Bilecik'in Osmaneli ilçesinde meydana gelen ve rüzgarın etkisiyle büyüyerek Bursa'nın Yenişehir ilçesine sıçrayan orman yangını hakkında Yenişehir Belediye Başkanı Davut Aydın Bursada Bugün'e açıklamada bulundu. Yangının 18 saat sonunda kontrol altına alındığını belirten Aydın 50 hektarlık alanın zarar gördüğünü ve yangının yerleşim alanlarına çok yaklaştığını fakat zarar vermediğini vurguladı.
SİMLANUR İNCE / BURSADA BUGÜN
Bilecik'in Osmaneli ilçesinde çıkan ve rüzgarın etkisiyle büyüyerek Yenişehir tarafında da devam eden orman yangını hakkında Yenişehir Belediye Başkanı Davut Aydın, Bursada Bugün'e yaptığı açıklamada yangının çıkış sebebinin henüz belirlenemediğini yerinde incelemelerin ve soğutma çalışmalarının devam ettiğini söyledi.
BAŞKAN AYDIN, YANGIN BÖLGESİNDE İNCELEME YAPTIĞINI SÖYLEDİ
Türkiye orman yangınlarıyla mücadele vermeye devam ediyor. İnsanların bilinçsiz hamleleriyle meydana gelen yangınların ormanlara büyük zararı dokunuyor. Ormanlık alanlarda ateş yakma yasağı getirilse de çoğu vatandaş yasakları çiğnemekten geri kalmıyor. Dün akşam saatlerinde Bilecik'te çıkan yangının rüzgarın etkisiyle Bursa'nın Yenişehir ilçesine bağlı kırsal Hayriye ve Terziler Mahallelerinde etkili olan yangın hakkında Başkan Aydın, 18 saat sonra kontrol altına alındığını ve şu anda Yenişehir Kaymakamı ve Mahalle Muhtarıyla yerinde inceleme yaptığını vurguladı.
50 HEKTARLIK ALAN ZARAR GÖRDÜ
Yangın çıkan bölgede halen soğutma çalışmalarının sürdüğünün altını çizen Aydın, yangının çıkış sebebinin henüz belirlenemediğini ifade ederken 50 hektarlık bir alanın zarar gördüğünü söyledi. Şu anda yangın bölgesinde herhangi bir sıkıntı olmadığını vurgulayan Başkan Aydın, "Çıkan yangın yerleşim alanlarını etkilemedi fakat rüzgarın etkisiyle yerleşim bölgelerine de bayağı bir yaklaşmış. Rüzgarın yön değiştirmesiyle yerleşim alanlarına çok şükür sıçramadı."
Bursa Bölge, 2023.08.23 11:11