Suriye'nin İdlib kentindeki olaylarda yaralanan 10'dan fazla Suriyeli, Reyhanlı Devlet Hastanesi'nde tedavi altına alındı.
İdlib kentine bağlı köylerdeki olaylarda yaralandıkları belirtilen Suriyeliler, ambulanslarla sınırdan alınarak Hatay'ın Reyhanlı ilçesindeki devlet hastanesine getirildi.
Suriye'deki saldırılarda kimyasal silah kullanıldığı iddiaları nedeniyle hastane ve çevresinde önlem alındığı, sağlık görevlilerinin özel kıyafetler giydiği ve maske taktığı görüldü.
Edinilen ilk bilgiye göre sınır hattından kimyasal silahla yaralandıkları iddia edilen 4 Suriyeliden biri hayatını kaybederken 3 yaralı Suriyelinin de göğüs cerrahisinde tedavi altına alındığı öğrenildi. Yaralıların kimyasala maruz kalıp kalmadıkları hakkında yetkililer açıklama yapmaktan kaçındı.
Bu arada yaralıları Cilvegözü Sınır Kapısından Türkiye'ye ambulansla getiren sağlık personelleri ile sınır kapısında görev yapanların maske taktıkları görüldü.
ACİL SERVİS SİVİL VATANDAŞLARA KAPATILDI
Kimyasal silahla yaralandıkları iddia edilen Suriyelilerin ambulanslarla getirildikleri Reyhanlı Devlet Hastanesi Acil Servisi yaralıların tedavi süreci sırasında sivil vatandaşlara kapatıldı.
Hastanede görevli Güvenlik güçleri dahil tüm personel maske takarken Acil Servisin girişi bantlar kapatıldı ve özel güvenlik görevlileri kaza ve kalp krizi geçiren hastaların dışında gelen vatandaşları başka hastanelere yönlendirdi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2013.04.30 07:31