İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Binali Yıldırım, Doğu ve Güneydoğu STK temsilcileri ile yaptığı açıklamada, "Türklerin de Kürtlerin de tek sorunu PKK terör örgütüdür" dedi.
AK Parti tarafından İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanlığı'na yeniden aday gösterilen Binali Yıldırım, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Kalkınma Vakfı Kahvaltı Programı'na katıldı.
Programa Yıldırım'ın yanı sıra, Eski Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Başkanı Mehmet Ali Şahin ve çok sayıda davetli katıldı. İstanbul'da yaşayan herkesin birbirine et ve kemik gibi olduğunu söyleyen Yıldırım, "Bu topraklarda kader birliği yapmışız. Bugün mücadele ettiğimiz terör örgütü PKK, terör örgütü FETÖ aynı kaynaklardan beslenmekte, aynı yerden emir almaktadır. PKK terör örgütünün Kürtler diye bir sorunu yoktur. Türklerin de Kürtlerin de tek sorunu PKK bölücü terör örgütüdür. Bu örgüt insanların gelecek umutlarını yok etmiştir. Türk Kürt kardeşlerimizi birbirine düşman etmiştir" dedi.
Etnik kimliğin olumsuzluk olmaması gerektiğini söyleyen Binali Yıldırım, "Herkes etnik kimliğiyle gurur duysun. Bunun üzerinden sizi yargılamaya kalkanlar tarih boyunca büyük acılar yaşattı. Bu acıları yaşatan zihniye bugün sizi kucaklıyorum diye etrafınızda dolaşıyor. Bu tam bir ikiyüzlülük. CHP zihniyeti deyince aklınıza neler geliyor. Dersimi hatırlayın. Recep Tayyip Erdoğan ne dedi? 'İnkar politikalarını ayaklarımızın altına alıyoruz' dedi.
Farklı olmayan bir şey varsa gözlerimizden düşen damlaların rengi hep aynıdır. Bölgenin kalkınma açığını kapatmak için çok yatırım yaptı. Yolları böldük hayatları birleştirdik. Yolları böldük gönülleri birleştirdik. Yolları böleriz ama Türkiye'yi böldürtmeyiz" dedi.
'İSTANBUL SEÇİMİ YAPIYORUZ SÖZDE, HERKES BURNUNU SOKTU'
İstanbul'un Türkiye'nin özeti olduğunu söyleyen Yıldırım, şöyle devam etti:
"Hedefimiz bir çocuklarımızın geleceği hepimizin meselesi. İstanbul deyince aklımıza sıradan bir şehir gelmesin. Müjdelenmiş bir şehirdir. İstanbul Fatih'in fethettiği şehirdir. İstanbul 94'te Recep Tayyip Erdoğan'ın ayağa kaldırdığı şehirdir. Emin ellere verilen o bayrak 25 yıl sonra İnşallah ehline verilmek suretiyle İstanbul'un geleceği aynı şekilde inşa edilecek. Kayırmacılık, hemşehricilik bunlar çok konuşuluyor. Algı olgunun önünde bazen. Bunlar benim için önemlidir. Rabbim nasip ederse eğer bu göreve gelirsem ayrı gayrı yok. Aynı sevgiyi göstereceğim. Bölge insanından yakın çalışma arkadaşım olacak. Herkese hak ettiği kadar yer verilecek. Hiç kimse kendini yalnız bırakılmış dışlanmış hissetmeyecek. Gönül kırmak kolay gönülleri yapmak zordur. Biz zora talibiz. Zaman zaman yanlış anlaşılmalar olabilir, kırgınlıklar olabilir. Bunun çaresi kırgınlıkları daha da derinleştirmek değil, bunların üzerine sünger çekip yeni bir geleceğe başlangıç yapmak zamanıdır. Aramıza fitne girmesine müsaade etmeyeceğiz. İstanbul seçimi yapıyoruz sözde herkes burnunu soktu Avrupa Amerika bu bile bir şey gösteriyor. Türkiye'nin istikrarının ne kadar önemli olduğun bir kez daha seçimler göstermiştir. Husumetimiz yok kimseye kendimi diğer adayla kıyaslayacak değilim. 11 yaşımda geldim bu şehre. Zaman 11 yaşındaki bir çocuğu Binali Yıldırım yapan bu şehre vefa borcunu ödeme zamanıdır. Topal Dursun'un oğlu Binali Yıldırım'la birlikte yürümeye var mısınız?"
''Adayın güvenilirliğine gölge düşürmüştür"
AK Parti İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Binali Yıldırım Tuzla'da katıldığı bir programın ardından basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Yıldırım, "Şimdi normal abonman kartı olan aylık taşımaları da 205 liradan 165 liraya indireceğiz. Böylece 500 bin civarında aylık mavi kartı olan bütün İstanbullular bu indirimden yararlanmış olacak" dedi.
AK Parti İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Binali Yıldırım, Tuzla'da Doğu ve Güneydoğu Anadolu Kalkınma Vakfı tarafından düzenlenen kahvaltı programına katıldı. Yıldırım, programın ardından kendisini bekleyen basın mensuplarının sorularını yanıtladı.
Ekrem İmamoğlu'nun İsmail Küçükkaya ile otel odasına görüşmesi hakkında konuşan Yıldırım, "Adayın birinin moderatörle gizlice bir mekanda görüşmüş olması kabul edilebilir bir şey değil. Adayın güvenilirliğine gölge düşürmüştür. Onun dışındakilerin bence önemi yok. Mahir Bey, bizim adayla telefonda görüşseniz de olur, Ekrem Beyle oturun yüz yüze konuşun uzun boylu değerlendirin mi der ? Mesele burada adil ve eşit mesafede durmak, onun dışındakiler teferruat" dedi.
Kendisinin makam aracıyla ilgili tartışmalara değinen Yıldırım, "Ben bunu eshefle izliyorum. Benim hakkımda başka bulacak bir şeyi olmayanlar aracımla, 'başbakanlık evinde oturdu' gibi hakikati olmayan konularla uğraşıyorlar. Ben 17 yıldır bu ülkeye hizmet ediyorum. Milyarlarca lira bütçe yönettim, her kuruşunun hesabını verdim. Bundan sonra da vermeye hazırım. Başbakanlık yapan, meclis başkanlığı yapan herkese şahsına gece gündüz 24 saat hiçbir kısıtlamaya mahal olmadan araç verilir, korumalar verilir. Kaldı ki ben bunları en asgari düzeye indirmiş durumdayım. Bu konuda zaten haksız bir saldırı ile karşı karşıya olduğum için koruma bile doğru dürüst yanımda taşımıyorum. Bütün bu düzenlemeler benim dışımda yapılan şeyler. Ben istesem de bunları reddedemem. Çünkü ben Türkiye Cumhuriyeti'nin 15 Temmuz Darbesi'ni yaşamış bir Başbakanım. Bu konuların gündeme getirilmesini kınıyorum" şeklinde konuştu.
Öğrenci kartına yapılan indirimin ardından aylık mavi karta da indirim yapacaklarını belirten Yıldırım, "Daha önce indirim öğrenciler için yapılmıştı. Şimdi normal abonman kartı olan aylık taşımaları da 205 liradan 165 liraya indireceğiz. Böylece 500 bin civarında aylık mavi kartı olan bütün İstanbullular bu indirimden yararlanmış olacak" dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Siyaset, 2019.06.20 13:28