Maliye Bakanı Mehmet Şimşek Merkez Bankası'nın başarılı bir performans sergilediğini söyledi. Bakan, "Merkez'le aramızda bir sorun yok" diye konuştu.
Maliye Bakanı Mehmet Şimşek Reuters'ın sorularını yanıtladı. Orta Vadeli Plan hedeflerine değinen Bakan Şimşek Merkez Bankası ile de aralarında bir sorun olmadığını söyledi. Şimşek bütçede bu yıl hedeflerden daha iyi sonuçlar geleceğini, bütçe açığının GSYH'ya oranının OVP'deki yüzde 2.2'den düşük, faiz dışı fazlanın GSYH'ya oranının da yüzde 1.2'den yüksek olacağını söyledi. Bütçede öngörülen ödeneklerin ötesine taşmayacaklarını belirten Bakan bunun tek istisnasının altyapı olabileceğini söyledi.
THY'DE ÖZELLEŞTİRME YOK
Şimşek bu yıl yüzde 4'lük büyüme tahminine yönelik aşağı yönlü bazı risklerinde devam ettiğini ifade etti. Merkez ile hükümet arasında bir sorun olmadığını da ifade eden Maliye Bakanı, "Makro finansal istikrar bizim için son derece önemli. Merkez Bankası sıkıntılı bir dönemde sıkı bir performans ortaya koymuştur" diye konuştu. Şimşek, THY özelleştirmesinin de gündemlerinden olmadığını sözlerine ekledi.
PİYANGO, YIL SONUNA KADAR
Özelleştirme gelirlerinin yıl sonunda bütçeye 8.3 milyar TL getireceğini söyleyen Şimşek Milli Piyango İdaresi'nin satışının da yıl sonuna kadar yapılacağının bilgisini verdi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Ekonomi, 2013.09.20 07:27