Hasadına ilk olarak Ekim ayında başlanan ve son yılların rekolte anlamında en yüksek dönemini yaşayan zeytin için, zeytinyağı fabrikaları da yoğun mesailerine devam ediyor. Orhangazi'de faaliyet gösteren ve üretim ile ilgili bilgiler veren fabrikası işletmecileri zeytinyağı üretimlerinin gelen taleplerin değerlendirilmesi doğrultusunda verim olarak yüksek bir dönem yaşadıkları için çalışmalarının şubat ayına kadar sürebileceğini söylüyor.
FATİH MISIR / BURSADA BUGÜN
Türkiye'nin en verimli sofralık zeytinlerinin üretildiği Bursa'nın Orhangazi ilçesinde üreticiler yaklaşan kış günleri öncesinde yoğun bir şekilde zeytin hasadını sürdürüyor.
İlçenin özellikle İznik gölü kenarında bulunan bölgelerinde verim olarak en yüksek rekoltenin yaşandığı hasat döneminde zeytinyağ fabrikaları da gece gündüz demeden yağlık zeytin üretimlerine devam ediyor.
Orhangazi'de zeytinyağı üretimi yapan fabrikalarda bu süreçte tam kadro 24 saat boyunca gelen zeytinleri yağa dönüştürme hizmetini kesintisiz sürdürüyor.
Üretim ve hasat süreci ile ilgili açıklamalarda bulunan firma yetkilileri , Bursa'nın Orhangazi ile birlikte İznik, Mudanya ve Gemlik ilçelerinde yüksek oranda bir hasat döneminin yaşandığına vurgu yaparak '' son yılların en yüksek veriminin alındığı sezonu yaşıyoruz, Bursa'nın zeytin üretimi yapılan tüm bölgelerinde durumun aynı olduğunu duyuyoruz, hasat fazla olunca zeytinlerini yağa dönüştürmek isteyenler de yağ fabrikalarının yolunu tutuyor, bizde üreticimize hizmet vermek için 24 saat boyunca burada zeytinyağ üretimi yapıyoruz'' dediler.
Zeytinyağ piyasası açıldığında ilk olarak zeytinyağının litre fiyatı 300 TL'ye yağlık zeytin fiyatı ise 40 TL'ye kadar çıktı, tabi üretim fazla olunca yağ miktarı da arttı buda fiyatlara yansıdı, ancak durum şuan böyle ileriki zamanlarda yağın litre fiyatı yine yukarı doğru tırmanış gösterebilir, bu fiyatlar tam olarak piyasanın fiyatları çünkü önceki yıllara göre yüzde yüzlük bir artış söz konusu o yüzden hep satıcı hem de alıcı yağ fiyatlarını normal buluyor.
Üreticilerimizden istediğimiz bir yıl boyunca büyük emekler vererek ,üretimini yaptıkları zeytinlerini yağa dönüştürmek istediklerinde doğru işletmelere yönelmeleri , çünkü zeytin yağ bir gıda ürünüdür o yüzden başta hijyen olmak üzere insan sağlığına zarar verecek herşeye dikkat edilmeli, bizim işletmemizde tüm güvenlik kuralları ile hijyen kuralları hassasiyet ile takip ediliyor, ve gelen zeytinlerin tamamı soğuk ve sıcak sıkım yapılarak , katkısız bir şekilde ürün sahiplerine teslim ediliyor. Vatandaşımız bu konuda dikkatli olmalı ve bilmediği yerlere zeytinlerini teslim etmemeli.
Zeytin hasadı Ekim ayında başlamasına rağmen , bölgenin belki de daha yarısı hasat edilmedi, zeytin fazla olunca hasat uzayabilir, tabi bu sene daha fazla uzamasını bekliyoruz, çünkü daha zeytin toplamaya başlamayan üreticiler var, biz zeytinyağ üretimi yapan tesislerde hal böyle olunca 24 saat çalışsak bile hasat süresine orantılı olarak , Şubat ayına kadar çalışmaya devam edeceğimizi düşünüyoruz, tüm üreticilerimize hayırlı uğurlu bir hasat sezon diliyoruz'' dediler.
Bursa Bölge, 2024.12.05 16:00