Bursa Büyükşehir Belediyesi, Sağlık Bakanlığı'nın sağlıklı şehir bilinci oluşturmak için başlattığı 'Sağlığı Geliştiren Belediye Belgesi' almaya hak kazandı. İl Sağlık Müdürlüğü'nce belgenin teslim töreni Tayyare Kültür Merkezi'nde gerçekleştirildi.
MEMET CAN YEŞİLBAŞ / BURSADA BUGÜN
Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin almaya hak kazandığı Sağlığı Geliştiren Belediye Belgesi, İl Sağlık Müdürlüğü'nce teslim edildi.
Bursa İl Sağlık Müdürü Dr. Fevzi Yavuzyılmaz şöyle konuştu;
Güzel bir birlikteliğin taçlandırılması için buradayız. Sağlık alanına yapılan katkıların ve uygulamaların bir nişanesini belgelendirmek için toplandık.
"BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ BELGEYİ ALMAYA HAK KAZANDI"
2018 yılında sağlığı geliştiren belediyeler çalıştayıyla başlayan bir süreç, 2020 yılında sağlık bakanlığımızın hazırladığı bir rehber doğrultusunda davetle başladı. Kriterleri sağlayan belediyelerimize, Sağlığı Geliştiren Belediye unvanı verilmesiydi. Başta Büyükşehir Belediyesi ve birkaç ilçe belediyemiz cevap verdi. Geldiğimiz noktada, belgeyi almak için bir çok kriter var. Sıkı takip edilen kriterleri karşılayan belediyeler arasın Büyükşehir Belediyesi bu dosyada istenen belgeleri bir araya getirerek belgeliyi almaya hak kazandı.
"001 NUMARALI İLK BELGEYİ TESLİM EDİYORUZ"
Bursa, Sağlıklı Kentler Birliğine öncülük eden bir şehirdir. Sağlık denince bizler ilk akla geliyoruz ancak sağlık, tanı koymak ve tedavi etmekle ibaret değil. Öncelikle koruyucu sağlık tedbirlerini önemsiyoruz. İnsanlara sağlıklı ve içilebilir su sağlamaktan tutun, temiz çevre, hava kirliliği, gibi pek çok bileşeni içinde bulunduran kapsayan bir yapıdır. 001 numaralı ilk belgeyi büyükşehir belediyemize teslim ediyoruz.
Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş şöyle konuştu;
Belgeyi almaya hak kazandığımız 2 gün önce öğrendim. Sağlık konusunun, alevinin artması gereken bir meşale olduğunu sözlerime başlarken belirtmek istiyorum.
"SAĞLIKLI KENTLER BİRLİĞİ'NİN ÖNCÜ KENTİYİZ"
Şehirlerimiz bütün parametreler değerlendirildiğinde daha sağlıklı yaşanabilir şehirler oluyor. Özen gösterir, gayret edersek daha iyi olacaktır. Yaşanabilir bir kent inşa etmek için ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eden bir şehirdeyiz. Sağlıklı Kentler Birliği'nin öncü kentiyiz. Sağlık Bakanlığı tarafından yürütülen proje için üzerinde 1 yıldır çalışıyoruz. Değerlendirme sonucunda Sağlığı Geliştiren Belediye olarak belgeyi almaya hak kazandık.
"BURSA'YI STRATEJİK BİR PLANLAMAYLA BÜYÜTMEYE DEVAM EDİYORUZ"
Bursa tarih boyunca en önemli şehirler arasında yer almıştır. Dünyanın marka şehirleri arasına katılmayı hak eden bir şehirdir. Bir muhacir kent olma özelliği vardır. Kültürel ve sanatsal faaliyetleriyle ile de kültür şehridir. Güçlü ekonomisi ve istihdam kapasitesiyle bir sanayi kentidir. Çok yönlü özellikleri olan Bursa'yı stratejik bir planlamayla büyütmeye devam ediyoruz.
Bu belgeyi almak önemli ancak sürdürülebilir olmak daha önemlidir. Bunun altını doldurabilmek için yapacağımız onlarca çalışma var. Böyle bir ödüle layık görülmesi bizim için büyük bir mutluluktur. İl Sağlık Müdürüm olmak üzere değerlendiren herkese çok teşekkür ediyorum.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2022.12.28 16:31