Techin Bursa Girişimcilik Merkezi açılışı, BEBKA Ofiste gerçekleştirildi.
SİMLANUR İNCE - HÜSEYİN İZCİ / BURSADA BUGÜN
Techin Bursa Girişimcilik Merkezi açılışı, BEBKA Ofiste, Sanayi ve Teknoloji Bakanı, Bursa 2. Bölge 1. Sıra Milletvekili adayı Mustafa Varank'ın katılımıyla gerçekleştiriliyor. Gerçekleştirilen açılışa, Bursa Valisi Yakup Canbolat katıldı.
Teknoloji ve Sanayi Bakanı Mustafa Varank'ın konuşmasından satır başları şöyle;
Gençlerimizin önümüzdeki dönemde uğrak yeri olacağına inandığımız bir kuluçka merkezinin açılışını gerçekleştiriyoruz. Öncelikle hayırlı uğurlu olsun diyorum.
"BURASI DA VERDİĞİMİZ DESTEKLERDEN DAHA FAZLA İSTİFADE EDECEK BİR ALAN HALİNE GELECEK"
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı olarak biz girişimciliğin hamisi bir bakanlığız. Gerek geleneksel girişimcilik, gerek teknoloji tabanlı girişimciliğe çok farklı destekler veriyoruz. TÜBİTAK'la, KOSGEB'le, kalkınma ajanslarıyla gerek fonlama olsun, gerek mentorluk olsun, farklı programların devreye girmesi için biz girişimci gençlerimizi destekliyoruz. Ama bunun yanında teknoparklarımızda AR-GE ve tasarım merkezlerimizde KOSGEB'e bağlı girişimci gençler başta olmak üzere Türkiye'de kendi fikrini ticarileştirmek isteyen işletmelere mekansal destekler veriyoruz. Burası da bir sonraki adımda ya bir teknoparkla eşleşerek ya da bizatihi kendisi KOSGEB'in olarak bu verdiğimiz desteklerden daha fazla istifade edecek bir alan haline gelecek.
"TÜRKİYE'NİN DÖRT BİR YANINDA 9 BİNE YAKIN ŞİRKET FAALİYETLERİNE DEVAM EDİYOR"
Bildiğiniz gibi teknoparkların ve tek manada oldukça ciddi avantajları var. Bunun yanında mentorluktan iş geliştirmeye kadar biz teknoparklarımızda genç girişimcilerimize ihtiyaç duydukları alanlarda gerekli yönlendirmeleri yapıyoruz. Işte Bursa'da önemli bir ihtiyaç olarak gördüğümüz şu anda iki tane teknoparkımız tamamen dolu. Genç girişimcilere bir ofis vermek, onlara misafir etmek anlamında bu güzel gelişimi hayata geçirdiler ve şu anda genç girişimci arkadaşlarımızı burada misafir ediyorlar.
Biz 21 senedir Türkiye'de AR-GE ve inovasyon ekosistemini adeta sıfırdan inşa ettik. Bunu söylediğimizde zaman zaman itiraz edenler oluyor ama bir resmi anlatabilirsek bu söylediğimizin ne kadar doğru olduğunu da arkadaşlarımız görebilirler. Biz iktidara geldiğimizde Türkiye'de sadece iki tane teknopark vardı. Ve bu iki teknopark da sadece 680 kişi çalışıyordu tüm Türkiye'de. Şu anda Türkiye'nin dört bir tarafında 9 bine yakın şirket 90 bin araştırmacı faaliyetlerine devam ediyor.
"BİRKAÇ HAFTAYA BAKTIĞIMIZDA BİLE NELERİ BAŞARDIĞIMIZI GÖREBİLİRİZ"
2002 senesinde tam zaman eş değer AR-GE çalışanı ülkemizde 39 bin, 40 binler seviyesindeydi. Şu anda tüm Türkiye'de 222 bin AR-GE yapan fam zamanlı personel var. Bunlar büyük rakamlar ve AR-GE'yi inovasyona yaptığımız yatırımlar sayesinde Türkiye'nin katma değerli üretimde çok hızlı yol alabildiğini de görebiliyoruz. Işte son birkaç haftaya baktığımızda bile neleri başardığımızı görebiliriz. Türkiye'nin otomobili şu anda yollarda. Türkiye'nin en büyük AR-GE merkezlerinden bir tanesi TOGG'un bünyesinde TCG Anadolu'yu donanmamıza teslim ettik. Türkiye'nin metre altı çözünürlükteki ilk yerli ve milli uydusu İmece'yi uzaya fırlattık. Işte bugün TUSAŞ'ın geliştirdiği ATAK iki helikopteri uçtu. Hürjet'imiz havalandı. Gökbey helikopterimiz Ankara'dan İstanbul'a uçarak gitti. Gökbey helikopterini kendi yerli ve milli motor. TSE bin dört yüzde uçurduk. Eskişehir 5 bin elektrikli ana hatlı komotifimizi raylara indirdik. Bunların tamamı son üç haftada gerçekleştirdiğimiz ve. Yüksek teknoloji, AR-GE ve inovasyonla elde edilmiş ürünler. Bunu neticeyi işte yirmi bir senedir AR-GE'ye inovasyona yaptığımız yatırımların karşılığını alabiliyoruz.
Bursa Bölge, 2023.04.28 20:53