Bursa'nın Yıldırım ilçesine bağlı Selçukbey Mahallesi'nde yapılan şuyulandırma ile hangi arazide ve konutta kimin hisseli olduğu belli olmayan bir çalışma yapıldı. İmar sorununun da tavan yaptığı mahalle halkı, sorunun tek çözümünün yeniden şuyulandırma ve kentsel dönüşüm olduğuna inanıyor.
Mesut DEMİR/BURSADABUGUN.COM
Bursa'nın Yıldırım ilçesine bağlı Selçukbey Mahallesi muhtarı Mustafa Peker, Bursada Bugün'e yaptığı açıklamada, 20 bine yakın nüfusu bulunan mahallede yeşil alanın yok denilecek kadar az olduğunu söyledi.
ŞUYULANDIRMA BÜYÜK SIKINTI YAŞATTI
İmar konusunda şuyulandırmadan dolayı 278 parsel diye bilinen Huzur Caddesi ve devamında olan yerlerde vatandaşların büyük sıkıntı yaşadıklarını ifade eden Peker, "Bu konuda şuyulandırma yapıldı ama hiç tanımayan kişiler, birbirleriyle hisseli oldular. Bu da ciddi sıkıntı yaşatıyor. Bu durumun biran önce çözülmesi gerekiyor. Vatandaş kendi arsasına evini yapıyor. Daha sonra bakıyor, yaptığı ve oturduğu ev şuyulandırmadan dolayı başkasına ait çıkıyor. Kendi evi başka mahalle ya da sokakta çıkıyor" dedi.
VATANDAŞ KENTSEL DÖNÜŞÜM İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRMESİ LAZIM
Mahallenin kentsel dönüşüme hazır olduklarının altını çizen Mustafa Peker, "Kentsel dönüşüm konusunda fazla bir bilgi de yok. Yetkililer tarafından bilgilendirme yapılması gerekiyor. Ortada ayrıntılı bir bilgi yok. Her mahallede ayrı ayrı kentsel dönüşüm bilgilendirmesi yapılması şart. İnsanlar kentsel dönüşümü istiyor ancak neyin ne olduğunu bilmediği için karamsar" diye konuştu.
ORTAOKUL VE KAPALI PAZARYERİ İSTİYORUZ
Eğitimde mahallede ilkokul olduğunu ancak ortaokula ihtiyaç duyulduğunu kaydeden Peker, sözlerini şöyle sürdürdü;
"İlkokul ve ortaokul bir arada olmayınca çocuklarımız çevre mahalledeki uzak okullara gitmek zorunda kalıyor. Yeni okul için bir arazimiz yok ancak kentsel dönüşümlerde beklenti yeşil alanlar ve okul alanları çıkacağı için büyük. Mahallede bulunan pazaryerini açık olmasından dolayı sıkıntı yaşıyoruz. Kapalı bir pazaryeri de acil ihtiyaçlarımız arasında yer alıyor."
20 BİN NÜFUS AMA SAĞLIK OCAĞI YOK
Nüfusu yoğun olan bir mahallede sağlık ocağının olmamasının da üzüntü verici olduğuna işaret eden Peker, "Sağlık hizmetleri konusunda mahallemiz ikiye bölündü. Bir kısmı Ortabağlar Sağlık Ocağı'na, bir kısmı ise Ertuğrulgazi Sağlık Ocağı'na gidiyor. Hasta olan bir insan muayene olabilmesi için çevre sağlık ocaklarına gitmek zorunda kalıyor. Mahallemizde sağlık ocağı ile birlikte bir mahalle konağımız yok. Gördüğünüz muhtarlık binasını ben kendi imkanlarımla yaptım. Mahalle konağımız olursa, sağlık ocağı hizmeti de verecek geniş kapsamlı bir hizmet sahası olacak" şeklinde konuştu.
YILDIRIM'A ZAMAN KAYBETTİRMEYECEK BİR BAŞKAN İSTİYORUZ
Yıldırım'a hizmet edecek, ilçeyi tanıyan, ilçede yaşayan bir belediye başkanı istediklerine dikkat çeken Peker, "İnşallah bu sıkıntılarımızı dinleyecek, Yıldırım'a zaman kaybettirmeyecek, Yıldırım aşığı, Yıldırım'da yaşayan, Yıldırım'da doğup büyüyen, Yıldırım'ın sorunlarını bilen bir belediye başkanı arzu ediyoruz. Yani Yıldırım artık kaybetmesin, kazansın istiyoruz" dedi.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2013.11.14 09:20