TMMOB Peyzaj Mimarları Bursa Şubesi, 11 Şubat Pazar günü gerçekleşecek seçim öncesi 4. Olağan Genel Kurulu toplantısı düzenlendi.
CEREN SÜMBÜL / BURSADA BUGÜN
TMMOB Peyzaj Mimarları Bursa Şubesi, 11 Şubat Pzar günü gerçekleşecek seçim öncesi 4. Olağan Genel Kurulu toplantısı düzenlemek üzere Bursa Akademik Odalar Birliği'nde (BAOB) bir araya geldi.
Gerçekleşen Genel Kurul Toplantısına Nilüfer Belediye Başkanı Turgay Erdem, CHP Bursa Milletvekili Nurhayat Altaca Kayışoğlu, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş katıldı.
11 Şubat Pazar günü yapılacak seçimde iki aday iki liste girilecek olan Peyzaj Mimarları Bursa Şubesi, 4. Olağan Genel Kurul Toplanrısında Divan Kurulu Başkanı Necla Özkaplan Yörüklü şeçildi. 4. Dönem Peyzaj Mimarları Bursa Şubesi başkanlığına mecvut başkan Fulya Akfidan Sevim ve Eda Demir aday.
Peyzaj Mimarları Bursa Şubesi Mevcut Başkanı Fulya Akfidan Sevim'in konuşmasından satır başları şöyle;
Anayasal bir kurum olan odamızı gecmis dönemlerden aldigimiz bayrak misali kurumsal kimliğini ortaya çıkararak, yönetim kurulumuz ve üyelerimizin katkısıyla şubemizi saygın, etkin, katılımcı ve kapsayıcı bir oda yonetim anlayisiyla 1 Dönem yönettik. Ortak aklın ve bilimin ışığında, mesleki anlamda teknik donanımımızın ön plana çıktığı bu dönemin , odasına sahip çıkan üye, üyesine sahip çıkan oda yönetimi temel ilkesi oldu.
"YEŞİL ALTYAPI SİSTEMLERİNİN ÖNEMİNE VURGU YAPTIK"
Tüzüğümüzde de yazildığı gibi Odamız, "Kamusal yararı korumak, mesleğin gelişmesi, meslek mensuplarının onur, hak, yetki ve mesleki çıkarlarını korumak ve geliştirmek" amacı ile kurulmuş bir meslek örgütüdür. Bu amaç doğrultusunda yasayla bağlı bulunduğumuz TMMOB bütünlüğünde toplum yararına ve mesleğimiz adına, meslektaşlarımızdan aldığımız güç ile odamızın dik duruşunu göstermeye, güçlü bir ses olduk. Birlikte üretmek, birlikte yönetmek anlayışı ile tüm meslektaşlarımızın sesi olarak gerek yerel yönetimler gerekse ilgili tüm kuruluşlar nezdinde mesleğimizin önemine dikkat çektik. Bursa'nın Dünya standartlarında bir kente dönüşebilmesi için ekolojik ve sosyal boyutlar kapsamında mesleğimizin payına düşen tüm katkıları koymaya gayret ettik. Her fırsatta yeşil altyapı sistemlerinin önemine vurgu yaptık. Türkiye'de "Yeşil Bursa" olarak bilinen kentimizin bu niteliğini geri kazanabilmesi için kent kimliği ve kültürel bellek açısından bilimin isiginda meslegimizin etik ve ahlaki degerleri ne diyorsa onu yaptık.
