Çözüm süreci için Batman'a çıkarma yapan Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ve AK Partili vekiller burada halk oyunları ekibi ile barış halayı çekti.
Batman'da temaslarda bulunan vekiller ardından gittikleri Siirt'te de çok sayıda kişi tarafından, davul-zurna eşliğinde çekilen halayla karşılandı. Geceyi Siirt'te geçiren milletvekilleri, sabah kente özgü büryan yiyerek kahvaltı yaptı. 45 AK Partili vekil Siirt ve merkeze bağlı 6 ilçeye ziyarette bulundu. Vekiller, PKK'nın ilk silahlı eylemi yaptığı Eruh İlçesi'nde vatandaşların süreç hakkındaki görüşlerini aldı. İlk olarak BDP Eruh İlçe Başkanı Lezgin Kılıç'ı ziyaret eden milletvekilleri samimi bir ortamda karşılandı.Lezgin Kılıç, "Silahlar ilk Eruh'ta patladı. Sizin gelişinizle umarım barış da Eruh'tan başlar" dedi. Bursa Milletvekili İsmail Aydın da "İlk baskının yapıldığı yer olan Eruh İlçesi'nde bugün barış havası var. Ben ve Eruhlu kardeşlerim, sürecin barışla devam edeceğine canı gönülden inanıyoruz" diye konuştu.
Batman'a gelen 45 AK Parti milletvekili, kentin tarihi ilçesi Hasankeyf'de bulunan İmam Abdullah türbesinde barışın sağlanması için dua okudu. Maliye Bakanı Mehmet Şimşek ve milletvekilleri burada hatıra fotoğrafı da çektirdi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2013.04.08 07:04