Okulların kapanması ile beraber 9 günlük kurban bayramı tatilinin başlamasıyla birlikte İstanbul'dan yola çıkan binlerce araç, otoban ve ücretsiz yolda kilometrelerce kuyrukların oluşmasına sebep oldu, durum böyle olunca Orhangazi şehir merkezinden geçen ana yol kilit noktasına gelirken, akıllara zaman zaman yapım sürecinde tartışmalara neden olan otobanın da artan trafiğe karşı artık yetersiz kaldığı geldi.
FATİH MISIR / BURSADA BUGÜN
9 günlük bayram tatili geçtiğimiz Cuma günü itibariyle başlayınca, tatil günlerini memleketlerinde yada tatil bölgelerinde geçirmek isteyen Milyonlarca vatandaş araçları ile yollara düştü. Özellikle İstanbul tarafından gelen binlerce araç İstanbul- Orhangazi - İzmir otoyolunda ve eski yol diye tabir edilen Yalova ile Orhangazi şehir merkezinden geçen ana yolda uzun araç kuyrukları oluşturdu.
Durum böyle olunca Orhangazi ilçe emniyetine bağlı trafik ekipleri şehir merkezinde bulunan 4 trafik ışıklı kavşaklarda önlem alarak, İstanbul'dan gelen trafiğin hızlı akması için saatler süren çalışmalarda bulundu.
Orhangazi şehir merkezinden geçen yolda oluşan yoğun trafiğin sebebi ise geçtiğimiz yıllarda hizmete açılan, ve yapım sürecinde tartışmalara neden olan İstanbul - Orhangazi - İzmir otoyolunda oluşan trafik yoğunluğu. Özellikle Osmangazi köprüsünden sonra başlayan yoğunluk gişelerde üst seviyeye yükselirken, burada yoğun trafiğe takılmak istemeyen sürücüler, Orhangazi şehir merkezinden geçen ücretsiz ana yola yönelince burada da trafik kilit noktasına gelmiş oldu.
Her Tatil Döneminde Aynı Görüntüler
Ücretsiz ana yollarda yıllar önce baş gösteren yoğunluk nedeniyle yapılan İstanbul-Orhangazi-İzmir otobanında yaşanan trafik yoğunluğu artık bu yolun da yetersiz olduğunu gösterirken, özellikle tatil gidiş ve dönüşlerinde bu yol üzerinde oluşan yoğun trafik yeni bir otoyol daha yapılması gerekiyor mu? Sorusunu akıllara getirdi.
Bursa Bölge, 2023.06.26 09:33