Güney Kıbrıs Rum Kesimi, adanın güneyindeki doğalgaz çalışmalarını yakından takip eden Türk gemilerinden rahatsız oldu. Yetkililer takip sonlanmazsa barış görüşmelerinin yara alacağını bildirdi.
Reuters'in haberine göre, Güney Kıbrıs Rum Kesimi, Türkiye'nin Kıbrıs adasının güneyindeki gaz arama çalışmalarını izlemeyi sürdürmesi halinde barış görüşmelerinin yara alacağını bildirdi.
Rum hükümeti bölgede arama yapmak için uluslararası şirketlerle lisans anlaşmasına gitmiş bulunuyor. Şu an İtalyan ENI şirketinin alanda bir adet doğalgaz çıkartma platformu bulunuyor.
Rum yetkililer, Ankara'nın 20 Ekim'den sonra bir Türk gemisine, ENI ile aynı bölgede, arama yapma izni verdiğini belirtti.
Türkiye, Lefkoşe hükümetinin Kıbrıs'ın güneyindeki denizlerdeki arama yetkisini tanımıyor.
Rum Kesimi Dışişleri Bakanı Ioannis Kasoulides, bu gelişmenin çok önemli olduğunu söyledi. Diplomatik ve hukuki girişimlerin düşünüldüğünü söyleyen Kasoulides, detay vermekten kaçındı.
Güney Kıbrıslı yetkililer, olası bir doğalgaz kaynağının bulunması halinde, barış gerçekleşirse, kazanılan gelirin Kıbrıs Türkleriyle paylaşılacağını da belirtiyor.
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Dünya, 2014.10.07 10:22