ÜLKELERİNDE yaşanan iç savaş dolayısıyla Türkiye'ye sığınan ve Malatya'daki Beydağı Konaklama Tesislerinde yerleştirilen yaklaşık 5 bin Suriyeli sığınmacı, iftar yemeğinde bir araya geldi.
Malatya Esnaf ve Sanatkarlar Odası tarafından Merkez Fatih köyü yanında kurulan mülteci kampında barınan Suriyeli mültecilere iftar yemeği verildi. Yapılan organizasyon ile kampta kalan ve sayıları 5 bine yaklaşan mültecilerin bir bölümü kurulan yer sofrası yerine iftarlarını kendi konteynırlarında açtı. İftar yemeğine, Malatya Valisi Vasip Şahin, Belediye Başkanı Ahmet Çakır, İl Jandarma Alay Komutanı Albay Hasan Aksoy, Adli Yargı Adalet Komisyon Başkanı Orhan Erdim, İl Genel Meclisi Başkanı Naci Şavata, Vali yardımcıları, Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Şevket Keskin ile oda başkanları ve çok sayıda resmi daire müdürü katıldı.
İftar sonrası Vali Şahin, kampı gezerek Suriyeli mültecilerle sohbet etti, sorunları hakkında bilgi aldı. Malatya Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Şevket Keskin, Malatya'da bulunan Suriyeli mülteciler ile iftar yemeğinde bir araya gelmek istediklerini ve bu organizasyonu yaptıklarını söyledi. Keskin, amaçlarının yer sofrası kurularak protokol ile Suriyelilerin bir arada iftarlarını açması olduğunu ancak bunun olmadığını söyledi.
Vali Vasip Şahin ise, şu ana kadar Malatya'ya 5 bin Suriyeli mültecinin geldiğini bildirdi. Vali Şahin, "Yurtlarını terk edip geldiler. Umarım ülkelerindeki sorun biran önce düzelir ve tekrar o kurulu düzenlerine dönme fırsatını yakalarlar" dedi. Vali Şahin, Malatya'da kurulan Beydağı Konaklama tesisinde 10 bin dolayında Suriyeli sığınmasının konaklayacağını söyledi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2013.07.12 05:52