Suriye'de 61 yıllık Baas rejiminin sona ermesinin ardından Muhammed el-Beşir geçici başbakan olarak atandı.
Mühendis ve siyasetçi olan Muhammed el-Beşir 1983 yılında Suriye'nin İdlib vilayetinin Cebel Zaviye bölgesinde doğdu. Halep Üniversitesi Elektrik Mühendisliği bölümünden 2007 yılında mezun olan El-Beşir, 2011 yılına gelindiğinde Suriye Gaz Şirketinin gaz tesisinde Hassas Aletler Bölüm Başkanı oldu. 2021 yılında İdlib Üniversitesinden hukuk alanında derece aldı. Kamu yönetimi alanında sertifika sahibidir.
2022 YILINDA SİYASETE GİRDİEl-Beşir, 2022-2023 yılları arasında selefi Ali Keda'nın kabinesinde Kalkınma ve İnsani İşler bakanı olarak görev yaptı. Ocak 2024'te Kurtuluş Hükümeti Şura Konseyi, El-Beşir'i başbakan olarak seçmek için oy kullandı. Seçim platformu e-devlet ve devlet otomasyonuna odaklandı. Yönetimi gayrimenkul ücretlerini düşürdü, planlama düzenlemelerini gevşetti ve İdlib şehrinin imar planını genişletmek için istişareler başlattı.
Suriye'de yeni adalet bakanı: Şeriat hükümleri yerine getireceğizKasım 2024'ün sonlarında Hey'etu Tahrîri'ş-Şâm(HTŞ) önderliğindeki şeriatçı gruplar, Kuzeybatı Suriye Taarruzu'nu başlatarak Halep'in ele geçirilmesini sağladı ve Kurtuluş Hükümetinin kontrol ettiği bölgelerin kapsamını önemli ölçüde genişleterek 8 Aralık'ta 61 yıllık Baas yönetimine son verdi. Esad'ın devrilmesinin ardından El-Beşir, düzenlediği bir basın toplantısında, saldırının Suriye hükümet birliklerinin sivillere yönelik saldırılarına yanıt olarak başlatıldığını ve bu saldırıların "on binlerce" sivilin yerinden edilmesine yol açtığını iddia etti.
9 Aralık'ta Suriye geçici başbakanı olarak atandı.
Dünya, 2024.12.09 16:22