Karaman'da hafta sonu kız yurdunda yaşanan olayın ardından yapılan araştırmalarda somut hiçbir bulguya rastlanmazken, yurtta kalan üniversite öğrencilerin tedirginliği halen devam ediyor. Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü, yaşananlara yine yurtta kalan öğrenci veya öğrencilerin 'maksadını aşan eyleminin' sebep olduğunu açıkladı. Olayın ardından tüm öğrencilerin bilgisine başvuran polis, hiçbir bulgu elde edemedi.
Geçtiğimiz pazar sabahı saat 04.00 sıralarında Nefise Sultan Kız Yurdu'ndaki bazı öğrencilerin, "Siyah giyimli ve yüzü saçlarıyla kapatılmış bir kişi tarafından korkutularak, tehdit edildik" yönünde iddialarda bulunmalarının gizemi devam ediyor. İki polis ekibi ise yurdun önünde bekleyişini sürdürüyor. Yurtta kalan ve isimlerinin açıklanmasını istemeyen bazı öğrenciler ise, "Bizler okuldan geliyoruz ve uyurken gece çığlık seslerine uyanıyoruz. Gece kalktığımızda buradan kaçıyor diyorlar. Arkasından gidiyoruz kimse yok. Güvenliği çağırıyoruz, onlar da bakıyor bir şey yok. Korkan kızların bazıları bayılmış oluyor ve ambulans ve polis geliyor. Biz bunlarla uğraşırken, kız kalkıyor ve birilerini yine korkutuyor. Bu kız hiçbir şeyden korkmuyor. Bugün 2 hafta oldu. Biz 2 haftadır, gece 2'de kalkıyoruz ve sabah 6'ya kadar bekliyor ve sonra uyumaya çalışıyoruz. Olayların ardından yurtta kalan öğrenci sayısı azaldı. Dün gece ise çoğu öğrenci yurda girmeyerek sokakta bekledi" şeklinde konuştu. Yurt çevresinin ise sakin olduğu gözlendi.
ÖĞRENCİLERİN İFADESİNE BAŞVURULDU
Olayın basına yansımasının ardından polis, konuyu geniş çaplı soruşturmaya başladı. Yaşanan olayla ilgili olarak yurtta kalan tüm kız öğrencilerin bilgisine başvuran polis, şu ana kadar somut bir bulguya ulaşamadı. Öğrencilerin polise, iddia edildiği gibi yurtta kimseyi görmediklerini, söylenti üzerine panik yaparak dışarıya çıktıklarını söylediği öğrenildi. Korkarak baygınlık geçiren öğrencilerin çoğunun ise, üniversite birinci sınıf öğrencileri olduğu ifade edildi.
VALİ GECE YURDA GELDİ
Öte yandan, olayların medyada yer almasının ardından Karaman Valisi Fahri Meral, Belediye Başkanı Ertuğrul Çalışkan ve İl Emniyet Müdürü Fikret Bayraktar, dün akşam saat 22.00 sıralarında yurda gelerek yetkililerden bilgi aldı. Çıkışta basın mensuplarına herhangi bir açıklama yapılmadı. Ancak Karaman Valiliği'nden yazılı bir açıklama yapıldı. Açıklamada şöyle denildi: "04 Ekim 2017 günü, ilimiz Kredi Yurtlar Kurumu'na bağlı Nefise Sultan Kız Öğrenci Yurdu'nda kalan öğrencilerin huzursuzluk ve paniğine sebep olan olayla ilgili somut ve anlaşılır bulgulara rastlanılmamış, saat 04.30 civarında panikle yurttan dışarıya çıkan 100-150 civarındaki öğrenciden 8'i rahatsızlanarak hastaneye intikal ettirilmiş, tedavileri sonucu tekrar yurda dönmüş ve tüm öğrenciler yurda giriş yapmışlardır. Öğrencilerin panik ve korkusuna neden olan psikolojik ortamın sebebine yönelik araştırmalar ve idari tahkikat devam etmekte olup, öğrencilerin güvenli bir şekilde yurtta barınabilmeleri için ilave her türlü tedbir, İl Emniyet Müdürlüğü ve Kredi ve Yurtlar Kurumu İl Müdürlüğünce alınmıştır. Ayrıca Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü'nce konunun incelenmesi için müfettiş görevlendirilmiştir."
ÖĞRENCİLERİN MAKSADI AŞAN GİRİŞİMİ
Olayla ilgili haberlerin ardından, Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü de konuyla ilgili açıklama yaptı. Açıklamada, "Karaman İl Müdürlüğümüze bağlı Nefise Sultan Kız Öğrenci Yurdu'nda bugün medyada, 'Karaman'daki yurtta, kız öğrencileri korkutan iddia' başlığıyla yer alan haber üzerine açıklama yapılmasına gerek duyulmuştur. Söz konusu olayla ilgili yapılan ön incelemede, yurt binasına dışarıdan yabancı bir kişinin girişinin olmadığı belirlenmiştir. İddialara konu olan eylemin yurtta kalan öğrencilerin maksadını aşan bir girişimi olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca konunun incelenmesi için müfettiş görevlendirilmiştir" denildi.
