İzmir'de iftar programına katılan Ticaret Bakanı Ömer Bolat, İzmir'e bir müjde verdi. Bolat, "Yine geçen yıl kararı çıkmış olan Menemen Serbest Bölgesi'nin de kurulma çalışmaları dosyası Bakanlığımız tarafından bugün itibarıyla bitirildi. O da hayırlı olsun inşallah. Cumhurbaşkanlığımıza sevk edeceğiz" dedi.
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, AK Parti İzmir İl Başkanlığı tarafından bir otelde düzenlen iftar yemeğine katıldı. "Bugün İzmir'e çok önemli bir tesis kazandırdık. Geçen sene kararı çıkan Batı Anadolu Serbest Bölgesi çalışması tamamlandı. Bugün hep birlikte işletmeye açtık. Burası için toplamda 2 milyar dolar yatırım yapılacak. 4 milyar dolar bir ticaret bekleniyor. 200 fabrika kurulacak, en fazla 2 senede hepsinin tamamlandığını göreceksiniz" diyerek İzmirlilere bir de müjde veren Bolat, "Yine geçen yıl kararı çıkmış olan Menemen Serbest Bölgesi'nin de kurulma çalışmaları dosyası Bakanlığımız tarafından bugün itibarıyla bitirildi. O da hayırlı olsun inşallah. Cumhurbaşkanlığımıza sevk edeceğiz. Onun da işlemleri yakın zamanda tamamlandıktan sonra Allah nasip ederse işletici firma bizleri davet eder ve hep birlikte geliriz, yine orayı da işletmesini açarız. Orada da 200'e yakın yeni fabrika kurulacak. Bunlar tamamen ihracat amaçlı arkadaşlar. Ülkemize yabancı şirketler gelecek, yerli şirketlerimiz orada yer alacak. Teknoloji odaklı ve sermaye girişini de hızlandıracak bu iki proje İzmir'e, Ege'ye ve Türkiye'ye gerçekten önemli kazanımlar sağlayacak" ifadelerini kullandı.
"İzmir inşallah gerçek belediyecilikle tanışacak"
İzmir'de büyük bir sinerji olduğunu belirten Bakan Bolat, "İzmir inşallah gerçek belediyecilikle tanışacak. Hamza Dağ başkanlığında ve diğer ilçe belediyelerimizin başkanlığında diye haberler alıyorduk. Ama şahsen ve bakan yardımcılarım, genel müdürlerimiz, kurmay arkadaşlarımızla bugünkü temaslarımızda bunun işaretlerini çok açık bir şekilde gördük. Sinerji, başarı ancak böyle meydana gelebilir. Allah inşallah sizlerin bu samimi çalışmalarınızı ve planlarınızı, projelerinizi, enerjinizi başarıya ulaştırır. İzmir halkının bu defa artık yeter; İzmir'de Cumhur İttifakı'nın gerçek belediyeliğiyle tanışma vakti gelmiştir diyeceğine yürekten inanıyorum" diye konuştu.
"Orta, yüksek ülkeler ligine yükseliyoruz"
"2023 yılı milli gelirimiz açıklandı" diyen Bolat, "2002 yılına göre 5,5 büyüdük. 230 milyar dolarlık Türkiye ekonomisinden 1 trilyon 118 milyar dolarlık Türkiye ekonomisine yükseldik. Artık orta, yüksek ülkeler ligine yükseliyoruz. Kişi başına milli gelirimiz de 3 bin 608 dolardan 13 bin 110 dolara yükseldi. Biraz tabii Covid-19'la başlayan, Rusya-Ukrayna savaşıyla devam eden; gıdada, enerjide ve bütün sektörlerde biraz da aşırı talep ve tedarik zincirlerinin kopmasından dolayı yaşadığımız yüksek enflasyonist süreç, inşallah Orta Vadeli Program'la beraber 2026 sonunda tek haneli rakama düşürülecek. Cari açığımız mayısta 60 milyar dolardı, 37,5 milyar dolara düştü ocak itibarıyla. Şubat ayı açıklanınca 32 milyar dolar civarına düştüğünü göreceksiniz. Dış ticaret açığımız mayıs ayında 122,5 milyar dolardı, şubat itibarıyla 93 milyar dolara düştü. İnşallah onu da 80 milyar dolar ve altına çekmeye çalışıyoruz. Bu noktada ihracatımızı arttırarak, ithalatımızı da azaltmaya çalışarak dış ticaret açığımızı ve cari açığımızı makul seviyelere getirme gayreti içindeyiz" şeklinde konuştu.
Kaynak: IHA
Güncel, 2024.03.18 23:27