Slaven Bilic, transfer yapmalarının nedenini açıkladı...
Takımın kalitesi zaten ortada. Önemli olan o kaliteyi her hafta ortaya koyabilmektir. Büyük oyunculardan oluşan büyük takımlarla, yetenekli oyunculardan oluşan takımlar arasındaki fark da budur. Transferi bundan yapıyoruz.
TEKNİK Direktör Slaven Bilic, Antalya kampını değerlendirmek için dün basın toplantısı düzenledi. Hırvat hoca, F.Bahçe ve G.Saray ile aralarındaki farkı ve transfer yapmalarının nedenini açıkladı: "Harika koşullarda çalıştık. Tesisler çok iyiydi, hava da öyle. Antalya'dan tamamen memnunum. Yoğun bir antrenman programı vardı. Pazartesi gününden itibaren Trabzonspor maçı hazırlıklarına başlayacağız. Takımımızı, İstanbul'a ikinci devreye hazır halde götürüyoruz. İyi bir başlagıç yapacağız.
EKSİKLERİMİZİ KABUL EDİYORUM
Sezona harika başladık. Ardından saha içinde olduğu kadar saha dışında da sorunlarla karşılaştık. Kabul ediyorum ki bazı eksiklikler var. Bunu inkar edemem. Bundan dolayı bazı oyuncuları transfer etmek istiyoruz. Mevcut kadro potansiyelini bazı maçlarda fazlasıyla ortaya koydu. Bu potansiyeli ve performansı devamlı hale getirmek hamlelerimizin amacı. Transferer de bu yüzden yapılıyor. Takımın sahip olduğu kalite zaten ortada. Ama önemli olan o müthiş kaliteyi her hafta ortaya koyabilmektir.
KALİTE KONUSUNDA DEVAMLIK ŞART
Bir oyuncunun bu konuda devamlılık sağlayabilmesi gerekir. Bu da pek kolay bir şey değildir. Büyük oyunculardan oluşan büyük takımlarla, yetenekli oyunculardan oluşan takımlar arasındaki fark da budur. Çünkü büyük oyuncular bunu bir alışkanlık haline getirirler ve bu kaliteyi her hafta sahaya koyarlar. Oyuncuların antrenmanlara katılması hususunda sağlam bir devamlılık olmalıdır. Birden fazla oyuncuyla sakatlıklar tekrarlanırsa kolektif olarak bir takımın seviyesini yukarıya çekmek çok zor oluyor.
BİZDEN RAKİP ÜSTÜNDÜ HİÇ DEMEDİM
Hiçbir zaman heyecanım bitmez. Ben bir teknik adam olarak bu alışkanlığa sahibim, bünyesindeki kulübüm de. Bu alışkanlıkta şu: Bizler sonuna kadaş savaşan ve pes etmeyen kurumlarız. İlk yarının sezon başlangıcıyla şimdiki arasındaki tek fark giden oyuncular. İlk yarıda, 'Vay canına bizden rakip çok üstündü' dediğim bir maç hatırlamıyorum. Ceza almasaydık, stat sorunu olmasaydı, ben ceza almasaydım işler bizim için daha kolay hale gelebilirdi. Lehimize kararlar da aynı şekilde. İkinci yarıya da güçlü bir giriş yaparak güçlü bir şekilde ayakta durabilirdik.
TRANSFER YAPMAMIZ ŞART
BİLİC: "Diğer kulüpler gibi biz de transferde ciddi bir mesai harcıyoruz. Bazı pozisyonlarda kadromuzu güçlendirmek istiyoruz. İlk maça kadar birkaç günlük zaman var. Yaptığımız çalışmalardan olumlu sonuç almayı başarırsak, biz de memnun olacağız. Sezonun ilk yarısında görev alan oyuncularımıza inancımız ve güvenimiz tam. Aktif durumumuz devam edecek. Kısa süre içerisinde transferlerimizi bitireceğiz.
DÜN 10 FUTBOLCU YAZILDI
Transfer döneminde söylentiler artıyor. Bizimle az ya da çok ilgisi olan 10 futbolcunun adı çıkmış bugün (dün) medyada. Mümkün olduğunca kapalı kapılar ardında girişimler yapıp sonuçladıracağız. Transfer şart oldu."
10 NUMARA İSTEMİYORUM
BİLİC: "10 numara için bazı seçeneklerimiz var. Kerim Frei, Gökhan Töre, Muhammed, Olcay ve Fernandes. Olcay, Elazığ maçında orada harika bir performans sergiledi. Transfer üzerinde o bölgeye herhangi bir takviye yapmayı planlamıyoruz."
OĞUZHAN FİZİĞİNİ GELİŞTİRMELİ
BİLİC: "Oğuzhan kulübümüzün değil, Türkiye'nin en yetenekli isimlerinden. Çok genç bir oyuncu. Fizik kondisyonunu geliştirmeli ve devamlılık yakalamalı. Performanslarını sezonun tamamına yayabilmeli. Düşüş gösteren isimlerden biri de oydu. daha iyi olacaktır."
KÖTÜ OYUNUN TEK NEDENİ: SAKATLIK
HIRVAT hoca, tekrar oynanacak K.Paşa maçı ve takımın ikinci yarılarda kötü oyunu hakkında da konuştu: "Kasımpaşa maçında ilk yarıdaki performans zaten beklediğimiz performanstı. İkinci yarı kötüydük. Sezonun ikinci devresinde iyi performansı sürekli hale getirmeliyiz. K.Paşa maçının ikinci yarısında gözle görülür bir şekilde oyundan düşmüştük. Umut ediyorum ki aynı şekilde oyun üstünlüğümüzü ertelenen maçta da ele alalım. Benzer senaryolar, Konya, Sivas, F.Bahçe ve G.Saray maçında yaşandı. Sebepleri var. En önemlisi ise Sakatlıktır.
SLAVEN BİLİC'TEN TOPLANTIDA KÜFÜR
HIRVAT Hoca, basın toplantısı sırasında yanlışlıkla küfür etti. Takımının performansını değerlendiren ve her dakika ve her maçta çaba göstermeleri gerektiğine vurgu yapan Slaven Bilic, tam bu sırada yanlışlıkla küfür etti. Ağzından aniden çıkan küfür nedeniyle kendisi de şaşıran Hırvat hoca, basın mensuplarından özür diledi.
(Akşam)
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Spor, 2014.01.18 00:47