Seçimin kaderini etkileyeceği söylenen yurtdışı oylarının kullanım oranının düşük olmasının sonuçları ne olabilir? Türkiye'nin en güvenilir araştırma şirketlerinden biri olan, Türkiye'de 1995 yılından bu yana yapılan bütün seçimleri hatasız bilmesiyle dikkati çeken sektörün önde gelen araştırma şirketlerinden A&G Araştırma'nın sahibi Adil Gür İnternethaber'den Nesrin Yıldız'a açıkladı...
"Yurtdışındaki oy kullanımı beklentilerin altında kaldı. Bunun temel nedenlerinden bir tanesi, YSK'nın oy kullanmayı zorlaştırması. "Randevu alacaksın" dedi. Yurtdışındaki seçmenlerin eğitim seviyesini göz önüne aldığımızda bu çok mümkün değildi. İkinci neden ise, bayram ve tatil döneminin seçim dönemine denk gelmesi. Bu dönemde bayram ziyareti ve tatil için Türkiye'ye gelen "gurbetçi" vatandaşlarımız var. Bu nedenle ben yurtdışındaki oyların yüzde 5'te kaldığı değerlendirmesine katılmıyorum. Yurtdışından tatil amaçlı gelen vatandaşlarımız da oylarını gümrük kapılarında kullanıyorlar. Dolayısıyla, evet bir fiyasko, katılımın çok yüksek olacağını bekliyorduk ama olmadı. Fakat yine de ben oranın yüzde 5'te kalmayacağını, yüzde 30'lara, 40'lara çıkacağını düşünüyorum. Tayyip Erdoğan'ın Türkiye'de ilk turda aldığı oylarla seçimi kazanacağını daha önce de ifade etmiştim. Erdoğan'ın yurtdışından alacağı oy, oranı yüzde 1 kadar yükseltebeilirdi. Yani kazanmak için yurtdışındaki oylara ihtiyaç yok."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Siyaset, 2014.08.05 23:45