Bir Türk geleneğidir yemeğin üstüne ikram edilen bir fincan kahve ya da bir bardak demli çay.
Ancak uzmanlar uyarıyor; bu içecekler sindirim sistemini bozuyor! Giresun Üniversitesi (GRÜ) Tıp Fakültesi Kalp ve Damar Cerrahi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Nezihi Küçükarslan, "Bu içeceklerin hemen yemeğin ardından içilmesi sindirimde bozulmaya neden oluyor. Gaz oluşumu dolayısıyla sindirim daha da zorlaşmakta, inme dediğimiz felç geçirme hadiselerinin daha fazla görüldüğü bilimsel olarak kanıtlanmış durumda." diye konuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Sağlık, 2014.01.07 08:21