Trafikte denetimlerin etkinliğini artırmak, vatandaşlarda 'yakalanma riski' algısını oluşturmak ve kural ihlalini en aza indirmek isteyen Bursa Emniyet Müdürlüğü, trafikte kuralları ihlal eden araç sürücülerine yönelik geçtiğimiz aylarda yeni bir düzenlemeyi hayata geçirdi.
Zaman Gazetesi'nden Fatih Karakılıç'ın haberine göre; Trafikte denetimlerin etkinliğini artırmak, vatandaşlarda 'yakalanma riski' algısını oluşturmak ve kural ihlalini en aza indirmek isteyen Bursa Emniyet Müdürlüğü, trafikte kuralları ihlal eden araç sürücülerine yönelik geçtiğimiz aylarda yeni bir düzenlemeyi hayata geçirdi. Kuralları hiçe sayan araç sürücülerine sadece trafik polisleri değil, asayiş polisleri de sivil polisler de ceza yazıyor. 'Altı Bin Trafik Polisi' adı altında hayata geçirilen uygulamayla Asayiş, Toplum Destekli Polislik, Terörle Mücadele, Güvenlik, Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele, Çevik Kuvvet Şubesi ile 17 ilçe emniyet müdürlüğü bünyesindeki ekiplerde görev yapan polislere temel trafik eğitimi verildi. Ekipler, 'kırmızı ışık ihlali, aşırı hız, hatalı şerit değiştirmek, tehlikeli araç kullanmak, cep telefonu kullanmak, emniyet kemeri takmamak' gibi 60 ayrı kural ihlali yapan sürücüler için 'Emniyet Hizmetleri Personeli Trafik Suçu Tespit Tutanağı'nı doldurup Trafik Denetleme Şubesi'ne gönderiyor. Şubede 'Trafik İdari Para Cezası Karar Tutanağı'na çevrilen formlar kapsamında kuralları hiçe sayan sürücülere ceza yazılıyor. Trafik polisi dışındaki ekipler, geçtiğimiz Ekim ayından bu yana 5 bin sürücüye ceza yazdı. Uygulamayla birlikte ceza yazma oranının yüzde 10 oranında arttığını belirten Trafik Denetleme Şube Müdürü Mustafa Altunsu, "Amacımız; sürücülere ceza yağdırmak değil, ihlalleri azaltmak, sürücünün bilinçlenmesini sağlamaktır. Kural ihlali yapan vatandaşlarımızın sadece trafik polislerine odaklanmasını engellemek, tüm polislerin ceza yazması algısını oluşturmak istiyoruz. Sürücülerimizin gözü sadece trafik polisi aramasın, tüm polisler ceza yazabiliyor" dedi.
Bursa Emniyet Müdürlüğü'nde görevli her polis, trafikte kural ihlali yapan sürücüye ceza kesebiliyor. Trafikte denetimi arttırmak, kazaları asgariye indirmek ve özellikle de emniyet kemeri kullanımını yaygınlaştırmak amacıyla '6 bin trafik polisi' projesini hayata geçti. Hem MOBESE, hem fahri trafik müfettişleri, hem de Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ekiplerinin denetimine tabi tutulan araç sürücüleri yeni uygulamayla resmi ve sivil tüm polisler tarafından da gözetleniyor. Ekiplerde görev yapan polisler, gördüğü kural ihlalini elinde bulunan 'Emniyet Hizmetleri Personeli Trafik Suçu Tespit Tutanağı' ile belgeleyecek. Kural ihlali yapan aracın plakasını, rengini, modelini ve ihlalin yapıldığı adresi alacak polisler, tutanakları Trafik Denetleme Şubesi'ne gönderiyor. Burada yapılan POL-NET sorgusunda aracın rengi, modeli, markası tutanaktakilerle uyması halinde ceza yazılarak makbuzlar sürücülerin adreslerine gönderiliyor.
