Tarım Orkam-Sen Bursa Şube Başkanı Fikret Gizir emekçiler konusunda önemli açıklamada bulundu.
Tarım Orkam-Sen Bursa Şube Başkanı Fikret Gizir'in açıklaması şöyle;
Türkiye'de cumhuriyetin kuruluşundan bugüne görev yapan tüm hükümetler, gıda ihtiyacını kendi üretimiyle karşılayan ülke olmayı hedeflemiş ve bu yönde iktisat politikalarını uygulamaya çalışmıştır. Öyle ki 1980'lere kadar karma ekonomik modelle devlet, kurumlarıyla (Bankalar, Zirai Donatım Kurumları vb.) çiftçinin kara gün dostu olarak tarım sektöründe yer alırken, kötü işletmeci olarak nitelenerek ekonomik hayatın her alanından olduğu gibi tarımdan da çekilmişti. Öyle ki, Eşiyok(2017;22-23), 1980'li yıllarda gündeme giren neoliberal yeniden yapılanma politikaları ile tarım sektörü de uluslararası piyasalara eklemlenmiş, bunun sonucunda taban fiyat uygulamaları değiştirilirmiş, desteklenen ürün sayısı ve destekleme kapsamı daraltılmıştır. Dış ticaretin serbestleştirilmesi ve tarımsal KİT'lerin özelleştirilmesi bu politikalara eşlik etmiştir.
Bizler Emeği kutsallaştıran, sorumluluk bilinci ile yaklaştığımız emek yaşamımıza ailelerimiz ve sosyal yaşamımızı da dahil ederek ifade ederiz. Dolayısıyla kamu emekçisi işini en iyi şekilde yapıp yaşamın içinde olma olgusu olarak tanımlarız. Gerek çalışan emekçinin azlığı gerekse de Müdürlükler düzeyinde iyi planlamanın olmaması, 4 mevsim hasatın olduğu Ülkemizde TMO emekçilerin nerdeyse yılın 12 ayı, tatil ve hafta sonları dahil olmak üzere çalıştırılma isteğini tarif etiğimiz kamu emekçisine sığmadığı ve daha çok köleleştirilmek istendiği sonucuna varıyoruz. 9 günlük bayram tatili hasat dönemine denk geldi; toplumsallaşmanın yaşamdaki ifadesi olan bayram TMO Emekçileri için çalışma, toplum refleksinden uzaklaşma, ailesi ile plan yapmamanın ifadesi haline geldi; yapılan düzenlemenin, kısaca aile birliğinin bozulmasına, iş barışının ortadan kaldırılmasına neden olan uygulamalar olarak görüyoruz.
Tarım sektörünün düzenleyici kurumları arasında yer alan TMO da neoliberal politikalardan payını alarak etkisizleştirilmiş, plansız çalışmalar ve yetersizlikler üzerinde tartışmaya açılmıştır. Bu politikaların sonucunda TMO da çalışan emekçi sasısının sürekli azalırken, İş yükü artmaktadır. Belirsiz mesai saatleri, gece yarlarına kadar çalışma, iş güvensizliği ve çalışma koşuları göz önünde bulundurulduğunda emekçilerin psikolojik ve aile sorunları artırmaktadır.
Elbette Çiftçilerimizin emeğini görüyor ve en iyi şekilde üretim politikalarının geliştirilmesi girdi maliyetleri ve üretim zorluğunda piyasaya mahkum edilmelerini kabul etmiyoruz. İstihdam açığını fazla çalışma ile kapatamazsınız. Kamucu politikalar uygulanmalı ve üreticinin ürünü tarlada kalmamalıdır. Fakat tüm bu sorunlar çözüm beklerken TMO'nun çalışan eksiği yüzde 50 civarındayken iş planlamasını çalışan emekçilere yüklenilmesini ve işgücü ihtiyacının görmezden gelinmesini kabul etmiyoruz.
TALEPLERİMİZ
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Ekonomi, 2023.06.24 12:50