ISPARTA Valisi Memduh Oğuz, İstanbul'da Topkapı Sarayı'nın bahçesine dikilmesi amacıyla 1000 gül fidanı gönderdi.
İstanbul'da günde 22 bin kişinin ziyaret ettiği Topkapı Sarayı'nın bahçesi, artık Isparta gülü kokacak. Topkapı Sarayı'nın bahçesine dikilmesi amacıyla Gönen İlçesi Güneykent Beldesi'nde yetiştirilen 1000 adet gül fidanı, Vali Memduh Oğuz ve Güneykent Belediye Başkanı AK PartiliFahrettin Gözgün tarafından İstanbul'a gönderildi. Başkan Gözgün, 'kutsal emanetler'in bulunduğu Topkapı Sarayı'nda Isparta gülünün kokmasının kendileri için büyük gurur olacağını söyledi.
Vali Oğuz ise Topkapı Sarayı yetkilileriyle yaptıkları görüşmelerin ardından bahçeye dikilmesi için Isparta gülü gönderdiklerini kaydetti. İlim şehri Isparta gülünün, Topkapı Sarayı'na güzellikler katacağını belirten Vali Oğuz, şöyle konuştu:
"Gül, Hz. Muhammed'in sembolüdür, remzidir. Topkapı Sarayı'nda kutsal emanetler var. Burada, Peygamber efendimizin hırkai saadetleri, kılıcı ve diğer mukaddes emanetleri var. Emanetlerin bulunduğu bölüm, daha önce sarayın bahçesinde yetiştirilen Isparta güllerinden elde edilen gül suyuyla yıkanır, gülyağıyla kokutulurdu. Ancak bu gelenek bir dönemde unutuldu. Topkapı Sarayı'nın müdürüyle görüşerek bahçeye yeniden Isparta gülü ekilmesini istedik. O gül bahçesinin yeniden oluşması için mutabık kaldık."
Isparta gülünün mübarek olan, mukaddes olan bir yere dikileceğini vurgulayan Vali Oğuz, "Milyonlarca insan Topkapı Sarayı'nı ziyaret ederken bu gülleri görecek. Güllerin nereden geldiğini soracak. Isparta için ekonomik anlamda çok önemli bir tanıtım. İlk etapta 1000 fidan gönderdik. Gerektiğinde tekrar gül fidanı göndereceğiz" diye konuştu.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Yaşam, 2013.04.09 15:48