Suriye'de Devlet Başkanı Beşar Esad'ın devrilmesi halinde, muhaliflerin ilk hedefinin rejime ait kimyasal silahları ele geçirmek olduğu bildirildi.
Geçmişte Suriye ordusunda üst düzey mevkide görev yapan bir muhalif lider, İsrail'in Haaretz gazetesine yaptığı açıklamada, Esad düştükten sonraki dönemi dört ayrı sürece böldüklerini ve bunlardan her biri, hatta her gün için farklı öncelikler belirlediklerini belirtti.
Adının açıklanmasını istemeyen muhalif lider, "Esad'ın devrilmesinin ardından gelen ilk saatlerdeki önceliklerimizin başında kimyasal silahların kontrolünü ele geçirmek var. Böylece bu silahların teröristlerin eline geçmesine engel olacağız" dedi.
"DEPOLARIN YERİNİ BİLİYORUZ"
"Kimyasal silah depolarının nerede olduğunu biliyoruz ve bunları ivedilikle güvence altına almaya çalışacağız" diyen muhalif lider, "Buna rağmen hiçbirinin kaçırılmayacağı konusunda söz veremem. Ama elimizde bilgi var ve kimyasal silahla ortalıkta dolaşmak da çok kolay bir şey değil" diye konuştu.
Yeni bir anayasa ve seçimlerin yapılmasının yanı sıra adalet ve güvenlik sistemlerinin yeniden yapılandırılması için çalışan komiteler kurduklarını belirten Suriyeli muhalif, "Rejimle savaşmanın yanı sıra içimizden bir grup da, rejimin düştüğü gün yaşanacak kaos için hazırlanıyor" dedi.
Muhalif lider, güvenlik komitesinin en çok önem verdiği konulardan birinin kimyasal silahların Hizbullah ve benzeri terör örgütlerinin eline geçmesinin engellenmesi olduğunu sözlerine ekledi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2012.05.29 11:11