SGK çalışanları Türkiye genelinde iş bırakma eylemi gerçekleştirirken Bursa'da da bilgisayarlar kapatıldı. Yoğun iş yükünden şikayetçi olan SGK çalışanları haklarını istiyor.
HÜSEYİN İZCİ / BURSADA BUGÜN
İş bırakma eylemini BÜRO-İŞ ve SAVDES başlatırken SGK Bursa İl binası önünde basın açıklaması düzenlendi. Ortalama 11 bin liraya çalışan SGK görevlileri önceden aldıkları ek gösterge ve ikramiyelerinin geri verilmesini talep ediyor. Ayrıca SGK çalışanları fazla iş yükünden de şikayetçi.
Birleşik Kamu-İş'e bağlı Büro-İş Sendikası Bursa Şubesi Başkanı Sürmeli Selçuk Söğüt iş bırakma eylemi yapılan SGK Bursa il binası önünde SGK çalışanları adına basın açıklaması yaptı. Söğüt, "Uzunca bir süredir Sosyal Güvenlik Kurumu; 3600 Ek Gösterge, EYT ve Yapılandırma kanunları ile gündemde olmayı sürdürüyor. Bu süreçte Kurum personelinin mağduriyetleri de artarak devam ediyor. Öyle ki asgari ücret düzeyinde olan maaşlarla hayatını idame ettirmeye çalışan kurum personelinin; iş yoğunluğuna, mobbinge ve yaşanan strese dayanacak gücü kalmamıştır. Psikolojik sorunlar başta olmak üzere kalp krizine varıncaya kadar birçok sağlık sorunu baş göstermiştir" dedi.
"YENİ ATANAN MEMUR ARKADAŞLARIMIZ MEMLEKETLERİNE GERİ DÖNMEKTE"
Söğüt, "Yeni atanan memur arkadaşlarımız ise göreve başladıktan kısa bir süre sonra istifa ederek memleketlerine geri dönmektedirler. Neden mi? Çünkü Maaşlar kiraları dahi ödemeye yetmemektedir. Hak kayıplarımızı ve mağduriyetlerimizi gündeme getirmek adına ocak ayı itibariyle periyodik olarak yaptığımız iş yavaşlatma, iş bırakma eylemleri ve basın açıklamaları ile sesimizi duyurmaya çalıştık. Aylardır yetkilileri uyardık önlem alın,almazsanız vatandaş mağdur olacak dedik ama duyan olmadı. Mevcut personel ile ortaya çıkan iş yükünün sonuçlandırılmayacağı anlaşıldığından çözümü fazla çalışmada buluyorlar. Bu ücrette fazla çalışmada insan onuruna yaraşır bir düzenleme değildir"ifadelerini kullandı.
"HÜKÜMET TARAFINDAN SORUNLARI ÇÖZECEK SOMUT ADIM ATILMADI"
Söğüt, "Maalesef bugüne kadar hükümet tarafından SGK personelinin kronikleşmiş sorunlarını çözecek ve mağduriyetini giderecek tek bir somut adım atılmadı. Kaldı ki sayın bakanının ilave fazla mesai ücreti verileceği 'müjde' sinin ardından 100 saat fazla çalışma ile karşılığında ödenecek 54 TL' tutarındaki ücret de müjdelenmiş oldu. Ancak bu üç aylık müjde kanayan yaraya tampon bile olmaz. Biz kalıcı çözümler istiyoruz. Diğer yandan yetkililerin personel eksikliğine karşın fazla mesai çözümmüş gibi yaptıkları açıklamalar vatandaş ile memurları karşı karşıya getirmeye hizmet edecek tarzda olmaktadır. Bunca zorluklara karşın özveri ile yaptığımız işin karşılığı bu fazla mesai ücreti değildir olmaz"şeklinde konuştu.
