Türkiye'nin günlük 15 gram tuz tüketimi ile Avrupa'da ilk sırada yer alması Sağlık Bakanlığı'nı harekete geçirdi. Bakanlık, tuz tüketimini azaltmak için hazırladığı, "Türkiye Aşırı Tuz Tüketiminin Azaltılması Programı'nı" tamamladı. Projeyle; böbrek hastalıkları, kalp-damar hastalıkları, kemik erimesi, yüksek tansiyon gibi hastalıklara yol açan fazla tuz tüketiminin azaltılması amaçlanıyor. Öncelikle restoran, fast-food ve lokantalardaki mönüler incelenerek tuz miktarlarının azaltılması sağlanacak.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Sağlık, 2013.07.09 08:27