Uludağ Organize Sanayi Bölgesi yeni dönem yönetim kurulu 4 aylık icraat raporunu, Uludağ Organize Sanayi Bölgesi üyelerine sundu. Düzenlenen akşamda birçok firma ve iş insanı katıldı.
HÜSEYİN İZCİ - BURSADA BUGÜN
Uludağ Organize Sanayi Bölgesi Yönetim Kurulu başkanı Enes Çelik önderliğinde 4 aylık icraat raporunu sundu. Düzenlenen gecede Müteşebbis Heyet Başkanı Aydın Çıkıkçı ve Uludağ Organize Sanayi Bölgesi Yönetim Kurulu Başkanı Enes Çelik sunum yaptı.
Gerçekleştirilen akşama Müteşebbis Heyet Başkanı Aydın Çıkıkçı, Yönetim Kurulu Başkanı Enes Çelik, Yönetim Kurulu Başkan Vekili Emir Kavçın, Yönetim Kurulu Üyesi Muharrem Akyıldız, Yönetim Kurulu Üyesi Murat Hatipoğlu, Yönetim Kurulu Üyesi Tekin Macit ve AK Parti Bursa İl Başkanı Davut Gürkan yer aldı.
Kısa bir açılış konuşması ile gündemi açan Çıkıkçı, daha sonra sözü Celik'e bıraktı. Göreve geldiği andan itibaren yaptıkları çalışmaları aktaran Çelik, geçmiş dönemde yapılanlarla ilgili de sanayicileri bilgilendirdi. Geçmiş dönem yönetim kuruluna eleştirilerini de dile getiren Çelik, yanlış yapıldığı iddia ettiği projeleri tek tek sanayici ile paylaştı.
Müteşebbis Heyet Başkanı Aydın Çıkıkçı, "Uludağ OSB büyürse Bursa büyür. Bursa büyürse Türkiye büyür. Osbler kanun ve yönetmelikler ile yönetilmektedir. Kanun üstünde hiçbir şey olamaz. Doğru kullanılırsa sorunsuz bir OSB oluruz. Hiçbir müracaat yapılmadan yapılan işlemlerin sonradan resmileştirilmesinin sorunlarını hepimiz biliyoruz. Bütün sanayici arkadaşlarımızın sorunlarına hızlı çözümler üretmek istiyoruz. Kararlar alınırken hukukçu arkadaşlarımız ile alınmaktadır. Bazı alanların işlemlerini yasaların emrettiği şekilde gerçekleştiriyoruz. Yolu doğru olanın işi zor olur. Bu birlikteliğin daha iyi yerlere gelmesini temenni ediyoruz" ifadelerini kullandı.
ÇELİK, 4 AYLIK DÖNEMİNİ GEÇMİŞ DÖNEM İLE KARŞILAŞTIRDI
Uludağ Organize Sanayi Bölgesi Yönetim Kurulu başkanı Enes Çelik, "4. Ayımızda bir arada olmak beni ve ekibimi çok mutlu etti. Göreve geldiğimizde en zor konu finans konusu oldu. Göreve geldiğimizde 141 milyon borcumuz vardı. Şu an ise 84 milyon TL borcumuz var. 4 ay önceki faiz oranlarıyla şimdiki arasında ciddi farklar var. Alacaklarımız 26 milyon liraydı. Şimdi 78 milyon lira bir alacağımız var. Buhar merkezi alacağımız vardı. Oraya da bir artış sağladık. Bütün giderlerimizden daha fazla bir faiz giderimiz vardı. Yüzde 10'larla olan bir faizdi. Faiz gideri olan bir OSB'den, faiz geliri olan bir OSB haline geldik. Bizim dönemimizde ilk kez sanayici seçerek göreve geldik biz. İlk kez olan birşey bu. Burayı sanayici yönetiyor. Seçimden önce söz verdiğimiz üzere bağımsız denetleme kuruluşu ile anlaştık. Yaptığımız tasarruflar var. Ankara'da bir ofis vardı orayı kapattık. 32 kişilik sabit personel 23 kişiye indirdik. Makam aracını sattık. Gayrimenkuller üzerinde düzenlemelirimiz oldu. 4.5 milyon dolar ilave gelir elde ettik gayrimenkullerden" ifadelerini kullandı.