"FARKINDALIK YARATTIK"
Bu anlamda, Bursa'nın yaşanabilir bir kent olmasında büyük önemi olan Uludağ'ın milli park statüsünden çıkarılarak alan başkanlığına dönüştürülmesi sürecinin yakından takipçisi olduk. Konu ile ilgili panel ve webinar gibi etkinlikler düzenleyerek, Uludağ hakkında bir akademik yayın dahi ürettik. Bu çalışmalarımızla TMMOB İKK ve yerel basın nezdinde farkındalık yarattık ve sürecin yakından takipçisi olduk, olmaya devam ediyoruz. Sağlıklı kentler ve güvenli alanlar oluşturabilmemiz için artık gündemimize oturmuş olan kentsel dönüşümün katılımcı planlama ve tasarım ilkeleri ile, ortak akıl üreterek, kent yöneticileri ve diğer meslek disiplinleri ile multidispliner bir anlayışla, meslek odamızın kamusal denetim sorumluluğu kapsamında, sürdürülebilir çalışmalar olmasida nessiller arasi adalet paradigmasinda hepimizin sorumlulugudur. Peyzaj tabanli sehircilik kavramini bursada mutlaka ana gündem maddesi haline gelmesi hem mesleki anlamda hemde toplumsal anlamda gelecegimizi kurtaracak nokta oldugunu söylemek isterim.
"3. DÖNEM YÖNETİM KURUL DÖNEMİNİ BİTİRDİK"
Meslek odası yapılanmasına, hayatın merkezine vicdan, adalet ve merhameti koyarak, mesleki ve toplumsal sorumluluklarımızı yerine getirme çabasıyla, Türkiye Cumhuriyeti'nin aydınlık geleceğine katkı koymak adına TMMOB PEYZAJ MIMARLARI ODASI BURSA ŞUBESİ'nin 3. Dönem Yönetim kurul Dönemini bitirdik.Bundan sonraki sürecte odamizin kendi örgütsel bellegi geregi kamucu bir zihniyet, sürdürülebilir yasam, gelecek nesillere aktarim ve ekolojinin korunmasi cizgisini koruyacagini kisaca insandan ve yasamdan yana bir konumda olacagini birkez daha kamuoyuna deklare ediyorum. Sözlerime son verirken, 6 Şubat Depreminde yitirdiğimiz tüm vatandaşlarımıza, meslektaşlarımıza, İş cinayetlerinde kaybettiğimiz tüm canlarımıza, TMMOB örgütümüzde var olmuş ve sonsuzluğa uğurladığımız tüm vatan evlatlarına saygıyla, sevgiyle, hasretle andığımızı, anılarını mücadelemizde yaşatacağımızı bir kez daha belirtmek istiyorum.
"ULUDAĞIMIZ TEHLİKE ALTINDA"
CHP Bursa Milletvekili Nurhayat Altaca Kayışoğlu kürsüye çıkarak söz aldı.
Altaca, "Bugüne kadar emeği geçmiş bütün başkan ve yöneticilere ve bundan sonra bu kongrede de seçilecek yöneticilere teşekkür ediyorum. Bu kentin milletvekili olarak başarılar diliyorum. Kentimiz hakikaten yeşil Bursa olarak bilinmekle beraber maalesef son dönemde artık yeşil özelliğini de, sıfatını da kaybetmeye başladı. Bu anlamda daha çok yeşile ihtiyaç duyan bir şehir. Başta Uludağ olmak üzere maalesef hem yeşil alanlarımız, hem tarım alanlarımız tehlike altında. Havasıyla, suyuyla sadece Bursa'ya değil bütün Türkiye'ye sunan, oksijen, su ve diğer çeşitlilikleriyle, bitkisel anlamda, hayvan anlamında, doğaya, çevreye kattığı değerle Uludağ'ımız maalesef tehlike altında. Bunun için biz siyasiler olarak elimizden geleni yaptık. Bu konuda benim vicdanım rahat onu belirtmek istiyorum. Çok büyük mücadele verdik. Odalarımızın da mücadele verdiğini biliyorum. Biraz vatandaşlarımızın dikkatini çekme konusunda eksikliğimiz olabilir. O da bizim eksikliğimiz onu da söyleyelim. Bu anlamda ben her türlü kent adına gerçekleştirdiğiniz dayanışma için bütün odalara tabii ki başta burada peyzaj mimarlarına çok teşekkür ediyorum" dedi.
Bursa Bölge, 2024.02.10 12:30