Suriyeli muhalifler bugün hükümet güçlerinin başkent Şam'a düzenlediği bombardımanda üç İranlı rehinenin öldüğünü iddia etti.
Muhalifler Suriye ordusunun bir saat içinde bombardımana son vermemesi halinde ellerindeki 45 rehineyi öldüreceklerini duyurdu.
Muhaliflere yakınlığıyla bilinen Londra merkezli Suriye İnsan Hakları İzleme Örgütü ise sabahtan bu yana Şam'ın semt ve çevre beldelerine düzenlenen bombalı saldırılarda 25 kişinin yaşamını yitirdiğini bildirdi.
Anadolu Ajansı'nın aktardığına göre örgüt, Halep'te 17, Hama'da dokuz, Humus'ta yedi, Deyr ez-Zor'da altı, Dera'da iki ve İdlib'de bir olmak üzere ülke genelinde düzenlenen operasyonlarda açılan ateş sonucunda ölü sayısının 67'ye çıktığını duyurdu.
Bu arada Halep'teki yerel aktivistlerden Sair Halebi, savaş uçaklarının yanı sıra helikopterlerin Halep'in Meskin Hanun, Şaur, Halbe ve Salahaddin bölgelerini bombaladığını, Salahaddin'de nizami ordu ile Özgür Suriye Ordusu arasında şiddetli çatışmaların yaşandığını ifade ederek, "ÖSO kentte stratejik bir askeri noktayı ele geçirdi. Burada iki ordu arasında çıkan çatışmada ÖSO çok sayıda tankını ve asker aracı imha etti" dedi.
Yerel kaynaklar ise Humus'un Telbise ve Rastan ilçelerinde bombalamalar sonucu ölü ve yaralılar olduğunu ve ilçelerden dumanlar yükseldiğini, halkın operasyon bölgelerinde güvenli yerlere kaçtığını ifade ettiler.
İdlib'in Kefer Nebil beldesinde ve Deyr ez-Zor'un Cebeliye bölgesinde resmi ordu ile ÖSO milisleri arasında şiddetli çatışmaların yaşandığına kaydeden kaynaklar, ordunun söz konusu yerlere ağır silahlarla saldırıya geçtiğine işaret etti.
Şam'ın Kadem, Rükneddin ve Doğu Guta semtlerinde ÖSO ile resmi ordu birlikleri arasında sokak çatışmaları çıkarken güvenlik güçleri de Muhaciri bölgesine saldırılar düzenledi.
Başkentin batısında yer alan Zebadani kentinde de ordunun ağır silahlarla saldırı düzenlediği ve çok sayıda evin hasar gördüğünü, kentten dumanların yükseldiği bildirildi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2012.08.06 18:16