Beşiktaş Teknik Direktörü Samet Aybaba, NTV Spor'da Güntekin Onay ve Rıdvan Dilmen'in sorularını yanıtladı.
Samet Aybaba, NTV Spor'da yayınlanan % 100 Futbol programında Güntekin Onay ve Rıdvan Dilmen'in sorularını yanıtladı.
"DENGE SAĞLAMAYA ÇALIŞIYORUZ"
"Yönetime uzun vadeli çalışmak istediğimi söyledim. Keyifli bir çalışma ortamı yarattık. Süper Lig'in en az sorunlu takımlarından biriyiz. Bazı futbolcuların geçen seneden alacakları vardı. Geldiğimiz borç eski parayla 580 trilyondu. Bizim yerimizde başkası olsa '200 de ben yaparım' derdi. Ama biz öyle yapmadık. Yönetim bu konuda çok titiz çalışıyor. Geçen sene 8 ay ödeme yapılmamış. Futbolcularım bu alacaklarını aldı. Çok düşük ücret alan oyuncularımız var. Alt yapıdan gelen oyuncularımız ayda 2 bin TL alıyor. Bu ücretleri dengelemeye çalışıyoruz."
"ŞAMPİYONLUĞA ADAYIZ"
"Düşük ücretli oyuncuların maaşlarını iyileştirdik. Alt yapıda çok az rakamlar alanlar var. Onlarla ilgili de düzeltmeler yapıyoruz. Bunun sonucunda oyuncuların performansları da artar. Kulüpte denge kurmaya çalışıyoruz. 'Şampiyonluğa oynayan takım yaratalım' diye konuştuk. Düşük kadroyla bunu yapmayı düşündük. Maç maç düşünerek 'Gidelim, oynayalım' dedik. Avrupa'da da maçlarımız yok. Şampiyonluğun en büyük adaylarından biri olarak kendimize hedef koyduk. Fenerbahçe, Galatasaray, Trabzonspor ve Bursaspor ile birlikte şampiyonluk adayıyız. Daha önce konulan hedeflere göre daha iyi başladık. Kısıtlı kadroyla şansımızı devam ettirmek, bizim ve oyuncularımızın elinde."
"BEŞİKTAŞ OLMAYACAK DİYE DÜŞÜNMÜŞTÜM"
"Zamanında Celal Kolot ile anlaşmıştık. Ertuğrul Sağlam geldi sonra. 'Beşiktaş asla olmayacak' demiştim. Kızımla Beşiktaş Kulübü'nün önünden geçerken konuşmuştuk. 20 gün sonra anlaştık. Beşiktaş'tan beklentisi olmadan bir şeyler yapması gereken insanların başında ben geliyorum."
"KADROMUZ KISITLI"
"Kadromuz çok kısıtlı, kulübeden gerekli katkıyı alamıyoruz. Alternatif oyuncumuz yok. Skorda çok öne geçmemiz lazım. Karabükspor maçında böyle oldu ve hiçbir sıkıntı olmadı. Muhammed bir dairenin içinde oynuyor. Kendini geliştiremedi ama. Ona 'Bu dairenin içinden çıkman lazım' dedim. Bazı genç oyuncular gerekli ilerlemeyi kaydedemiyor. Oğuzhan teknik kapasitesi yüksek bir oyuncu."
"ZAMANA İHTİYACIMIZ VAR"
"Son 2 sezonda Beşiktaş'ı izledim. Rakiplerini hiç zorlayamıyorlardı. Ama biz şimdi rakiplerimizi zorluyoruz. Gol atmakta sorunumuz yok. Zamana ihtiyacımız var. Bir takımın coşkulu ama sakin oynaması zamana bağlı. Oyuncu yapısı da önemli. Daha iyi savunma yapmamız lazım. Gaziantep'te yediğimiz gollere bakın."
"RÜŞTÜ'NÜN AYRILIŞI BİR TASARRUF"
"Rüştü ben göreve gelmeden önce ayrılmıştı. Başkanımız görüşmüştü kendisiyle. Bu bir tasarruf meselesidir. Şimdi bununla ilgili ne söylesek boş. Ama kulüp de yapılanma içine girmek zorundaydı. Bunu yaparken de bazıları kırılmış olabilir. Ernst de iyi bir oyuncu. Ama biz böyle bir maliyetle onu taşıyamazdık. Holosko indirime gitmeyi kabul etti ama. Necip'in az para aldığı bir yerde, o bölgeye yüksek maliyetli birisini alamazsınız. Ernst 2 milyon Euro'ya koşuyor, Hasan Türk 2 bin TL'ye... Mevcut kadromuzun yüzde 37'si alt yapıdan. 9 futbolcumuz var. Ama alt yapımızda sıkıntılar var."
"RAKİPLERİ MAHVEDECEĞİZ"
"Rakip takımlardayken İnönü'ye çıktığımda 'Ben bu takımla herkesi mahvederim' diye düşünüyordum. Şimdi rakipleri mahvedeceğiz! Bunun için çalışıyoruz. Büyük takım 2 forvetle oynar. Mustafa Pektemek'in sakatlığı bizim planlarımızı bozdu. Mecburiyetten tek santrfora döndük. Barcelona'yı hayranlıkla izliyorum. Biz mesela çok koşan, topu ayağında tutabilen, basit oynayabilen bir takım olduk. Sadece süre sıkıntımız var. Bunu 90 dakikaya yaymamız lazım. Devre arasında 1-2 takviye yapabiliriz. İsmail Köybaşı'nın sahalara dönmesi ikinci yarıyı bulabilir."
"QUARESMA İLE DİYALOĞUM YOK"
"Quaresma maaşını alıyor. Ödemek zorundasınız. Quaresma ile hiç konuşmadım. O bize adım atmadığı için biz ona yaklaşmadık. Dünya yıldızı bile olsan başında teknik patronun var. Onun benimle konuşmaya çalışması lazımdı. Benim üç kriterim var. Saha içi katkısı, tavırları ve maliyet. Maliyet benim için üçüncüdür. Ama Quaresma'nın ilk iki maddeyle alakası yok. Diyaloğumuz yok. Böyle davranırsanız takım arkadaşlarınızdan tepki alırsınız. Quaresma'yı bu maliyetlerle takımda tutmamız imkansız. Ben Hagi ile Alex'in fiyatını bilmiyorum. Çünkü sorguladım. İşini iyi yapan futbolcunun fiyatı sorgulanmaz. Bizim sorguladığımız fiyat değil. 'Paramı verin ben oynamayayım' diyor resmen. Ben onun teknik direktörüysem sorununu benimle çözer. Yarın yanıma gelir 'Hata yaptım konuşalım' derse bunu değerlendiririm. Ama kendisini takımın üzerinde görüyor."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Spor, 2012.09.27 21:53