Siirt-Pervari karayolunda, terör örgütü mensuplarınca menfeze yerleştirilen patlayıcının askeri aracın geçişi sırasında infilak ettirilmesi sonucu ilk belirlemelere göre 8 asker şehit oldu.
SİİRT'in Şirvan ile Pervari ilçeleri arasında PKK'lılar karayoluna tuzakladıkları bombayı askeri aracın geçişi sırasında uzaktan kumanda ile patlattı. Patlamada araçta bulunan askerlerden 8'i şehit oldu.
Siirt'in Şirvan ile Pervari ilçeleri arasındaki karayolunda devriye görevini yürütün askeri aracıın geçişi sırasında PKK'lılar yola tuzakladıkları bombayı uzaktan kumanda ile infilak ettirdi. Patlamada zırhlı araçta bulunan askerlerden yaralananlar olduğu bildirildi. Saldırının yaşandığı bölgeye yaralıları almak için Siirt'ten ve ilçelerden ambulanslar sevk edildi.
GENELKURMAY'DAN AÇIKLAMA
Genelkurmay patlamayla ilgili bir açıklama yapıldı. İşte o açıklama;
"19 Ağustos 2015 tarihinde saat 14.10 sularında Siirt-Pervari yol emniyeti için görevlendirilen unsurlarımıza Bölücü Terör örgütü mensubu teröristler tarafından, daha önceden yol kenarına yerleştirilen El Yapımı Patlayıcı patlatılmıştır.
Patlama sonucunda Kahraman sekiz personelimiz şehit olmuştur. Bizleri derin bir acı ve üzüntüye boğan bu menfur saldırıda hayatını kaybeden aziz şehitlerimize Allah'tan rahmet, şehitlerimizin değerli ailelerine, yakınlarına, Türk Silahlı Kuvvetleri mensuplarımıza ve Yüce Türk Milletine başsağlığı ve sabır diliyoruz.
Kamuoyuna saygı ile duyurulur."
PERVARİ VE ŞİRVAN'A GİRİŞ ÇIKIŞLAR YASAKLANDI
Patlamanın ardından bölgede geniş çaplı hava destekli operasyon başlatıldı. Şirvan ve Pervari ilçelerine giriş ve çıkışlar kapatılırken, Siirt çıkışından da bu yöne gidişlere izin verilmiyor. Siirt 3'üncü Jandarma Komando Tugay Komutanlığı'ndan bölgeye Sikorsky helikopterlerle komandolar indirildi. Kobra helikopterler bölgeye sevk edildi.
Siirt Valiliği de, Siirt'te PKK'lıların yola tuzakladığı patlayıcı ile askeri zırhlı araca düzenlediği ve 8 askerin şehit olduğu saldırıyla ilgili yazılı açıklama yaptı. Açıklamada şöyle denildi:
"Bölücü Terör Örgütü PKK tarafından, Siirt-Şirvan-Pervari karayolunda askeri aracın geçişi sırasında menfeze yerleştirilen el yapmı patlayıcının, patlatılması sonucu 8 askerimiz şehit olmuştur. 19 Ağustos 2015 tarihinde saat 14.10 sularında Siirt-Pervari yol emniyeti için görevlendirilen güvenlik güçlerimize, Bölücü Terör Örgütü mensubu teröristler tarafından, daha önceden menfeze yerleştirilen El Yapımı Patlayıcı patlatılmıştır. Patlama sonucu 8 askerimiz şehit olmuştur. Yaralı güvenlik personelimiz bulunmamaktadır. Eli kanlı canilerin yakalanması amacıyla bölgede havadan ve karadan geniş çaplı operasyon başlatılmıştır. Tüm ülkemizde derin bir acı ve üzüntüye boğan bu menfur ve alçakça saldırıda hayatını kaybeden aziz şehitlerimize Allah'tan rahmet, şehitlerimizin değerli ailelerine, yakınlarına ve milletimize başsağlığı ve sabır diliyoruz. Kamuoyuna saygı ile duyurulur."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Güncel, 2015.08.19 15:30