Akkök Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Ahmet Dördüncü, Egemer Doğalgaz Santrali'nin devreye girmesiyle Çerkezköy, Bozüyük ve Kemalpaşa santrallerinin devre dışı bırakılacağını belirtti.
Kimya, enerji, tekstil ve gayrimenkul alanlarında faaliyet gösteren Akkök Grubu'nun 2012 yılı değerlendirme toplantısında konuşan Akkök Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Ahmet Dördüncü, 2012 yılının özellikle enerji, kimya ve gayrimenkul sektörlerinde yatırımlara ağırlık verdiklerini bir yıl olduğunu belirtti.
Grubun satışlarının bir önceki yıla kıyasla yüzde 7 artışla 3,1 milyar dolar olarak gerçekleştiğini kaydeden Dördüncü, küresel krize rağmen büyümeye devam eden Akkök Şirketler Grubu'nun 409 milyon dolar net kar elde ettiğini açıkladı.
2012 cirosunun yüzde 55'inin enerji, yüzde 36'sı kimya ve yüzde 16'sının da gayrimenkul sektöründen geldiğini bildiren Dördüncü, 2013 yılı için 565 milyon dolar yatırım hedeflerinin bulunduğunu grubun cirosunu 2017'de 5 milyar dolar seviyesine taşımak istediklerini ifade etti. Dördüncü, geçen yıl 3.1 milyar dolar olan cironun bu yıl da geçen yılkine benzer şekilde 3 milyar doların üzerinde olacağını ve kar marjlarında yüzde 2-3 oranında iyileşme beklediklerini belirtti.
2014 YILINDA EGEMER DOĞALGAZ SANTRALİNİ DEVREYE ALACAK
Ağırlıklı olarak yenilenebilir enerji kaynaklarından enerji üreten Akenerji ile Akkök üretimin yanı sıra Kocaeli, Adapazarı, Bolu ve Düzce'yi içine alan SEDAŞ çatısı altında da elektrik dağıtımına devam ediyor. SEDAŞ'a 2015'e kadar 320 milyon TL yatırım yapılmasını planlanlanıyor.
2012 yılında 3 yeni hidroelektrik santrali devreye alarak toplam kapasitesi 745 MW'a ulaşan Akenerji'nin, 2014 yılında bu kapasitesini iki katına çıkartacağını belirten Akkök Şirketler Grubu İcra Kurulu Başkanı Ahmet Dördüncü "900 MW gücünde inşa edilen Egemer Doğalgaz Santrali'nin 2014 yılında devreye alınmasıyla sadece Egemer, Türkiye'deki elektrik ihtiyacının % 2,6'sını tek başına karşılayacak" dedi.
Dördüncü, tüm yenilenebilir santralleri için karbon sertifikasyon ve satışını yürüten Akenerji'nin ayrıca sürdürülebilirlik kapsamında CDP'ye (Carbon Disclosure Project) tüm sera gazı salımlarını ve iklim değişikliği ile ilgili politikalarını açıklayan iki enerji şirketinden biri olduğunun da altını çizdi.
Akenerji'nin yenilenebilir portföyü ile yaklaşık 1 milyon tona eşdeğer CO2 emisyonunu engelleyerek, doğaya yaklaşık 42,2 milyon ağacın sağladığı temiz havaya eşdeğer bir katkıda bulunduklarını belirtti.
ÇERKEZKÖY, BOZÜYÜK VE KEMALPAŞA SANTRALLERİ DEVRE DIŞI KALACAK
Dördüncü, Egemer Doğalgaz Santrali'nin devreye girmesiyle verimliliği düşük gaz santrallerini devre dışı bırakacaklarını belirtti. Toplamda 300 MW kapasiteye sahip Çerkezköy, Bozüyük ve Kemalpaşa santrallerini zaman içerisinde devre dışı bırakılacağını kaydeden Dördüncü, yüzde 40-42 verimlikle çalışan santraller yerine yüzde 58 verimlilikle çalışan yeni santrellerin devreye alınacağının bilgisini verdi.
Dördüncü, Aksa Akrilik ve Dow Chemical Company ortaklığı DowAksa'nın, Rusya merkezli Prepreg-ACM and Nanotechnology Center of Composite şirketlerine yatırım için mutabakat zaptı imzaladığını söyledi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Ekonomi, 2013.04.29 13:40