Gümrük ve Ticaret Bakanı Yazıcı, Suriye ile ticari faaliyetlerde düşmüş olduunu ancak rölanti seviyesinde devam ettuğunu söyledi.
Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, Elazığ Havaalanı'nda gazetecilerin sorularını yanıtladı.
Bir gazetecinin Suriye'den Türkiye'ye gelen mültecilerin sayısının 16 bine ulaştığını, kaç mülteci daha beklendiğini, Şam'daki Türk Büyükelçiliği'nin 24 Mart'ta kapatılacağını belirtmesi ve gümrük kapılarında da kapatılma olup olmayacağını sorması üzerine Bakan Yazıcı, uzun bir zamandır Suriye ile orada yaşanan olaylar nedeniyle ilişki düzeyinde azalmalar olduğunu kaydetti.
Suriye ile Türkiye arasında 910 kilometreyi kapsayan bir sınırın olduğunu, bu sınırda 6'sı aktif olmak üzere 8 gümrük kapısının bulunduğunu hatırlatan Bakan Yazıcı, ''Ama bu olaylar yaşandıktan sonra aktif olan bu 6 kapımızdan birkaç tanesi devre dışı kaldı. Bunlardan bir tanesi Şanlıurfa'da Akçakkale, bir diğeri Gaziantep'te Karkamış... Ve elbette ki Öncüpınar Kilis'te ve Hatay'da Cilvegözü oralardaki kapılarda giriş çıkışlarda bir azalma var'' ifadelerini kullandı.
Gelişmeleri dikkate almak suretiyle İçişleri Bakanlığı tarafından oradaki temsil düzeyinin yeniden gözden geçirildiğini aktaran Bakan Yazıcı, şunları kaydetti:
''Bunun ötesinde oradaki temsilcilerin geri çağrılması nedeniyle kapıların da kapatılacağı noktasında herhangi bir projemiz söz konusu değil. Esas olan bu ticari ilişkiler devletten devlete değil, halklar arasında devam ediyor, ticaret elemanları arasında devam ediyor. Suriye ile aramızda olan kapılardan sadece oraya sattığımız veya aldığımız ürünlerin taşınması değil, transit olarak gerçekleştirilen ticari faaliyetler seviyesi düşmüş olmakla birlikte, rölanti seviyesinde olmakla birlikte devam ediyor.''
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Ekonomi, 2012.03.18 18:26