Yaşanan depremlerden sonra üniversiteler uzaktan eğitime geçti. Yurtlarda kalan öğrencilere de eşyalarının toplanması söylenirken buralara depremzede ailelerin yerleştirileceği duyuruldu. Peki öğrenciler bu duruma ne diyor?
HÜSEYİN İZCİ / BURSADA BUGÜN
Öğrenim hayatına Bursa'da devam eden öğrenciler uzaktan eğitim modelini istemediklerini belirtirken uygulamalı derslerinin evlerde fayda sağlamayacağını savundular.
"BEN EĞİTİMİMİ İSTİYORUM"
"Şuan yaşadıklarımızın hepsi eğitimsizliğin sorunu" diyen Uludağ Üniversitesi öğrencisi Süleyman Topakçı, "Bu yaşadıklarımızın hepsi cehaletimiz yüzünden. Eğitime önem vermediğimizden kaynaklı. Ben eğitimimi istiyorum. Online eğitim eğitim değildir" ifadelerini kullandı.
"İNSANLAR SAĞLIKLI BİR EĞİTİM ALAMIYOR"
Uzaktan eğitimin pandemi sürecinde tecrübe edildiğini söyleyen Yusuf İslam Günaydın, "İnsanlar bu şekilde mezun oluyor ama bir hayrı var mı bilmiyorum. Buna karar verecek olan halkımız. Genel olarak yorumum mantıklı değil. İnsanlar sağlıklı bir eğitim alamıyor diye düşünüyorum" dedi.
"BENCE ÇOK KÖTÜ OLDU"
Uzaktan eğitim modelini doğru bulmadığını söyleyen Huri Nur, "Doğru bulmuyorum çünkü biraz vasıfsız olarak mezun olmuş olacağız. Ben okuldan uzak olarak laboratuvardan, tarlamdan, seramdan mezun olduğumda çok fazla bilgim olmayacak. Bilgisiz kalacağız ve iş bulmakta da zorlanacağız. Bence çok kötü oldu" şeklinde konuştu.
"EĞİTİM HAYATIMIZ İÇİN ÇOK KÖTÜ BİR SÜREÇ"
Özel eğitim öğretmenliği son sınıf öğrencisi Merve Demir, öğrencileri gidip görmeleri gerektiğini söyledi. Demir, "Çok kötü oldu bizim için böyle olması. Pandemiden de geçtik. Bu online eğitim sürecini biliyoruz. Bizim için gerçekten çok zor bir süreçti. O yüzden bir daha o günleri yaşamak istemiyoruz. Şimdi tekrardan yaşayacağız. Hem psikolojimiz açısından hem eğitim hayatımız açısından bizim için çok kötü bir süreç olacak" ifadelerini kullandı.
"KISMEN DOĞRU BULUYORUM"
Uzaktan eğitimi kısmen doğru bulduğunu söyleyen Emre Tunca, "Deprem bölgelerinde yaşayan insanların bu tarafa gelemeyecek olmaları veya bu taraflarda yaşayıp deprem bölgelerinde eğitim gören öğrencilerin gidemeyecek olmaları zorlayıcı bir etken oluyor onlar için. Bu açıdan doğru buluyorum" dedi.
Bursa Bölge, 2023.02.13 17:18