Türk Sağlık-Sen üyeleri, sağlıkta şiddete dikkat çekmek ve geçen yıl 17 Nisan'da hasta yakını tarafından öldürülen Dr. Ersin Arslan'ı anmak için siyah kokart takacak.
17 Nisan'ı sağlık çalışanları için yas günü ilan ettiklerini kaydeden Türk Sağlık-Sen Genel Başkanı Önder Kahveci "Dr. Ersin Arslan'ın ölümün birinci yılında sağlık şehidimizi anmak ve sağlıkta şiddete dikkat çekmek için 17 Nisan'ı Yas Günü İlan ettik. 17 Nisan'da tüm kurumlarda siyah kokart veya kurdele takarak hizmet üreteceğiz, sağlıkta şiddeti protesto edeceğiz." diye konuştu.
Sağlık kuruluşlarında bu protestoyu toplumda farkındalık oluşturmak amacıyla da gerçekleştireceklerini kaydeden Kahveci, "Sağlıkta şiddete yönelik ciddi çözümler üretilmedi. Aradan bir yıl geçti ama o günden bugüne değişen bir şey yok. Sağlıkta şiddet tüm hızıyla devam ediyor. Hamile doktorlar şiddet uğruyor. Hemşireler saçlarında sürüklenip yoğun bakımlık oluyor. 112 çalışanlarına saldırıyorlar. Tepkimiz aynı zamanda bu bir yıllık süreçte de çözüm noktasında ciddi adımlar atılmamasınadır" şeklinde konuştu.
Kalp damar cerrahisi uzmanı 30 yaşındaki Dr. Ersin Arsan 17 Nisan 2012 günü Gaziantep'te 17 yaşındaki hasta yakını tarafından bıçaklanarak öldürülmüştü. Dr. Ersin Arslan'ı bıçaklayarak öldüren 17 yaşındaki M.G.'nin ağırlaştırılmış ömür boyu hapis istemiyle yargılandığı dava Gaziantep 4'üncü Ağır Ceza Mahkemesi'nde devam ediyor.
İzmir Tabip Odası da Dr. Ersin Arslan'ın anısına, 17 Nisan'da yatan hastalar, acil servisler, diyaliz ve kanser hastaları dışında poliklinik hizmeti vermeyeceklerini açıkladı.
Konuyla ilgili yazılı açıklamada şöyle denildi: "Dr. Ersin Arslan, şifa vermeye çalıştığı ancak bütün çabalara karşın yaşamını kaybeden 85 yaşındaki bir hastanın torunu tarafından
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Sağlık, 2013.04.16 16:54