Bursa Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürü Mustafa Altunsu, proje için şehir genelinde hizmet veren ekiplerde görevli polislere temel trafik eğitimi verildiğini açıkladı. Resmi ve sivil tüm polislerin 60 ayrı maddeden ceza yazdığını anlatan Altunsu, sürücülerin 'Nasılsa trafik polisi yok' algısını değiştirmeyi amaçladıklarını vurguladı. Altunsu, önleyici zabıta olarak emniyet hizmetleri sınıfında her kademedeki polisin trafik düzeni ve güvenliği açısından görünür şekilde karşılaştıkları olaylara ve suçlara müdahale etmede yetkili olduğunu kaydetti.
HEM VATANDAŞ HEM POLİS ZAMANDAN TASARRUF EDİYOR
Trafik Denetleme Şube Müdürü Mustafa Altunsu, polislere verilen temel trafik eğitimlerinde trafik ihlallerine müdahale yetkilerini nasıl kullanacakları, ilgili kanun maddelerine göre nasıl işlem yapacakları hakkında bilgi verildiğini söyledi. Altunsu şöyle devam etti: "Trafik polisi dışındaki emniyet personeli park yasağından ışık ihlallerine, seyir halinde cep telefonu ile görüşmek ve kamunun rahat ve huzurunu bozacak şekilde araç kullanmak gibi ihlallere müdahale ediyor. Hırsızlık ekibi de Terörle Mücadele Şubesi ekibi de şahit olduğu kural ihlalini hemen tutanakla belgelendiriyor. Uygulama kapsamında 5 bin ceza tutanağı cezaya çevrilerek sürücülerin adreslerine gönderildi. Biz, ekiplerimizi fahri müfettiş mantığı ile hareket ederek bu uygulamayı hayata geçirdik. Arkadaşlarımız 60 ayrı maddeden ceza yazabiliyor. ama bazı kural ihlalleri için yine trafik ekibi çağrılacak. Daha önce kural ihlali yapan sürücünün aracı durduruluyor, ekip telsiz anonsuyla trafik polisi istiyordu. Trafik ekibi de yoğunluğu arasında olay yerine gelip ceza yazıyordu. Böylece hem vatandaş hem de polis zaman kaybediyordu. Yeni uygulamayla birlikte ekip, ihlal yapan aracın plaka ve marka bilgisini alıp tutanak tutuyor. Ne sürücü işinden alıkonuluyor, ne de trafik polisinin olay yerine gelmesi bekleniyor."
HANGİ İHLALERE NE KADAR CEZA YAZILIYOR?
Bursa Emniyet Müdürlüğü'nde görevli binlerce polis, kural ihlali yapan sürücülere 72 liradan başlayan oranlarda ceza yazıyor. Kırmızı ışık ihlali yapanlar ile hız limitini aşanlar 154 lira ceza ödüyor. Yasak yerlere park eden sürücülere de 72 lira ceza yazılıyor. Araçları, vatandaşların rahat ve huzurunu bozacak veya kişilere zarar verecek şekilde saygısızca sürmek, araçlardan bir şey atmak, dökmek, seyir halinde cep veya araç telefonu ile benzer haberleşme cihazlarını kullanmak ve taşıma sınırı üzerinde yolcu almak 72 lira ile cezalandırılıyor. Gerekli yerlerde hızını azaltmayan, öndeki aracı güvenli bir mesafeden takip etmeyen, sağa, sola dönüş kurallarına uymayan ve emniyet kemeri takmayan sürücülere 72 lira para cezası yazılıyor. Geçme kurallarına uymayan ve geçmenin yasak olduğu yerlerde geçen ve trafiği aksatacak veya tehlikeye düşürecek şekilde şerit değiştiren sürücülere 154 lira ceza makbuzu gönderiliyor. Şerit izleme ve değiştirme kurallarına uymayanlara da 72 lira ceza yazılıyor.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2012.03.16 10:16