İçişleri Bakanı Muammer Güler Taksim'in 1 Mayıs kutlamaları için uygun olmadığını açıkladı. DİSK Başkanı Beko ise 'Biz kesinlikle Taksim'de olacağız' diyerek rest çekti.
Çalışmaların sürdüğü Taksim'de 1 Mayıs tartışması alevlendi. İçişleri Bakanı Muammer Güler, "Taksim Meydanı'nı Yayalaştırma Projesi nedeniyle orada yeterli önlemleri alacak fiziki ortam mümkün değil. Taksim Meydanı'nda basın açıklaması, Kazancı Yokuşu'na çiçek bırakılması gibi etkinlikler yapılabilecek. Ancak yürüyüş gibi diğer etkinliklerin başka alanlarda sağlıklı şekilde yapılması için sendika yetkililerine öneride bulunacağız" diye konuştu.
GÜLER'İN bu açıklamasına ilk ve en sert tepki DİSK'ten geldi.
TAKSİM'DEYİZ
DİSK Genel Başkanı Kani Beko "Sayın Güler'in açıklamasına katılmıyoruz. Biz kesinlikle Taksim'de olacağız. 1977'de 500 bin arkadaşımızın üzerine otellerden ateş edildi ve onların anısına 1 Mayıs'ta Taksim Meydanı'nda toplanacağız. Ben kendim gidip incelemeler yaptım. Fiziki koşullar zor olabilir, fakat meydanda toplanmaya bir engel teşkil etmiyor. Kesinlikle ortalığı germe taraftarı değiliz, ama o alana herkes kutlama yapmaya çıkıyorsa, işçiler de orada toplanabilmeli. Ortada bir bahane de yok. Geçmişte, 1 Mayıs'ı Taksim'de kutlamak istediğimizde 'Aldığımız duyumlara göre provokasyon olacak' gibi sözler söyleniyordu. Normal bir insan öncelikle şunu düşünmeli: Provokasyon olacaksa bu her meydanda olabilir. Son yıllarda hiçbir provokasyon da olmadı" dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2013.04.19 10:03