ÇELİK UZUN ZAMANDIR YASANAN ELEKTRİK SORUNUNA DEĞİNDİ
Buhar merkezi ve yaşanan elektrik sıkıntılarına değinen Çelik, "Buhar merkezi konusu. Yüzde 51-49 hisse paylaşımı şeklinde 3 milyon Euro harcanan harcanan buhar merkezi, biz gelmeden 24 ay vade ile satıldı. Buhar merkezinin sahibi şirketle anlaşıp şartları normaleştirerek anlaşma sağladık. OSB'mizde yıllardır meydana gelen elektrik kesilmesi ve bize zarar veren kesintiler biz iplikçileri etkiliyordu. Yaşanan sıkıntıyı çözmek istedik fakat çok fazla sıkıntı çıktı yine. Bizde yeni bir hat çektik. Elektrik sorunun tek çözümü vardı. Fakat onu da yarım bırakmışlar. Şimdi de maliyeti çok daha fazla. Bu da OSB'ye maddi anlamda zarar vermiştir. 12 yıl görevde olup elektrik sorununa dair birşey yapmamışlar. Biz bir ay içerisinde bu sorunu çözmeyi hedeflemekteyiz" şeklinde konuştu.
ÇELİK'TEN MARMARİS OTEL AÇIKLAMASI
Marmaris otel konusu hakkında konuşan Çelik, "Marmaris otel konusu. Uludağ OSB'nim 10 yıllık kiraladığı otel. OSB kendi sınırları içerisinde sosyal tesis kiralayıp yapabilir. 3 milyon lira otel tadilat paraları var. 10 yıllık peşin ödenen 6 milyon liralık bedeli var. Konuyla alakalı hukuk davası açıldı. Hangi sanayici burada kalmış. Çevre ve boyane ruhsatları konusu. Çevre ve yasalar konusunda hassasiyetimiz var. Bununla alakalı yapmak istediklerimiz, projelerimiz var. Yağmur suyunu kontrol altına alacak çalışmalarımız var. Boyalı suların tarlalara gittiğini gördük. Gürsu ve Kestel ciddi anlamda doğası çok güzel olan bir yer" dedi.
ŞEF BÜLENT KONUSUNU AKTARDI
Çelik, "Akaryakıt istasyonu karşısında otel sözleşmesi konusu var. Uludağ OSB'ye yapılacak bir otel yok. Kaba inşaat taahhüttü var. Burada bir maliyet çalışması yaptık. Otelin yapılacağı yeri de satmış. Hem otel yapacağız diyorsun, sonra da bu yönetim bizi engelledi diyorsun. Göreve gelir gelmez şef Bülent restorana buranın bir sosyal tesis olduğunu söyledik. Burada fiyatların sanayi esnafınca pahalı bulunduğunu söyledik. Onlar kabul etmediler sosyal tesis olduğunu. Sonra bir baktık ki mekanın yüzde 70'i eski OSB başkanının oğlu. Şef Bülent ile anlaşamadığımız için kendi sosyal tesisimizi yapma kararı aldık" ifadelerini kullandı.
BURS KONUSUNA ÇELİK AÇIKLIK GETİRDİ
Çelik, "Göreve geldiğimizden beri daha da öncesinden itibaren 19 konuyla alakalı müfettiş incelemesi vardı. 19 konuyla alakalı işlemleri yaptık. 2-3 haftada bir yeni müfettiş gelmektedir. 112 öğrenciye burs veriliyormuş. Biz şimdi 125 öğrencimize bin liralık burs veriyoruz. Ama 112 kişinin 49 kişisine kanunen burs verme imkanı yok. Biri sınıf biri mezun olmuş, kimi de evrak göndermemiş. Üst yapı faaliyetlerimizi de gerçekleştirdik. Bölgemizde yeni bir okul inşa edeceğiz" ifadelerini kullandı.
Ekonomi, 2023.10.20 19:31