CHP Bursa Milletvekili Turhan Tayan, Uludağ Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Kamil Dilek'in Uludağ Üniversitesi'ne hükümetin yeterli kaynak ayırmaması ve ilgisiz kalmasıyla ilgili yaptığı şikayet ve sitemlerini TBMM'ye taşıyarak Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a soru önergesi verdi.
Turhan Tayan, Uludağ Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Kamil Dilek'in basın toplantısıyla kamuoyuna duyurduğu Uludağ Üniversitesi'nin deprem güçlendirmesinden, yeni bina yapımına, taşeron işçi tazminatlarından, tıp fakültesindeki yoğun bakım servisi eksikliğine kadar birçok konuda hükümetin yetersiz kalmasının sebeplerini TBMM Başkanlığı'na verdiği soru önergesiyle Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a sordu.
"BU FERYADA HÜKÜMET VE TBMM SEYİRCİ KALMAMALIDIR"
Tayan, "Yüksek öğretimde ve sağlık hizmetlerinde başta Bursa olmak üzere bölgenin en büyük ihtiyacını karşılayan Uludağ Üniversitesi'nin içinde bulunduğu mali sıkıntı üniversiteyi çökme noktasına getirmiştir. Bu feryada hükümet ve Türkiye Büyük Millet Meclisi seyirci kalmamalıdır" dedi. Verdiği önergede Tayan; Prof. Dr. Dilek'in, 'Devlet Uludağ Üniversitesi'ne yeterli kaynak ayırmıyor ve üniversitenin birçok eksiğini kendi çabalarımız, belediyeler ve hayırseverlerin desteği ile tamamlamaya çalışıyoruz. Üniversitemizin yüzde 80'i depreme karşı güçlendirilmeli. Bunun için 23 milyon TL gerekli. Bize 3 yılda bunu vereceklerini söylediler ama 3 yılda 3 milyon TL verdiler. Bu beni hayal kırıklığına uğrattı' sözlerini hatırlatarak, "Uludağ Üniversitesi'nin depreme karşı güçlendirme çalışmaları için 23 milyon TL gerekli iken 3 yılda sadece 3 milyon TL ödenmesini nasıl izah edersiniz? Gerekli olan 23 milyon TL devlet tarafından karşılanacak mıdır?" sorusunu yöneltti.
Başbakan Erdoğan'a Uludağ Üniversitesi Rektörlüğü'ne danışılmadan her sene yüzde 7 oranında artırılan kontenjanın sebeplerini de soran Turhan Tayan, soru önergesinde Rektör Dilek'in şu sözlerine yer verdi:
"52 bin öğrencinin lisan ve ön lisans programlarında eğitim gördüğü Uludağ Üniversitesi'nde kontenjanlar her sene bize sorulmadan yüzde 7 oranında arttırılıyor. Hukuk fakültesine geçen sene 200 öğrenci verdi, oranın amfisi 60 kişilik. Tıp fakültemizin 175 öğrencisi varken bu sene 290 öğrenci gönderdiler ama amfileri 180 kişilik. Bunun sonu ne zaman gelecek bilmiyorum. Örneğin UÜ'de bir diş hekimliği bölümü kurulması ile ilgili karar var ancak bu bölümü kurmak için tıp fakültesi kadar bir bütçeye ihtiyaç var. Bunu da devlet karşılamadığı için kuramıyoruz. Zaman zaman hastalar yoğun bakımlarda yer bulamadığı için şikayet ediyor. Bursa bunu daha yoğun yaşayacak. Yoğun bakımlarda hasta ya ölecek ya da kurtulacak, bu yüzden yoğun bakıma babam gelse alamam. Ama bu üniversitenin değil devletimizin sorunu. Uzun süredir tıp fakültelerine ne bina ne de yatırım yapılabiliyor. Uludağ Üniversitesi'nde 2 bin taşeron işçi var ve açılan dava sonucunda 13 milyon TL ödenmesi gerekiyor. Bu borcun ödenmesi gerekli ama devlet bütçe ayırmıyor. Hangi kalemden vereceğimi bilmiyorum. Ne yazık ki ağlamayınca destek gelmiyor." Tayan Başbakan Erdoğan'a şu soruları yöneltti:
"EK MALİ YARDIM GÖNDERMEYİ DÜŞÜNÜR MÜSÜNÜZ?"
"Uludağ Üniversitesi'nin depreme karşı güçlendirme çalışmaları için 23 milyon TL gerekli iken 3 yılda sadece 3 milyon TL ödenmesini nasıl izah edersiniz? Gerekli olan 23 milyon TL devlet tarafından karşılanacak mıdır? Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi'nin yoğun bakım ünitesiyle ilgili sorunların çözümü konusunda çalışmalarınız olacak mı? Üniversitenin kapasitesinden fazla öğrenci alımı konusunda önümüzdeki yıllarda rektörlüğe danışmayı düşünüyor musunuz? Mahkeme kararı sonucu taşeron işçilere ödenmesi gereken 13 milyon TL konusunda Uludağ Üniversitesi'ne ek bütçe ayıracak mısınız? Türkiye'nin en önemli üniversitesinin içinde bulunduğu duruma ilgisizlik daha ne kadar sürecektir? Tıp Fakültesi'nde eğitim ve tedavi hizmetlerinin aksaması halkı zora sokmuştur. Durum acildir. Uludağ Üniversitesi'ne Başbakanlık Acil Yardım Fonu'ndan ek mali yardım göndermeyi düşünür müsünüz?"
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Bursa Bölge, 2013.12.28 10:48