ARA SINAVLAR ERTELENDİ
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi de, kız öğrenci yurdunda yaşanan olaylar nedeniyle bugün yapılacak olan ara sınavların ileriki bir tarihe ertelediğini duyurdu. Konuyla ilgili olarak Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi'nden (KMÜ) yapılan yazılı açıklamada, "Yunus Emre Yerleşkesi'nde bulunan Fakülte, Yüksekokul ve Meslek Yükseokul programlarında 06.11.2017 Pazartesi günü yapılacak olan ara sınavlar ileri bir tarihe ertelenmiştir" ifadelerine yer verildi.
'HALKA' FİLMİNDEKİ 'SAMARA' KARAKTERİNE BENZİYORMUŞ
Karaman'da Nefise Sultan Kız Yurdu'nda öğrencilerin korkmasına neden olan olayla ilgili yurttaki gerginlik sürüyor. Polis, yurt çevresinde geniş güvenlik önlemi aldı. 10 katlı yurdun her katında kadın polis ve 2 güvenlik görevlisi 24 saat nöbet tutmaya başladı.
Öğrenciler, geceleri sesler duyduklarını, oda kapılarının zorlandığını, masalara yazılar yazıldığını, uykularından uyandırıldıklarını ancak, uyandıklarında kimseyi göremediklerini iddia etti. Korkutları içinde kapılarının arkasına masa veya içeri giren kişiyi fark edebilmek için kapının arkasında devrilince ses çıkıp uyanmaları için cam şişe koyarak önlem almaya çalıştıklarını anlattı. Bazı öğrencilerin yurdu terk etmesi bugün de devam etti. Öğrenciler valizleriyle birlikte yurdu terk etti. Bazı öğrencilerin aileleri ise kızlarına destek olmak için Karaman'a geldi.
Öğrenciler, kendilerini korkuttuğunu ileri sürdükleri siyah giyimli, yüzü saçlarıyla örtülü kişiyi, 'Halka' adlı korku ve gerilim filmindeki 'Samara' karakterine benzettiklerini söyledi.
Yurtta kalan öğrencilerden Hafize Altınay, yurdun ikinci katında kaldıkları için şu ana kadar odalarına gelen bir kişinin olmadığını belirtti. Ancak yurtta sürekli sesler duyduklarını ve geceleri nöbetleşe uyuduklarını belirten Altınay, şunları söyledi:
''Bu olay bir aydır var. İkinci katta kalıyoruz. Güvenlik görevlileri yakın olduğu için bizim kata gelmiyor, ama her gece ses duyuyoruz. Kapının arkasına masa koyup nöbetleşe uyumaya çalıyorduk ya da ders çalışarak sesleri duymamak istiyorduk. O gece de ses duyduk. Yine kapının arkasında masa vardı. Dışarıdan bize seslendiler, 'Samara' sizin odaya gelebilir diye. Neden 'Samara' diyoruz? Halka filminde Samara, '7 gün içinde öleceksiniz' diye notlar bırakıyordu. O gece de bu tip şeyler yaşadık.''
Yurtta kalan çoğu öğrencinin yaşanan olaylar nedeniyle psikolojilerinin bozulduğunu belirten Altınay, dün yapılan sınava da hazırlıksız ve uykusuz halde girdiklerini söyledi.
''KORKUYORUZ'
Yaşadığı olayın ardından Aksaray'daki ailesinin yanına geldiğini belirten öğrencilerden Aliye Koyuncu, şöyle dedi:
''Korkuyoruz. Odamızda el izi var. Karşı ve çapraz odamızda da el izi var. Üç odadaki el izinin olması bizim bu olaylara cesaretli davrandığımızdan kaynaklandığını sanıyorum. Bizi korkutan o kızın psikolojisinin bozuk olduğunu hatta grup olarak hareket ettiklerini düşünüyorum. Yurdumuzda da hiç bir sorunumuz yoktu. Herkes birbiriyle iyi anlaşıyordu. Hiçbir şey yokken kapımız çalıyordu, çığlıklar duyuyorduk.''
Olayın ardından her katta polis ve yurt görevlilerinin nöbet tuttuğunu belirten Koyuncu, ''Koridorda polisler ve görevliler duyuyor. Ama bizim korkumuz geçmiyor'' dedi.
Yurttaki olayı duyduktan sonra Kayseri'den Karaman'a, kardeşinin yanına geldiğini belirten Polat Demircan, ''Bizim bildiğimiz yurtta bir haftadır bu olaylar oluyor. Kardeşim ilk başlarda her gece arayıp durumu anlatıp ağlıyordu. Odaya girilip, ayakları gıdıklanıyor ve yorganları çekiliyormuş. Bu hareketlerin üzerine yataklarından kalktıklarında oda da hiç kimseyi görmemişler. Yapılan davranışın dozu artmış ve geçen gece patlama noktasına geldi. Masaya birisi elini çizmiş ve sıra sizde diye yazılar yazılmış'' dedi.
Olayların ilk başlangıcında yurt yönetiminin önlem almadığını ve ihmalinin olduğunu ileri süren Demircan, ''Bu iş başladığı zaman daha ciddiye alınıp çözülebilirdi. Şakadır geçer, sizi biri korkutuyor diye bugünlere kalmış. Şaka olarak basite alınmamalı, psikolojisi bozuk birisiyse, öğrencileri tutup bıçaklayabilir. Çocuklarımız buraya emanet'' dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2017.11.06 15:00