Sadet Partisi Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Mimar Sait Terzioğlu suyu ucuza satacaklarını söyledi.
İMAR
1950'li yıllarda mimar Piccinato, Bursa'nın planını yaparken Ankara- İzmir yolunun altına hiç bir yapı yapılmamasını ve doğu-batı istikametinde dağ eteklerine yapılaşmayı önermiştir. Ovanın, şehrin bahçesi olarak ve tarımsal üretim alanı olarak kalmasını önermiştir.
Bu plan dönemin meclisinde bir çekimser oyla onaylanmıştır. O günden itibaren dönemin yöneticileri tarafından verilen kişisel tavizler sebebiyle uygulama anlamında bozulma başlamış, plan delinmiştir.
Bursa, 1950'den bu yana bu tür sebeplerden dolayı nüfus artışıyla doğru orantılı olarak sağlıklı ve planlı yapılaşmamıştır.
Bursa, adeta tedavi bekleyen kanserli bir hasta gibidir.
Bursa'da, son beş yılda 6500 adet parsel bazında plan tadilatı yapılmıştır.
Bursa'da 600 bin adet yapı mevcuttur. Bunların yarısına yakını kaçak yapıdır.
Bunun sebebi; belediyelerin vatandaşa altyapısı yapılmış planlı arsa üretememesinden kaynaklanmıştır.
Milli Görüş 1989-2004 yılları arasında özellikle Konya ve Kayseri'de uzun yıllara hitap edecek planlı altyapısı tamamlanmış arsa ürettiğinden, halen kaçak yapılaşmaya ihtiyaç duyulmamaktadır.
Bursa'da 13 adet organize sanayi bölgesi mevcuttur. 3 tanesinin alt yapı ve kamulaştırma çalışmaları devam etmektedir.10 adet Sanayi Bölgesi fiilen çalışmaktadır. Bunların da ARITMA ve HAVA KİRLİLİĞİ açısından gerekli tedbirlerinin alınamadığı bir gerçektir.
BUSKİ
-110 milyon Dolar Dünya Bankası'ndan borç alınmıştır. 12 milyon Dolar YILLIK SU Gelirlerinin tamamı borçların faizine gitmektedir.
-Uludağ'ın eteklerinde, Türkiye'nin en pahalı suyunu içmekteyiz..!
-SUYU MUTLAKA UCUZLATACAĞIZ.
METRO (HAFİF RAYLI SİSTEM)
-Henüz planlanan hatlar ilave edilmemesine rağmen, mevcut yolcu kapasitesine cevap verilememektedir.
-Bursa'nın hızla artan nüfusu dikkate alındığında, mevcut HAFİF RAYLI SİSTEM çözüm olmaktan ziyade, sorun olacağı anlaşılmaktadır.
Kuzey-Güney istikametinde hatlar oluşturarak bu sorunu çözeceğiz.
TOKİ
Doğanbey için, Çevre ve Şehircilik Bakanı :
"İhalesini yaptık ama projeyi bilmiyorduk. Çok kötü bir iş yapılmış." diyor.
Başbakan Yardımcısı ise; Buranın UCUBE olduğunu söyledi.
Bizde diyoruz ki:
DOĞANBEY, Merkezi Hükümet ile Bursa Belediye'lerinin, Bursa'mızın kalbine vurmuş olduğu bir hançerdir.
Halkımızı bankalara mahkûm etmeden ucuz ve ferah konutlar sunacağız.
KENTSEL DÖNÜŞÜM
Yetkilendirilmiş firmaların binaları incelemesi sonucunda, performans analizi değerlerin altında kalan binaların yıkılıp dönüşüme girmesi gerekiyor.
Bu inceleme sonucunda evini yıkıp tekrar yapmak zorunda kalan insanlar borçlandırılacaktır. Mevcut durumda geçimini zor temin eden vatandaşlarımızın,
bu borcun altından kalkması mümkün gözükmemektedir.
BU SİSTEM, EVİ OLUP BORCU OLMAYANLARIN, ELİNDEKİ EVİNİ KAYBETMESİ İLE SONUÇLANACAK BİR DURUMDUR.
Gelirleri düşen insanların, hayat standartlarını yükseltmek mümkün değildir.
Öncelik; insanların gelir seviyesini yükseltmekle mümkündür.
ULAŞIM
2004 yılında adaydım. Ulaşım en önemli problemdi. Bu gün de en önemli problemdir.
Ulaşımı, yeni yol açarak veya yol genişleterek çözemezsiniz.
Sorun; şehrin yanlış planlanmasından kaynaklanmaktadır.
Çözüm; İNSANLARIN YAŞAMA ALANLARI İLE ÇALIŞMA ALANLARININ YAKINLAŞTIRILMASI prensibi dikkate alınarak geliştirilecek planlamalar ile mümkündür.
ULAŞIM ÇOK PAHALIDIR. BUNUN SEBEBİ YANLIŞ YATIRIMLAR VE İSRAF BELEDİYECİLİĞİDİR.
MEVCUT ÜCRETLER %25 AŞAĞI ÇEKİLEBİLİR.
ÇEVRE
Çevre kirliliği konusu, Bursa'mızın en önemli sorunlarından biridir. Siz sadece kirlenen havayı ya da suyu temizleyerek çevreyi temiz tutamazsınız. Öncelikle sularımızı ve havamızı kirleten unsurların ortadan kaldırılması gerekmektedir. Maalesef hala birçok fabrikanın atığı derelerimize akmakta, bacaları da havayı kirletmektedir. Birkaç insanın kirlettiği çevreyi temizleme maliyetini bütün Bursa'lılara yüklemek son derece yanlış ve haksız bir uygulamadır. Biz öncelikle çevreyi kirleten unsurlarla mücadele edeceğiz.
DAHA ÖNCE YAPTIK YİNE YAPARIZ...
- "RÜŞVETİ ALANDA VERENDE MEL'UNDUR" tabelasını Belediyemizin girişine asacağız.
- Halk meclisleri kurarak şehrimizi halkımızla beraber yöneteceğiz.
- İsrafa, yolsuzluğa, yap-boz belediyeciliğine son vereceğiz.
- SE-DE (Seçtiklerinizi denetleyin) projesi ile periyodik aralıklarla tüm birim amirlerimizle birlikte mutlaka hesap vereceğiz.
- Halk günleri ile kapımızı halkımıza açacağız.
- Beyaz masa uygulaması ile bürokrasiyi ortadan kaldıracağız.
- Denk Bütçe yaparak hemşerilerimizin alın terini bankalara yedirmeyeceğiz.
- Bakkalı, manavı, berberi, kasabı ile mahallelerimizi yeniden inşa edeceğiz.
- Trafik problemini çözeceğiz. Ulaşımı ucuzlatacağız.
- Gençlerimize ücretsiz eğitim desteği vereceğiz.
- Her alanda sportif ve sosyal aktiviteleri yaygınlaştıracağız.
- Köylerimize ve kentimize eşit hizmet götüreceğiz.
- Rantsal dönüşüm değil gerçek kentsel dönüşüm sunacağız.
- Halkımıza ucuz ve ferah konutlar sunacağız.
- Halkımızı bankalara mahkûm etmeyeceğiz.
BURSA'MIZA GARDİYAN DEĞİL GARSON OLMAYA, PATRON DEĞİL BEKÇİ OLMAYA, EMANETİNİZE SAHİP ÇIKMAYA GELİYORUZ.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Siyaset, 2013.11.28 11:43