Almanya'nın 2002 ve 2006 yılları arasında Suriye'ye 111 ton kimyasal madde ihraç ettiği ortaya çıktı.
"Almanya, Suriye'ye sarin gazı yapımında kullanılan kimyasal ihraç etti." Alman meclisine verilen soru önergesi işte bu gerçeği ortaya çıkardı.
Sol Parti'nin meclise verdiği soru önergesini ihracattan sorumlu ekonomi bakanlığı yanıtladı. Almanya 2002 ve 2006 yılları arasında Suriye'ye 111 ton kimyasal madde ihraç etti.
Söz konusu kimyasallar, Suriye'deki kimyasal saldırıda kullanılan sarin gazı yapımında da kullanılabiliyor. Başbakan Merkel, "elimdeki bilgilere göre bu kimyasallar, sivil amacla kullanılmıstır" açıklamasında bulundu.
Merkel mayıs 2011'de uygulanmaya baslanan ambargo sonrasi ise ihracatın tamamen durduruldugunu acıkladı.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2013.09.19 08:27