Afganistan Cumhurbaşkanı Hamid Karzai, Katar Emiri'nden Doha'da bir Taliban bürosu açılması için izin istedi.
Doha'da Katar Emiri ile biraraya gelen Hamid Karzai'nin talebi, ülkesindeki yabancı güçler çekildikten sonra iç barışı sağlamaya yönelik girişimlerin bir parçası.
Afganistan'da ABD öncülüğündeki batılı askerler 2014'ün sonuna kadar çekilecek.
Afganistan, El Kaide ile bağlantısını keserse Taliban'ın Katar'a büro açabileceğini söylüyor.
AP ajansının haberine göre Katar Emiri Şeyh Hamad bin Halifa el Thani bu isteğe olumlu bakıyor.
Büronun açılması, Afganistan ile Taliban arasında resmi bir görüşme kanalı olmasını sağmayı amaçlıyor.
Taliban, geçen yıl ABD yetkilileri ile bir sonuca ulaşmayan bazı görüşmeler yapmasına rağmen, "Amerika'nın kuklası" olarak gördüğü Karzai ile görüşmeyi şimdiye kadar reddetti.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2013.04.01 17:05