TÖBSEN Bursa İl Temsilciliği, halkın ve çocukların uyuşturucu bataklığına sürüklenmesine karşı mücadele çağrısı yaparak, Faik Yılmazipek İlkokulu ve İmam Hatip Ortaokulu'nun uyuşturucu kullanıcılarının buluşma noktası haline gelmesine tepki gösterdi.
TÖBSEN Bursa İl Temsilciliği, halkın ve çocukların uyuşturucu bataklığına sürüklenmesine karşı mücadele çağrısı yaparak, Faik Yılmazipek İlkokulu'nun uyuşturucu kullanıcılarının buluşma noktası haline gelmesine tepki gösterdi.
Her sabah okula giden çocukların alkol şişeleri ve uyuşturucu maddelerle karşılaşmasının kabul edilemez olduğunu belirten TÖBSEN, okul çevrelerinin güvensizliğinden ve kötü niyetli kişilerin kol gezmesinden endişe duyulduğunu ifade etti.
TÖBSEN Bursa İl Temsilciliği paylaştığı yazıda şu ifadelere yer verdi;
"Uyuşturucu yoksul halkın emperyalistler eliyle zehirlenmesidir!
Halkı teslim alamazsınız halkın TÖBSEN'i var.
Alacahırka mevkisinde yer alan Faik Yılmazipek İlkokulu ve İmam Hatip Ortaokulunun önü uzun zamandır uyuşturucu kullananların buluşma alanı haline geldi. Her sabah çocuklar okul önünde alkol şişeleri ve uyuşturucu maddelerle karşılaşarak okula girmektedir.
Okul çevreleri, kötü niyetli kişiler ve grupların kol gezdiği ve kötü amaçlarını gerçekleştirmek için öteden beri mesken tuttukları yerlerin başında geliyor.
Buna rağmen okullarımızın bir çoğunda güvenlik yok. Faik Yılmazipek Dezavantajlı bir bölgede olan okul. Okuldaki velilerin güvenlik ile alakalı imza toplayıp dilekçe vermesine rağmen okulda hala güvenlik personeli yok.
MEB vergileri alıyor ancak özel okul gibi aidat, güvenlik personeli, temizliği bağışla yapılacak hizmet gibi görüyor.
Devletin sistemi içerisinde okullarda güvenlik sağlayacak unsurları yok. Bunu okul aile birliği aracılığıyla para toplayarak sağlamaya çalışıyorlar. Nasıl ki hizmetli personeli bir ihtiyaçsa okulların güvenliğinin sağlanması bir ihtiyaç... Elini kolunu sallayan okulların içine giriyor. Şiddet olayları meydana geliyor. Devletin buraya güvenlik görevlileri sağlaması lazım.
Devlet okulları kaderine terkedilmiş. Faik Yılmazipek İlkokulu'nun girişindeki demir sürgülü kapının ayağı kırık. Tek bir demir ile ayakta duruyor. 100 kiloluk demir kapı her an çocukların üzerine düşebilir. 2 ay öncesinden Osmangazi Kaymakamı Ali Partal'a durumu ilettik. Bizzat konuyla ilgilendi, Osmangazi İlçe Milli Eğitim Müdürüne bu konuda talimat verdiğini, kantin gelirlerinden 80-90 bin TL maliyeti olan kapıyı Osmangazi İlçe Milli Eğitimin yapacağını söyledi. Kaymakamın talimatına rağmen okulun konuyla alakalı yazılar yazmasına rağmen ilçe milli eğitim gerekli adımları hala atmamış çocuklarımızın can güvenliği tehlike altındadır.
Osmangazi İlçe Milli Eğitim Müdürü, Kaymakamı takmıyorsa halkımıza ve velilerimize bunu gelip okul önünde anlatmalıdır.
Sendika olarak ilgili kurum ve yetkili kişilerle görüşmemizi zamanında yaptık. Sözlerin yerine getireleceğine inandık ama sürecin bizleri oyalamaktan öteye gitmediğini hep beraber gördük. Okuldaki bu konular hakkında velilere karşı sorumluluğumuz var.
Töbsenli bir öğretmen aynı zamanda sokağın da bir parçasıdır sorunların çözümünde sorumluluk alır şiarıyla okullarımıza sahip çıkıyoruz.
19 Mart Salı günü saat 14.30'da Faik Yılmazipek İlkokulu önünde yapacağımız basın açıklamasına halkımıza ve velilerimize süreci anlatmaları için Osmangazi İlçe Milli Eğitim Müdürünü ve Osmangazi Kaymakamını da açıklama alanına davet ediyoruz.
Her çocuk nitelikli eğitim hakkına sahip olmalıdır. Bu nedenle okulların 'nitelikli' ve 'niteliksiz' diye ikiye ayrılmasına, çocuklarımızın telafisi mümkün olmayacak politikalara mahkum edilmesine itiraz ediyoruz. Yoksul aile çocuklarına düşen 'nitelikli okullar' kavramı dışında kalan 'niteliksiz okullar' ın " kaderine terkedilmesine izin vermiyoruz demek İçin Veli - Der Bursa Şubesi ile beraber velilerin sesini haykıracağız".
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2024.03.15 09:21