyi organize edip ihracata dönük iyi bir yapı kurulabilir. Belediyenin döviz cinsinden borçları var. Hem köylünün, tarımın desteklenmesi hem de belediyenin döviz geliri elde etmesi anlamında en az 20-25 tane belediye şirketleri üzerinden çok ciddi para kazanacak başlıklarımız var.
Konut yönetimi ile ilgili Çin'de, Amerika'da ve İngiltere'de çok yaygın konut fabrikası kuruyoruz. Vatandaş ve öğrenciler anormal kira problemi yaşıyoruz. Belediyenin bir tane kiralık dairesi yok. Deprem ve dirençli kent konusu Türkiye ciddiye almalı. Kentsel dönüşümün önünde en büyük risk beton lobisi. Bu modelde çok hafif binalar, depreme yüzde yüz dayanıklı ve çok hızı üretiliyor. Sanayicilerin hepsiyle masaya bir oturmanız lazım. Avrupa'daki bütün şehirlerin karbon salınımıyla ilgili hedefleri var. Belediyeler elektrikli araca geçişi teşvik ediyor. Bir stratejiniz olması ve insanları ona yönlendirmeniz lazım.
"BELEDİYE YENİLENEBİLİR ENERJİ KAPASİTESİ OLUŞTURMALI"
Bursa'nın önemli başlıklarda acil sorunları var. Hava kirliliği en öncelikli sorun. Enerji başlığında belediyeler hiç ilgilenmiyor. Bu şehirde tüketilen enerjinin ne kadarı yenilenebilir enerjiden sağlanıyor? Şehirler böyle hedefler koyuyor artık. Bu konuda belediyenin yenilenebilir enerji kapasitesi oluşturması lazım. Bütün kirli suyu üç metre çapında bir tünele aldığınızda deşarj noktalarını buraya bağlıyorsunuz. Her OSB'nin bu çaya verdiği atık su oranında bu projenin maliyetini paylaşmasını istiyoruz. Bu kirliliği yer altına alacağız. Bütün Bursa bu görüntüden kurtulacak.
"BURSA'NIN NÜFUSUNU ARTIRMAYACAK ÇALIŞMALAR YAPACAĞIZ"
Vatandaş artık bir yerel seçim olduğu için kendi yaşadığı kentin liderlerini seçiyor. Sanayi mutlaka olacak. Bursa'nın nüfusunu arttırmayacak çalışmalar yapacağız. Bursa'nın nüfusu artık fazla. Kültür sanat hayatımız, günlük yaşamımız, gıda teminimiz, enerji ve konut ihtiyacımız hepsi sıkıntıya giriyor. Aslında devletin Marmara bölgesini ele alıp özel kanun çıkarıp sanayi yapısını bütün liman bağlantılı Anadolu şehirlerine taşıması lazım. İstanbul'da sanayi ile ilgili bir karar alınması lazım. Nüfusu normal hale getirince zaten konut, kentsel dönüşüm, trafik ve su talebi azalacak. Bursa'nın kendi başına da çözebileceğine inanıyorum. Yaşanabilir şehirlerin kriterleri var. Nüfus anormal artınca şehir onlardan uzaklaşıyor. Ciddi bir ekonomik kriz var. Siyasette esnafa çok dikkat etmek lazım. Seçim sonuçlarını belirleyecek olan esnafın iradesidir. Şu anda esnaf kendini geçindiremez hale gelmiş.
"BURSA BİR SÜRPRİZE HAZIR OLSUN"
Bana göre kentte oluşan katma değeri ve kentin rantın nasıl yönetileceği konusunda CHP seçmeni Sedat Yalçın'a daha çok güvenir. CHP tabanından ciddi bir oy bekliyorum. Sanayiciler ile çok yakın çalışmak istiyorum. Bursa'nın doğasını ve dengesini bozmayacak güzel sürdürülebilir bir çevre politikası uygulamak gerekiyor. Ülkeyi yöneten insanlar herkese mevcut kanunlar çerçevesinde davranmak zorunda. Herkese eşit davranacağız dese daha iyi oy alır. Bursa bir sürprize hazır olsun. Bu kent telafisi imkansız yerlere gidiyor.
Bursa Bölge, 2024.02.28 13:41