Hükümet Sözcüsü Arınç, denetimli serbestlik, İstanbul'da takip merkezi kurulması, ceza infaz kurumlarında güvenlik hizmetleri düzenlemelerinin imzaya açıldığını bildirdi.
Başbakan Yardımcısı ve Hükümet Sözcüsü Bülent Arınç, Bakanlar Kurulu toplantısının ardından açıklamalarda bulundu ve gazetecilerin çeşitli konulardaki soruları yanıtladı.
Arınç, Bakanlar Kurulu'nda bazı bakanların, yaptıkları hazırlıkların ve tasarı taslaklarının görüşüldüğünü, genelde olumlu bulunduğunu ve imzaya açıldığını ifade ederek, şunları söyledi:
''Bu konuda sayın Adalet Bakanımızın, sayın Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanımızın, sayın Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanımızın sunumları oldu. Öncelikle sayın Adalet Bakanımız, Denetimli Serbestlik Tedbiri Uygulanarak Cezaların Uygulanmasına İlişkin Kanun Tasarısı Taslağı hakkında bilgi verdi. Daha sonra İstanbul'da takip merkezi kurulmasıyla ilgili kanun taslağı üzerine Bakanlar Kurulu'na bilgi sundu. Bir diğer taslakta, Ceza İnfaz Kurumlarındaki Güvenlik hizmetlerinin yeniden organizasyonu ile ilgili tasarı taslağı üzerinde sayın Adalet Bakanımız bilgi sundu. Her 3 taslak da olumlu kabul edildi ve tasarı olarak imzaya açıldı.''
Böyle bir talep yok
Arınç, Jandarma Genel Komutanlığı'nın İçişleri Bakanlığı'na bağlanmasıyla ilgili iddiaları değerlendirerek, ''Bununla ilgili Milli Savunma Bakanlığımızın veya İçişleri Bakanlığımızın bir ortak çalışması varsa bu konu gündeme gelmiş değil. Dolayısıyla olayın perde üzerinde veya kapsamı içinde herhangi bir konuyu Bakanlar Kurulu'nda görüşmedik'' dedi. Arınç, TSK mensuplarının yargılanmasının da Başbakanın iznine bağlanması yönünde talepler olduğu iddiasıyla ilgili olarak, ''Hem İçişleri Bakanımıza hem Adalet Bakanımıza hem de Milli Savunma Bakanımıza sordum. Böyle bir talebin olmadığını, üzerinde de çalışma yapılmadığını ifade ettiler'' dedi.
Failler takip ediliyor
Bakanlar Kurulu toplantısının ardından, gündemdeki konulara ilişkin gazetecilerin sorularını cevaplandıran Arınç, Yargıtay binası yakınındaki patlamayla ilgili olarak, ''Patlama, Bakanlar Kurulumuzun başlamasına yakın bir saatte meydana geldi. Bina olarak da çok yakın bir yerdeyiz. İçişleri Bakanımız olayla ilgili tahkikatın devam ettiğini belirtti. Bir patlayıcı söz konusu. Ses bombası olarak ifade ediliyor. MOBESE kayıtlarından ve görgü tanığı olabilecek kişilerin ifadelerine başvurmak suretiyle fail veya faillerinin takip edilmekte olduğu bilgisini verdi'' diye konuştu.
Jandarma'nın İçişleri'ne bağlanması
Başbakan Yardımcısı ve Hükümet Sözcüsü Arınç, Jandarma Genel Komutanlığı'nın İçişleri Bakanlığı'na bağlanmasıyla ilgili basında yer alan haberlerin hatırlatılması üzerine ''Bakanlar Kurulumuzun gündemine gelmedi. Jandarma, İçişleri Bakanlığımızla, Jandarma Genel Komutanlığıyla ve hatta valilerle muhtelif şekilde irtibatlı bir kurum ve kuruluştur. Dolayısıyla iç güvenlik alanında kullanıldığını biliyoruz. Cezaevlerinden başlayarak diğer kolluk güçlerinden birisi olarak da görevine devam ediyor. Bununla ilgili Milli Savunma Bakanlığımızın veya İçişleri Bakanlığımızın bir ortak çalışması varsa bu konu gündeme gelmiş değil. Dolayısıyla olayın perde üzerinde veya kapsamı içinde herhangi bir konuyu Bakanlar Kurulu'nda görüşmedik'' ifadelerini kullandı.
Yargılama izni talebi iddiası
Arınç, MİT mensuplarının yargılanmasıyla ilgili yeni yapılan yasal düzenlemeye paralel olarak, Genelkurmay mensuplarının yargılanması için de Başbakan'ın iznini içeren düzenleme yapılması yönünde talepler olduğuna ilişkin iddiaların anımsatılması üzerine, şöyle konuştu: ''Söylediğimiz bilgi sadece dün ve bugün bir gazetemizde yayınlanıyor. Gazetemiz böyle bir çalışmanın olabileceğinden bahsediyordu. Doğrusu Bakanlar Kurulu'nda görüşmüş değiliz. Ancak merak ettiğim için hem İçişleri Bakanımıza hem Adalet Bakanımıza hem de Milli Savunma Bakanımıza sordum. Böyle bir talebin olmadığını, üzerinde de çalışma yapılmadığını ifade ettiler.''
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2012.03.05 20:34