Türkiye'de ilk ders zilinin çalmasıyla öğrenciler sınıfları doldururken, GAP'ın başkenti Şanlıurfa'da ise çocuklar tarlalarda pamuk topladıkları için ders başı yapamadı.
Okul yerine aileleriyle birlikte tarlaların yolunu tutup pamuk toplayan çocuklar, "Pamuk hasadı bitmeden okula gidemeyeceğiz" dedi. Kent merkezine bağlı birçok köyde okul çağındaki çocuklar; sahibi oldukları, kiraladıkları veya ırgat olarak çalıştıkları tarlalarda pamuk ve biber topluyor. Merkeze bağlı Uğurlu Beldesi'nde yaşıtı olan birçok çocuk gibi tarlada pamuk toplayan Akkılıç ailesinin çocukları, okulların açıldığını ancak kendilerinin derslerine başlamak için hasat mevsiminin bitmesini beklediklerini söyledi. Her yıl okula yaklaşık 2 ay geç gittiklerini anlatan Akkılıç kardeşler, "Biz de okula zamanında gitmek istiyoruz, ama maddi durumumuz iyi değil. Pamuk tarlasında hasat bittikten sonra okula başlayacağız" dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Yaşam, 2012.09.18 07:21