Hatay'da depremde hayatını kaybeden ortaokul öğrencisi Yağmur Rifaioğlu'nun sözlerini yazdığı şarkının afetten etkilenen 11 ildeki okullarda şubat ayında zil sesi yapılması için öğretmenleri Milli Eğitim Bakanlığı'na başvuracak.
Merkez Defne ilçesindeki Sümerler Ortaokulu 7'nci sınıf öğrencisi Yağmur Rifaioğlu, Kahramanmaraş merkezli depremlerde hayatını kaybetti.
Yazıp öğretmenlerine gösterdiği şarkı henüz bestelenmeden Yağmur, afette yaşamını yitirdi. Öğretmenleri, bu şarkıyı besteleyerek okuldaki çocuk korosunun seslendirmesini sağladı.
Depremin yıl dönümünün ardından kentteki başka okullarda da ilgi gören beste, Sümerler Ortaokulu dahil bazı okullarda zil sesi olarak kullanıldı.
Yağmur'un öğretmenleri, şarkının şubat ayı boyunca başta depremden etkilenen 11'deki okullarda zil sesi olarak kullanılmasını istiyor.
Öğretmenleri, "Yağmur'un şarkısı" adı verilen eseri, hem öğrencilerinin hatırasını yaşatmak hem de deprem gerçeğinin unutulmamasını sağlamak için Milli Eğitim Bakanlığına başvuru yapmaya hazırlanıyor.
Okul Müdürü Ercan Yücel, depremde okullarından 17 öğrencilerini kaybettiklerini söyledi.
Bunu kabullenemediklerini ve onları yaşatmak için bu projeyi başlattıklarını belirten Yücel, Yağmur'un depremden önce yazdığı şarkıyı kullanmak istediklerini dile getirdi.
Hatay Mustafa Kemal Üniversitesi Müzik Bölümü öğretim görevlisi ve Hatay Apkord Çocuk Korosu şefi Sezgin Suna'nın şarkıyı bestelediğini anlatan Yücel, şöyle konuştu:
"Yağmur'la Yağmur için söyle' projesini hayata geçirdik. Bu projeyle kaybettiğimiz öğrencilerimizi ve depremde hayatını kaybedenleri anmak istedik. Depremin unutulmamasını, ülkemizin bir deprem kuşağında olduğunu ve ülkemiz için bir gerçek olduğunu hatırlatmak istedik. Belki acı olacak ama bu şarkı şubat ayında 11 ildeki tüm okullarda zil sesi olarak kullanılsın istiyoruz. Aynı zamanda afet gününde her yıl okullarda söylensin. Deprem gerçeğini hatırlayalım."
Kaynak: AA
Güncel, 2024.02.09 18:14