"İŞ BIRAKMAYA MECBUR BIRAKILDIK"
Söğüt, "Bugün örgütlü olduğumuz Sosyal Güvenlik İl/Merkez Müdürlüklerinde iş bırakıyoruz, iş bırakmaya mecbur bırakıldık. Defalarca dile getirdik, SGK çalışanları yoğun, yorgun ve yoksul dedik. Sesimizi sağır sultana duyurduk, fakat Kurum Başkanlığı ve hükümete duyuramadık.Bıkmadan, yorulmadan anlatacağız; çünkü biz haklıyız. İşçisinden işverenine, doğumdan ölüme tüm yurttaşlara hizmet veriyoruz. Peki bizler ağır mevzuat ve bunca iş yükü ile boğuşurken bizlere reva görülen nedir? Ortalama 11.500 TL maaş, saati 55 TL olarak müjdelenen mesai ücretleri, yetersiz personel ile çalışma, hem de gece gündüz dedi.
"NE BİZE HAK VEREN NE DE BİZLERİ DUYAN OLDU"
Söğüt, "Ne bize hak veren ne de bizleri duyan oldu! Bu düzen böyle devam edemez. Bu Kurumun iş yükü bugün EYT ile artmadı. 100 milyondan fazla kişiye hizmet veren bir kurumdan bahsediyoruz. Ortalama 2 senede bir yapılandırma gören, gece gündüz demeden çalışan SGK memurları "eşit işe eşit ücret denilen" düzenleme ile sefalet ve yoksulluğa sürüklediler. Yoksulluk sınırının 31.500TL açlık sınırının 9.500 TL olduğu, etin kilosunun 300TL ve neredeyse 5000TL nin altında kiralık ev bulamadığımız ortamda 11-12 bin TL ortalama aylık maaş ile insanca bir yaşam sürdürmemiz mümkün değildir. Biz emeğimizin karşılığını alarak onurluca yaşayacak, çocuklarımızı geleceğe hazırlayacak bir ücret istiyoruz. Bu doğrultuda Büro İş Sendikası olarak taleplerimiz karşılanıncaya kadar mücadele edeceğiz" ifadelerini kullandı.
"BİR KEZ DAHA TALEPLERİMİZİ YİNELİYORUZ"
Söğüt, "Sosyal Güvenlik Kurumunda yıllar önce bozulan çalışma barışını sağlamak adına sizler aracılığıyla bir kez daha taleplerimizi yineliyoruz. Taleplerimiz çok net ve açık. TBMM tatile girmeden bir torba yasa da bizim için istiyoruz. Torbasını biz göndermeye hazırız. 2011 yılında çıkarılan 666 sayılı KHK ile bir bir yok edilen özlük haklarımızı geri istiyoruz. İkramiye ve ek ödemelerimizi, Sosyal güvenlik tazminatını, Uzmanlık kadrosunu, 3600 Ek Göstergeyi, Büyükşehir Farkını, Kira Yardımını, Saatlik mesai ücretinin de net 100 tl ye çıkarılmasını istiyoruz. İnsanca yaşayabileceğimiz ücretlere kavuşana, haklarımızı alana kadar taleplerimizi dile getirmeye devam edeceğiz. Bu mücadele kazanımla sonuçlanacak" şeklinde konuştu.
"SENDİKALARIN GÖREVİ ÇALIŞANLARIN SESİ OLMAKTIR"
Birleşik Kamu İş Sendikası Bursa Şubesi Başkanı Özkan Rona SGK çalışanlarına destek için kısa bir konuşma gerçekleştirdi. Rona, "Sendikaların görevi, çalışanların sesi olmaktır. Onların haklı taleplerini ortaya koymak ve kamuoyu yaratmaktır. Sizlerin emeğinizi, örgütlerinizin emeğini bir kez daha kutluyoruz. Nerede yıllardır üye olup da yetki verdiğimiz yandaş sendikalar" ifadelerini kullandı.
Bursa Bölge, 2023.03.31 11:22