Antalya'da Gezi Parkı protestolarına destek için geçen 1 Haziran'da katıldığı eylem sırasında, gaz fişeğinin isabet etmesi sonucu sağ gözünü kaybeden 18 yaşındaki Vedat Oğuz, polise idari soruşturma sonunda verilen 16 ay kıdem durdurma cezasını az buldu.
Adli soruşturmanın devam ettiğini belirten Oğuz, "Emniyetin kendi içinde verdiği 16 aylık ceza benim bir gözüm için yeterli değil. Adaletin o polise hak ettiği cezayı vermesini bekliyorum" dedi.
ZOR KULLANMA SINIRI AŞILDI
Emniyet Genel Müdürlüğü bünyesinde Gezi Olayları'yla ilgili yürütülen idari soruşturma kapsamında Antalya'da 'zor kullanma sınırını aşmakla suçlanan 40 polisten 25'ine disiplin cezası verildi. Aralarında Vedat Oğuz'un gözünü kaybetmesine neden olan 1 polis memuru ile 2 Haziran'da belediyenin kapalı otoparkında 3 üniversiteliyi döven 17 polisin de bulunduğu toplam 25 polis hakkında 16 ay kıdem durdurma cezası uygun görüldü.
BİR GÖZE VERİLEN CEZA
Çevreyolu'nun Çallı kesimindeki protesto sırasında gözüne gaz fişeğinin isabet etmesinin ardından uzun süre hastanede tedavi gören ve kaybettiği gözünün yerine Ankara'da protez göz taktıran Vedat Oğuz, kararı değerlendirdi. Şu an bir inşaatta elektrikçi olarak çalışan ve açık lisede son sınıf öğrencisi olarak eğitimine devam eden Oğuz, "Polisin yakalanması çok iyi, ancak aldığı 16 aylık kıdem durdurma cezasını çok az buluyorum" dedi.
"HASTANEDE ÖLECEKTİM"
"Ben hastanede ölecektim" diyen Oğuz sözlerini şöyle sürsürdü: "Uzun süre tedavi gördüm, gözümün protezini de kendi imkânlarımla Ankara'da yaptırdık. Polisin öldürmeye teşebbüs suçundan yargılanmasını istiyorum. Emniyetin kendi içinde verdiği 16 aylık ceza benim bir gözüm için yeterli değil. Adaletin o polise hak ettiği cezayı vermesini bekliyorum."
Kaynak: BURSADA BUGÜN
Yaşam, 2013.09.18 17:38